تولید محدود تنها ۱۶ دستگاه

نخستین بنتلی باتور کانورتیبل سفارشی از خط تولید خارج شد

.
چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۹:۰۰ ق٫ظ
تحریریه اتومدیا
بنتلی

یک سال و نیم از نخستین رونمایی بنتلی باتور کانورتیبل می‌گذرد و اکنون نخستین نمونه سفارشی این شاهکار کم‌نظیر، خط تولید کارخانه بنتلی را ترک کرده است. خودرویی که با تیراژ محدود تنها ۱۶ دستگاه، دیدنش در خیابان‌ها همانند یافتن الماس در جاده کمیاب است.

بدنه این بنتلی خاص در پوششی خیره‌کننده از رنگ نقره‌ای درخشان غوطه‌ور است و نواری مشکی براق، به سبک خودروهای مسابقه‌ای، همراه با خطوط نارنجی ظریف بر آن امتداد یافت است. این ترکیب پرکنتراست مشکی و نارنجی، نه‌تنها جلوه‌ای پویا و جسورانه به نمای بیرونی و جلوپنجره بزرگ خودرو بخشیده، بلکه روی رینگ‌های منحصربه‌فردی که به طور اختصاصی برای این مدل طراحی و ساخته شده‌اند نیز ادامه یافته است.

فضای داخلی، همچون ظاهر بیرونی، کاملاً سفارشی و بی‌بدیل است. الهام از خودروهای کلاسیک مسابقه‌ای باعث شده کابین حال‌وهوایی خصوصی و مجزا برای هر سرنشین داشته باشد؛ گویی راننده و همراهش، هر یک در دنیایی متفاوت سفر می‌کنند. صندلی راننده با متریال مشکی پوشیده شده و فضایی جدی و اسپرت را القا می‌کند، در حالی که بخش سرنشین با روکش سفید «لینن» محیطی آرام و مملو از لوکس‌گرایی می‌آفریند. در قسمت راننده، تریم آلکانتارای نرم همراه با دوخت‌های کنتراست سفید و نارنجی، جزئیاتی چشم‌نواز و متفاوت به فضا اضافه کرده است.

بنتلی

در جای‌جای کابین، عناصر لوکس و خاص به چشم می‌خورند. از طراحی دقیق داشبورد و تریم داخلی پنل درها تا جزئیات کوچک اما ارزشمند مانند شیفترهای دنده، اهرم‌های کنترلی فرمان و دکمه‌های دریچه‌های تهویه که همگی از تیتانیوم خالص ساخته شده‌اند و هنگام لمس، کیفیتی بی‌همتا را منتقل می‌کنند. پشت صندلی‌ها، فضایی کوچک اما کاربردی برای دو کیف چرمی سفارشی تعبیه شده است که هماهنگ با رنگ و شخصیت این کانورتیبل ساخته شده‌اند. در حقیقت، این خودرو دو چهره متمایز دارد: جایگاه راننده با روحیه یک خودروی مسابقه‌ای و هیجان‌آور، و بخش سرنشین با آرامشی که حسی همچون یک مرکز اسپای لوکس را القا می‌کند.

بنتلی

بنتلی هنوز اعلام نکرده این نمونه فروخته‌شده سرانجام به کدام نقطه جهان خواهد رفت. اما علاقه‌مندان دنیای خودرو به‌زودی در رویداد «هفته خودروی مونتری» فرصت خواهند داشت نمونه دیگری از باتور کانورتیبل را از نزدیک ببینند. این نمونه که با عنوان «کار زیرو» شناخته می‌شود، در رنگ قرمز براق «ورمیلیون گلاس» خودنمایی می‌کند و به عنوان مدل توسعه مهندسی توسط واحد مولینر نگهداری می‌شود. پس از حضور پرشور در فستیوال مشهور گودوود، این خودرو بار دیگر در نمایشگاه مونتری به نمایش عمومی درخواهد آمد.

تمام ۱۶ دستگاه تولیدی باتور به پیشرانه عظیم ۱۲ سیلندر W شکل با حجم ۶ لیتر و دو توربوشارژر مجهز هستند که قدرت خیره‌کننده ۷۴۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. این نسخه نسبت به دیگر مدل‌هایی که از همین پیشرانه بهره می‌برند، ارتقاهای چشمگیری یافته است؛ ارتقاهایی شامل ورودی‌های هوای جدید، توربوشارژرهای پیشرفته‌تر، اینترکولرهای بازطراحی‌شده و سیستم اگزوز تیتانیومی سبک‌وزن اما قدرتمند.

بنتلی

این قلب تپنده نیرومند نه‌تنها اوج بلوغ مهندسی بنتلی را به رخ می‌کشد، بلکه واپسین سرود بدرقه برای پیشرانه افسانه‌ای W12 نیز هست؛ موتوری که طبق برنامه قرار است تا سال ۲۰۲۶ بازنشسته شود تا بنتلی مسیر آینده‌اش را با شتابی بیشتر به سوی دنیای برقی و خودروهای انرژی نو ادامه دهد.

دیدگاه شما؟