نیسان از نسخهی پلاگین هیبرید روگ برای بازار ایالات متحده رونمایی کرده است که از نظر طراحی و ساختار فنی، شباهت قابلتوجهی به میتسوبیشی اوتلندر دارد. این شباهت تصادفی نیست، چرا که نیسان بهجای توسعهی یک نسخهی جدید از پایه، با همکاری شریک تجاری خود، میتسوبیشی، نسخهای از اوتلندر پلاگین هیبرید را با تغییراتی محدود و با نشان تجاری نیسان روانهی بازار کرده است.
نسخهی کنونی نیسان روگ که در بازارهای جهانی با نام ایکستریل نیز شناخته میشود، از سال ۲۰۲۰ در خط تولید قرار دارد و در اواخر سال ۲۰۲۳ نیز یک فیسلیفت سبک را تجربه کرده است. در حالی که نسخهی هیبرید خودشارژ این مدل هنوز در مرحلهی توسعه قرار دارد، شرکت نیسان برای عرضهی نسخهی پلاگین هیبرید تصمیم گرفته از فناوری آمادهی میتسوبیشی بهره ببرد. بر همین اساس، بهجای استفاده از قوای محرکهی اوتلندر روی پلتفرم روگ، کل ساختار فنی و بدنهی خودرو از میتسوبیشی تأمین شده و تغییرات نیسان عمدتاً به بخشهایی مانند طراحی جلوپنجره، نصب نشان اختصاصی و برخی جزئیات تزئینی محدود شده است.
روگ پلاگین هیبرید شباهت مستقیم به نسخهی بلک ادیشن اوتلندر دارد و رینگهای ۲۰ اینچی و تزئینات تیرهی آن نیز حفظ شده است. با این حال، نیسان برای ایجاد تمایز ظاهری، بخشی از تزئینات را به رنگ بدنه تغییر داده است. با وجود این اصلاحات، شباهت دو مدل کاملاً مشهود است و کارشناسان صنعت خودرو آن را بهروشنی قابلتشخیص میدانند.
پیکرهی فنی خودرو نیز تقریباً همان مجموعهی بهکاررفته در اوتلندر پلاگین هیبرید پیش از فیسلیفت است. سامانهی محرکه شامل یک موتور ۲.۴ لیتری بنزینی در کنار دو موتور برقی و سیستم چهارچرخ محرک دائم است که در مجموع ۲۴۸ اسببخار (۱۸۵ کیلووات) قدرت تولید میکند. باتری ۲۰ کیلوواتساعتی این خودرو توانایی پیمایش حدود ۶۱ کیلومتر را بهصورت تمامبرقی فراهم میسازد. با این حال، در مقایسه با نسخهی جدیدتر اوتلندر که به موتورهای قویتر با مجموع توان ۳۰۲ اسببخار (۲۲۵ کیلووات) و باتری بزرگتر ۲۲.۷ کیلوواتساعتی مجهز شده، محصول نیسان در شاخصهای فنی یک پله پایینتر قرار میگیرد.
فضای داخلی خودرو با چیدمان سهردیفه و هفتصندلی حفظ شده و از نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی برای پشتآمپر و نمایشگر مرکزی ۹ اینچی بهره میبرد؛ البته این نمایشگر مرکزی نسبت به نسخهی غیرهیبرید که صفحهای ۱۲.۳ اینچی دارد، کوچکتر است. تیپ استاندارد SL به تجهیزاتی نظیر چراغهای LED، صندلیهای جلو با گرمکن، چهار درگاه USB و مجموعهی کامل سامانههای کمکراننده مجهز است. در تیپ بالاتر پلاتینیوم، امکاناتی همچون نمایشگر هدآپ (Head‑Up Display) ۱۰ اینچی، تودوزی چرمی، سیستم صوتی Bose با ۹ بلندگو، سانروف پانورامای برقی، گرمکن صندلیهای عقب و فرمان، پردههای جانبی سرنشینان عقب و دو خروجی برق ۱۲۰ ولتی به چشم میخورد. تفاوتهای ظاهری تیپ پلاتینیوم بیشتر در افزودن ریلهای سقف مشکی براق خلاصه میشود و طراحی بیرونی کلی با رویکردی ساده و بدون اغراق بصری حفظ شده است.
نیسان روگ پلاگین هیبرید مدل ۲۰۲۶ نخستین حضور عمومی خود را در نمایشگاه خودروی لسآنجلس در تاریخ ۲۱ نوامبر تجربه خواهد کرد. هنوز قیمت رسمی آن از سوی نیسان اعلام نشده است، اما پیشبینی میشود اختلاف قابلتوجهی با قیمت آغازین اوتلندر پلاگین هیبرید، یعنی ۴۰ هزار و ۴۴۵ دلار در بازار آمریکا، نداشته باشد. طبق برنامه اعلامشده، عرضهی این خودرو به نمایندگیهای نیسان در ایالات متحده از اوایل سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد.






















دیدگاه شما؟