به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، احمد قیومی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به جایگاه تخصصی واحد اتوبوسرانی در مدیریت فنی ناوگان، توضیح داد که تمامی مراحل نوسازی، بازسازی و خرید اتوبوسها بر اساس بررسیهای کارشناسی و تحت نظارت دقیق کمیتههای تخصصی انجام میشود و هیچ اقدامی بدون تأیید فنی صورت نمیگیرد. وی […]
به گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، احمد قیومی، مدیرعامل این شرکت، با اشاره به جایگاه تخصصی واحد اتوبوسرانی در مدیریت فنی ناوگان، توضیح داد که تمامی مراحل نوسازی، بازسازی و خرید اتوبوسها بر اساس بررسیهای کارشناسی و تحت نظارت دقیق کمیتههای تخصصی انجام میشود و هیچ اقدامی بدون تأیید فنی صورت نمیگیرد.
وی افزود روند نوسازی و برقیسازی ناوگان حملونقل عمومی تهران مطابق با سیاستهای شهرداری ادامه دارد و تاکنون در چارچوب قراردادهای منعقدشده، ۳۹۰ دستگاه اتوبوس برقی شرکت هایگر به ناوگان تحویل شده است. علاوه بر این، ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برقی ۱۸ متری و ۷۵ دستگاه اتوبوس برقی ۲۶ متری نیز در آیندهای نزدیک وارد چرخه بهرهبرداری خواهند شد.
قیومی با تأکید بر اهمیت توسعه ناوگان برقی، گفت: «این اقدام یکی از مهمترین گامهای شهرداری تهران در جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت محسوب میشود. اتوبوسهای برقی بدون انتشار آلایندههای مضر، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت هوا و سلامت شهروندان دارند و با سیاستهای زیستمحیطی مدیریت شهری دوره ششم کاملاً همسو هستند.»
وی در پایان خاطرنشان کرد که توسعه و بهکارگیری اتوبوسهای برقی، بخشی از تعهد شهرداری به حملونقل پاک و پایدار است و با هدف تأمین حملونقل عمومی ایمن، پاک و دوستدار محیط زیست ادامه خواهد یافت.
وی در تشریح آخرین وضعیت فنی پروژههای برقیسازی، گفت: برقیسازی در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مرحلهای رسیده که میتوان آن را نماد تحول حملونقل پاک در کشور دانست. در سال گذشته، تمامی زیرساختها و نیازهای اساسی برای تحقق این هدف از جمله طراحی ایستگاههای شارژ، تجهیز توقفگاهها و آموزش رانندگان ویژه اتوبوسهای برقی فراهم شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: در مسیر بهرهبرداری از سری نخست اتوبوسهای برقی، برخی چالشهای فنی شناسایی شد که اکنون تمام آنها در سفارشهای جدید مورد توجه قرار گرفته است. کمیته فنی شرکت واحد با بررسی دقیق عملکرد ناوگان اولیه اصلاحات لازم را برای سری جدید اعمال کرده تا اتوبوسهای جدید با بالاترین سطح آمادگی وارد خطوط بهرهبرداری شوند.
وی تأکید کرد: در مورد اتوبوسهای ۱۸ متری یوتانگ و ۲۶ متری، بازدیدهای میدانی و بررسیهای فنی در کارخانههای تولیدی انجام شده است و آمادگی مطلوبی برای ورود این ناوگان به کشور فراهم شده است. همچنین زیرساختهای مرتبط با شارژ، توقفگاهها و جایگاههای رانندگان ویژه این ناوگان نیز طراحی و در حال تکمیل است.
قیومی با قدردانی از حمایتهای شهردار تهران در پیشبرد طرح برقیسازی ناوگان، گفت: در دوره ششم مدیریت شهری، نگاه علمی و آیندهنگر به موضوع حملونقل عمومی موجب شد پروژههای نوسازی و برقیسازی آغاز و در مرحله بعدی سرعت بگیرند. این روند نقطه عطفی در تاریخ اتوبوسرانی تهران به شمار میرود.
وی تأکید کرد: شرکت واحد با اتکا به توان کارشناسی داخلی و همکاری با شرکتهای دانشبنیان، مسیر توسعه ناوگان برقی را با قدرت ادامه میدهد تا ضمن ارتقای بهرهوری و کاهش آلایندگی، الگویی موفق برای سایر کلانشهرهای کشور در زمینه حملونقل پاک ارائه کند.
منبع: شرکت واحد اتوبوسرانی تهران
دیدگاه شما؟