رئیس شعبه ویژه تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی از نزدیک بودن صدور رأی قطعی بهمن موتور خبر داده و در صروت تأیید حکم، تعطیلی این خودروساز خصوصی و توقف عرضه فیدلیتی، ریسپکت و دیگنیتی دور از انتظار نیست. احد یوزباشی، رئیس شعبه ویژه تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات مهم و ملی هفته گذشته خبر از نزدیک بودن […]
رئیس شعبه ویژه تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی از نزدیک بودن صدور رأی قطعی بهمن موتور خبر داده و در صروت تأیید حکم، تعطیلی این خودروساز خصوصی و توقف عرضه فیدلیتی، ریسپکت و دیگنیتی دور از انتظار نیست.
احد یوزباشی، رئیس شعبه ویژه تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات مهم و ملی هفته گذشته خبر از نزدیک بودن صدور حکم قطعی در پرونده یک شرکت خودروساز معروف داد و گفت این حکم در انتظار گزارش کارشناسی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است.
بهمن ماه سال گذشته شعبه هفتم ویژه رسیدگی به تخلفات مهم و ملی شرکت بهمن موتور را به پرداخت ۱۳۸ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.
در صورت قطعی شدن این جریمه تعطیلی بهمن موتور و توقف عرضه خودروهایی چون فیدلیتی دیگنیتی و ریسپکت دور از انتظار نیست.
جای این سؤال باقی است که در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، تعطیلی یک بازیگر فعال بخش خصوصی و بیکاری کارمندان آن و حذف تولیدات آن از بازار تا چه حد به تحقق این هدف کمک خواهد کرد؟
بهمن موتور در سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار شد و مالکان جدید آن علاوه بر پرداخت بدهی های گذشته، با سرمایهگذاری جدید، به تغییرات گسترده از جمله نوسازی و ایجاد خطوط تولید دست زدند که این تغییرات منجر به ورود چندین خودروی جدید به بازار ایران شد.
این شرکت اکنون با به کارگیری بیش از ۳۰۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و ایجاد اشتغال غیر مستقیم برای تعدادی بیش از این، محصولاتی مانند فیدلیتی، ریسپکت و دیگنیتی و چند خودروی دیگر را عرضه و خدمات پس از فروش آنها را ارائه میکند.
در عرضه جدید محصولات بهمن موتور ـ که از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودرو انجام شد ـ سهمیه تخصص داده شده به این شرکت در همان روز نخست به اتمام رسید.
کارشناسان میگویند در صورت قطعی شدن جریمه ۱۴ هزار میلیارد تومانی، بهمن موتور ناگزیر از بستن خطوط تولید و تعدیل گسترده نیروی کار خود خواهد شد.
دیدگاه شما؟