بیوک الکترا  L7 با فناوری‌های نوین در بازار چین رونمایی شد

.
پنجشنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۳:۵۶ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
بیوک

در حالی که برند بیوک در بازار ایالات متحده تقریباً به طور کامل تمرکز خود را بر روی کراس‌اوورها و خودروهای شاسی‌بلند قرار داده است، این شرکت در چین رویکردی متفاوت را دنبال می‌کند؛ چرا که بازار این کشور همچنان اشتیاقی ویژه به سدان‌های سنتی نشان می‌دهد. در همین راستا، بیوک مدل کاملاً جدید Electra L7 را به خط تولید خود در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان اضافه کرده است؛ خودرویی که با طراحی مدرن، کابینی مملو از فناوری‌های به‌روز و قوای محرکه برقی، چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

در حالی که برند بیوک در بازار ایالات متحده تقریباً به طور کامل تمرکز خود را بر روی کراس‌اوورها و خودروهای شاسی‌بلند قرار داده است، این شرکت در چین رویکردی متفاوت را دنبال می‌کند؛ چرا که بازار این کشور همچنان اشتیاقی ویژه به سدان‌های سنتی نشان می‌دهد. در همین راستا، بیوک مدل کاملاً جدید Electra L7 را به خط تولید خود در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان اضافه کرده است؛ خودرویی که با طراحی مدرن، کابینی مملو از فناوری‌های به‌روز و قوای محرکه برقی، چشم‌ها را به خود خیره کرده است.

بیوک

الکترا (Electra) نام زیرمجموعه جدید بیوک برای خودروهای انرژی نو است که در آوریل سال ۲۰۲۵ به طور رسمی معرفی شد و سه کانسپت را شامل می‌شود: یک سدان، یک شاسی‌بلند و یک مینی‌ون. الکترا  L7 در واقع مدل تولیدی همان سدان کانسپت است که پیش‌تر با نام الکترا  L در سال ۲۰۲۴ به نمایش درآمده بود.

الکترا  L7 بخش عمده‌ای از زبان طراحی کانسپت اولیه را حفظ کرده است؛ البته برخی ویژگی‌ها به منظور تولید انبوه ساده‌تر و کاربردی‌تر گشته‌اند. برای مثال، امضای طراحی چراغ‌های جلو و عقب با گرافیک‌های LED جدیدی بازطراحی شده که جنبه عملی بیشتری دارند. همچنین، جای دستگیره‌های کاملاً مخفی و آینه‌های آینده‌نگرانه کانسپت را در نسخه تولیدی، دستگیره‌های هم‌سطح با بدنه و آینه‌های معمول پذیرفته است تا قابلیت استفاده روزمره ارتقا یابد. شرکت بیوک به طور ویژه به چراغ‌های جلو با طراحی منحصر به فرد «کهکشانی» و رینگ‌های آلیاژی شبیه به توربین افتخار می‌کند.

بیوک

نمای جانبی Electra L7 با خطوط آیرودینامیک و حالت فست‌بک، حس پویایی و مدرن خودرو را برجسته می‌کند. ابعاد این خودرو ۵,۰۳۲ میلی‌متر در طول، ۱,۹۵۲ میلی‌متر در عرض و ۱,۵۰۰ میلی‌متر در ارتفاع است؛ یعنی اندکی بلندتر از تسلا مدل S و مرسدس بنز EQE و کمی کوتاه‌تر از بی‌ام‌و i5 است که همگی از رقبای مطرح آن به شمار می‌آیند.

بیوک

بیوک هنوز تصاویری رسمی از فضای داخلی Electra L7 ارائه نداده، اما وعده داده است که این خودرو به فناوری‌های پیشرفته‌ای مجهز خواهد بود؛ از جمله قابلیت‌های برتر دستیار هوشمند رانندگی، کابینی راحت و لوکس و همچنین بهره‌مندی از تکنولوژی‌هایی که در کلاس خود کم‌نظیر هستند و بیشترین برد مسافتی را ارائه می‌دهند. گفته می‌شود که Electra L7 به هشت نمایشگر مختلف مجهز خواهد شد؛ از جمله یک هدآپ دیسپلی عظیم به اندازه ۵۰ اینچ با قابلیت نمایش واقعیت افزوده و نیز مجموعه‌ای از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی. تمامی این امکانات بر پایه چیپ‌ست ۸۷۷۵ شرکت کوآلکام اجرا می‌شود که قابلیت اجرای سیستم‌های سرگرمی و ارتباطی پیشرفته را به خودرو می‌دهد. فناوری‌های کمک‌راننده هوشمند این خودرو نیز توسط شرکت چینی Momenta توسعه یافته که مجموعه کاملی از سیستم‌های کمک راننده پیشرفته را برای افزایش ایمنی و آسایش کاربر فراهم می‌کند.

الکترا  L7 نخستین عضو از شش مدل جدید انرژی نو است که بیوک قصد دارد طی یک سال آینده معرفی کند و احتمالاً در کنار نسخه‌های تولیدی شاسی‌بلند و مینی‌ون Electra نیز عرضه خواهد شد. همه این مدل‌ها بر روی معماری مدرن بیوک با نام Xiao Yao ساخته می‌شوند، پلتفرمی که کاملاً با شرایط بازار چین سازگار است و امکان استفاده از قوای محرکه کاملاً برقی، هیبریدی-پلاگین و همچنین مدل‌های برد افزایشی (EREV) را فراهم می‌کند.

بیوک

با اینکه هنوز مشخصات فنی نسخه تولیدی Electra L7 رسماً اعلام نشده، اما اسناد منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاعات جالبی درباره نسخه برد افزایشی EREV آن فاش کرده است. این مدل از قوای محرکه‌ای ساخت سایک بهره می‌گیرد که ترکیبی از دو موتور برقی و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی است؛ این موتور بنزینی صرفاً نقش ژنراتور را بر عهده دارد تا باتری‌ها را شارژ کند و در نتیجه، مجموع قدرت تولیدی این سیستم به ۵۰۲ اسب‌بخار (برابر با ۳۷۴ کیلووات یا ۵۰۹ اسب‌بخار متریک) می‌رسد. این نیرو توسط موتورهای برقی به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌گردد. انتظار می‌رود در کنار مدل EREV، نسخه‌ای تمام برقی با استفاده از باتری تولیدی شرکت CATL نیز ارائه شود.

الکترا  L7 به عنوان یک خودرو با رده قیمتی حدود ۳۰۰ هزار یوآن توصیف شده؛ معادل با حدود ۴۱,۸۰۰ دلار آمریکا در بازار چین. اگرچه بیوک هنوز تاریخ دقیق عرضه این خودرو به بازار را اعلام نکرده، اما هم‌اکنون ثبت‌نام برای تست رانندگی آن آغاز شده است. همچون دیگر مدل‌های زیربرند Electra، این مدل نیز به احتمال زیاد اختصاص به بازار چین خواهد داشت و برنامه‌ای برای عرضه آن در ایالات متحده وجود ندارد. فرآیند تولید این خودرو در کارخانه جوینت‌ونچر SAIC-GM در شهر ووهان انجام می‌شود.

بیوک از سال ۱۹۹۸ تا امروز بیش از ۱۰ میلیون خودرو در کشور چین به فروش رسانده است. سبد محصولات بیوک در چین بسیار متنوع‌تر از آمریکا است و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ از جمله چهار شاسی‌بلند، چهار سدان، یک هاچ‌بک و چندین مدل مینی‌ون که پاسخگوی سلایق و نیازهای گوناگون مشتریان چینی هستند.

بیوک

بیوک

بیوک

بیوک

دیدگاه شما؟