یانگ ونگ (با تلفظ صحیح یان ون) نسخه U8L دینگشی (Yangwang U8L Dingshi Edition) جدیدترین شاسیبلند لوکس و فولسایز از شرکت BYD است که به عنوان نماد پیشرفت و شکوه تکنولوژی این برند مطرح میشود و عرضه آنم به زودی در بازار چین آغاز خواهد شد. نام دینگشی، برگرفته از زبان چینی است و اشاره […]
یانگ ونگ (با تلفظ صحیح یان ون) نسخه U8L دینگشی (Yangwang U8L Dingshi Edition) جدیدترین شاسیبلند لوکس و فولسایز از شرکت BYD است که به عنوان نماد پیشرفت و شکوه تکنولوژی این برند مطرح میشود و عرضه آنم به زودی در بازار چین آغاز خواهد شد.
نام دینگشی، برگرفته از زبان چینی است و اشاره به دوران اقتدار و رفاه دارد و انتخاب آن برای این محصول، بیانگر جایگاه خاص این خودرو در میان محصولات BYD است.
در نگاه نخست، چهره این خودرو یادآور نسخه استاندارد یانگ ونگU8 است که پیشتر وارد بازار شده بود، اما با تغییراتی هوشمندانه، هویت بصری خاص خود را یافته است. یکی از مهمترین تفاوتها، افزایش ۳۷۲ میلیمتری طول کلی بدنه و افزایش ۲۰۰ میلیمتری فاصله بین دو محور است که باعث شده فضای کابین بسیار جادارتر شود. این تغییر ابعاد موجب شده تا خودرو در قالب آرایش شش نفره، آسایش و فضای کافی برای تمامی سرنشینان را فراهم کند؛ امری که جزو ویژگیهای ممتاز خودروهای لوکس به شمار میآید.
از تغییراتی که نسبت به نسخه استاندارد به چشم میآید، حذف لاستیک زاپاس از بخش پشتی خودرو است که موجب شده نمای ظاهری خودرو یکپارچهتر و لوکستر از گذشته به نظر برسد. در زمینه فناوری، این خودرو به سیستم پیشرفته کمکراننده BYD مجهز شده است که با عنوان “چشم خدا” شناخته میشود و به وسیله سه حسگر لیدار، امکان رانندگی نیمهخودکار در بزرگراه و شهر و همچنین پارک خودکار هوشمند را فراهم میکند.
ابعاد این شاسیبلند شامل طول ۵۴۰۰ میلیمتر، عرض ۲۰۴۹ میلیمتر و ارتفاع ۱۹۲۱ میلیمتر است و اصالت خود به عنوان یک خودروی بزرگ و جادار را به رخ میکشد. فاصله بین محورهای ۳۲۵۰ میلیمتری هم تضمینکننده فضایی بینظیر برای سرنشینان است تا حتی در سفرهای طولانی هیچ کمبودی از نظر راحتی احساس نشود.
در بخش قوای محرکه، یانگ ونگU8L دینگشی ادیشن به سیستم هیبریدی مجهز شده که ترکیبی از یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ در کنار چهار موتور الکتریکی روی هر چهار چرخ را ارائه میدهد. هر یک از موتورهای الکتریکی توان قابل توجه ۲۲۰ کیلووات معادل ۲۹۵ اسب بخار را تولید میکند و در کنار پلتفرم پیشرفته e4 و سامانه تعلیق هوشمند DiSus-P، امکانات منحصربهفردی نظیر قابلیت چرخش تانکی در تمام سطوح، پایداری و تعادل خودرو حتی در صورت ترکیدن لاستیک و همچنین امکان شناوری اضطراری خودرو روی آب را فراهم کرده است. برای مقایسه، مدل معمولی U8 دارای برد حرکتی ترکیبی نزدیک به هزار کیلومتر بوده و در کمتر از ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسد و شارژ سریع آن تنها در ۱۸ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد انجام میشود؛ بنابراین مدل دینگشی نیز از قابلیتهای مشابه یا حتی پیشرفتهتری برخوردار است.
فضای کابین این خودرو به طور کامل با چرم پوشانده شده است و در دو ترکیب رنگی زیبا، مشکی-قهوهای و بنفش-خاکستری، قابل سفارش است که هر کدام جلوهای خاص و منحصربهفرد به فضای داخلی میبخشند. نمایشگر سقف خمیده مرکزی با فناوری OLED و اندازه ۱۲.۸ اینچی مدیریت بسیاری از تنظیمات خودرو را به سادهترین شکل برای راننده فراهم میکند. بهعلاوه، نمایشگر دیجیتال تمام صفحه در پشت فرمان، نمایشگر اختصاصی برای سرنشین جلو، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده و دریچههای تهویه طراحی شده روی نمایشگرها همگی بر فناوری و مدرنیته کابین تأکید دارند. لوگوی طلای فرمان با نشان بیرونی خودرو هماهنگ است و حس لوکس بودن را تقویت میکند. یک یخچال با قابلیت تنظیم دما در بازه منفی ۶ تا ۵۰ درجه سانتیگراد در کنسول مرکزی تعبیه شده تا سرنشینان در تمام شرایط از آسایش کامل برخوردار باشند.
چیدمان صندلیها به صورت سه ردیف 2 نفره است و هر شش صندلی با چرم ناپای مرغوب پوشیده شدهاند. در ردیف دوم، صندلیهای مستقل با فناوری “بیوزنی” و زیرپایی برقی، همراه با کنترلر اختصاصی، تعبیه شدهاند که راحتی بینظیری را برای سرنشینان فراهم میکنند و تجربهای از سواری در سطح بالاترین خودروهای لوکس جهان را به نمایش میگذارند.
دیدگاه شما؟