کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت مصوب کرد، شورای رقابت صرفاً در جایگاه سیاستگذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی و قیمتگذاری خودرو را به نهادهای ذیربط واگذار گردد. کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت در جلسه 18 مهر 1402 مصوباتی درباره بازار خودرو داشته که یکی از بندهای مصوبات بهشرح زیر است: «مقرر […]
کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت مصوب کرد، شورای رقابت صرفاً در جایگاه سیاستگذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی و قیمتگذاری خودرو را به نهادهای ذیربط واگذار گردد.
کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت در جلسه 18 مهر 1402 مصوباتی درباره بازار خودرو داشته که یکی از بندهای مصوبات بهشرح زیر است:
«مقرر شد بررسیهای کارشناسی در راستای اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار خودرو با این رویکرد انجام گیرد که شورای رقابت صرفاً در جایگاه سیاستگذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی به نهادهای ذیربط واگذار گردد.»
بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، هماکنون شورای رقابت نقش تعیینکننده در قیمتگذاری خودرو دارد و تعیین میزان و نوع واردات خودرو هم بهعهده شورای رقابت است که احتمالاً با مصوبه جدید، تغییراتی در این بخش از وظایف شورای رقابت ایجاد خواهد شد، از جمله اینکه حذف شورای رقابت در فرایند قیمتگذاری خودرو قوت گرفته است.
پیش از این عباس علیآبادی وزیر صمت هم با بیان اینکه قیمتگذاری خودرو باید بهعهده وزیر صمت باشد، گفته بود: هماکنون نهادهای مختلف در این موضوع مسئول هستند و وظایف خود را هم انجام نمیدهند.
بر این اساس از این پس شورای رقابت در خصوص قیمتگذاری خودرو تکلیف و اختیاری ندارد و رسیدگی به شکایات شهروندان در خصوص قیمتگذاری نیز در این شورا قابلیت استماع ندارد، لذا شایسته است که شهروندان در صورتی که در این خصوص شکایتی دارند، شکایت خود را از طریق مراجع ذیصلاحی چون وزارت صمت، دادگاههای عمومی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و … پیگیری نمایند.
دیدگاه شما؟