نسل ششم هوندا CR-V پس از سه سال انتظار در ژاپن عرضه می‌شود

.
دوشنبه - ۱۷ آذر ۱۴۰۴ - ۶:۲۷ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
هوندا CR-V

نسل ششم هوندا CR‑V که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد، پس از سه سال انتظار سرانجام وارد بازار ژاپن می‌شود. هوندا در نمایشگاه موبیلتی ژاپن، نسخه ویژه بازار داخلی با نام CR‑V e:HEV را رونمایی کرد و اعلام کرد که تحویل اولین خودروها از اوایل سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. همزمان، جزئیات کامل‌تری درباره تفاوت‌های نسخه ژاپنی با مدل‌های عرضه‌شده در سایر کشورها منتشر شده است؛ از جمله ویژگی‌های تیپ سطح‌بالای بلک ادیشن و کیت ظاهری اختیاری Tough Premium که چهره خودرو را تهاجمی‌تر و لوکس‌تر می‌کند.

هوندا برای بازار ژاپن، ساختار بسیار ساده‌ای در نظر گرفته و CR‑V جدید را فقط در دو تیپ e:HEV RS و e:HEV RS Black Edition عرضه می‌کند. این رویکرد در مقایسه با بازار آمریکا، که تیپ‌های مختلفی مانند نسخه آفرودی TrailSport دارد، بسیار محدودتر است. نسخه بلک ادیشن با تزئینات مشکی براق در بخش‌های پایینی بدنه، رینگ‌های ۱۹ اینچی تیره با فناوری کاهش نویز، سانروف پانوراما و نشان اختصاصی بلک ادیشن در عقب، ظاهری خاص‌تر و لوکس‌تر نسبت به تیپ RS دارد. فضای داخلی این نسخه نیز با سقف مشکی، تریم Piano Black و کابینی تیره‌فام، بر حس پریمیوم بودن آن تأکید می‌کند.

در بخش امکانات، تیپ RS به‌صورت استاندارد با نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعات‌سرگرمی، کلاستر دیجیتال ۱۰.۲ اینچی، سیستم صوتی ۱۲ بلندگویی بوز، شارژ بی‌سیم، صندوق عقب برقی با باز شدن بدون دخالت دست، صندلی‌های گرم‌کن‌دار و مجموعه کامل سامانه‌های ایمنی و کمک‌راننده Honda Sensing عرضه می‌شود. نسخه بلک ادیشن علاوه بر این‌ها، سانروف پانوراما، صندلی‌های تهویه‌دار، نمایشگر هدآپ و سیستم ایمنی پیشرفته Honda Sensing 360 را نیز به همراه دارد. نسخه ۳۶۰ با رادار و دوربین‌های زاویه‌گسترده‌تر، دقت و توانایی بیشتری در جلوگیری از تصادف، تشخیص موانع و پشتیبانی از تغییر خط و سبقت در بزرگراه ارائه می‌دهد.

نسخه ژاپنی CR‑V فقط با پیشرانه هیبریدی e:HEV عرضه می‌شود که شامل موتور 2 لیتری بنزینی، دو موتور الکتریکی و گیربکس E‑CVT است. تیپ RS با هر دو نوع دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک قابل سفارش است، اما بلک ادیشن فقط به‌صورت چهارچرخ محرک تولید می‌شود. هوندا هنوز مشخصات دقیق این مدل را اعلام نکرده، اما این سامانه در نسخه اروپایی ۱۸۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

با وجود محدود بودن تیپ‌ها، هوندا امکان شخصی‌سازی گسترده‌تری را از طریق دو بسته ظاهری فراهم کرده است. کیت Tough Premium که ویژه نسخه بلک ادیشن است، شامل قطعاتی مانند بامپر نقره‌ای Luna Silver Metallic، رکاب‌های جانبی مقاوم، اسپویلر سقف مشکی براق و نشان‌های تیره‌رنگ می‌شود. برای تیپ RS نیز بسته Urban Premium در نظر گرفته شده که همین قطعات را با رنگ تیره‌تر ارائه می‌دهد تا با قطعات هم‌رنگ بدنه هماهنگ‌تر باشد. همچنین انتظار می‌رود هوندا در آینده لوازم جانبی بیشتری مانند بادگیر شیشه‌ها و تزئینات اضافی بدنه عرضه کند.

ثبت سفارش‌ CR‑V جدید از ۱۲ دسامبر آغاز می‌شود و نخستین تحویل‌ها در فوریه ۲۰۲۶ انجام خواهد شد. نسخه e:HEV RS از 5,122,700 ین (حدود 33,100 دلار) قیمت دارد و نسخه بلک ادیشن چهارچرخ محرک با قیمت 5,779,400 ین (حدود 37,400 دلار) عرضه می‌شود. در کنار این مدل‌ها، نسخه هیدروژنی CR‑V e:FCEV نیز که از ترکیب پیل سوختی و سیستم پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند، به‌صورت محدود در ژاپن عرضه شده و قیمت آن از 8,094,900 ین (حدود 52,300 دلار) آغاز می‌شود.

دیدگاه شما؟