پرچمدار پلاگین هایبرید چری

تیگو 9 هیبرید معرفی شد

.
جمعه - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷ ق٫ظ
اشکان آثار
تیگو 9 هیبرید

چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024 از تیگو 9 هیبرید به عنوان پرچمدار سری پلاگین هایبرید خود با شعار فتح کردن با تو، محافظت از عشق رونمایی کرد. طراحی ظاهری تیگو 9 نمای رو به رو بر اساس فلسفه جدید چری (Conquer و Guard) بسیار ساده طراحی شده است. جلو پنجره چند ضلعی بر خلاف […]

چری در نمایشگاه خودرو پکن 2024 از تیگو 9 هیبرید به عنوان پرچمدار سری پلاگین هایبرید خود با شعار فتح کردن با تو، محافظت از عشق رونمایی کرد.

طراحی ظاهری تیگو 9

نمای رو به رو بر اساس فلسفه جدید چری (Conquer و Guard) بسیار ساده طراحی شده است. جلو پنجره چند ضلعی بر خلاف خودروهای پلاگین هایبرید بسته است و تزئینات فلش مانند به لوگو چری که روشن می‌شود اشاره می‌کنند.

تیگو 9 هیبرید

نمای جانبی به دور از هرگونه پیچیدگی طراحی شده اما رینگ‌های 20 اینچ پُر پَره به همراه دستگیره درهای مخفی و دیزاین عجیب ستون C این نما را از سادگی خارج کرده است.

نمای عقب نیز ساده طراحی شده و از ترند جهانی چراغ‌های باریک متصل به یکدیگر استفاده می‌کند.

از نظر ابعاد تیگو 9؛ 4810 میلی‌متر طول، 1925 میلی‌متر عرض و 1741 میلی‌متر ارتفاع دارد. برای درک بهتر، این خودرو 88 میلی‌متر کشیده‌تر، 65 میلی‌متر عریض‌تر و 36 میلی‌متر بلند‌تر از تیگو 8 پرو است. با توجه به این ابعاد، چری می‌گوید ردیف سوم برای افراد بزرگ سال نیز مناسب خواهد بود.

تیگو 9 هیبرید

طراحی کابین

طراحی کابین تیگو 9 مانند تیگو 8 فیس لیفت دیگر از نمایشگر‌های متصل به یکدیگر میزبانی نمی‌کند و به رسم ترند جدید خودروهای چینی، یک کلاستر کوچک و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی بزرگتر که در اینجا 15.6 اینچ با وضوح 2.5K است اطلاعات را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

تیگو 9 هیبرید

قوای فنی تیگو 9 پلاگین هایبرید

تیگو 9 در زیر کاپوت از پیشرانه 2 لیتر توربو بنزینی بهره می‌برد که 235 اسب‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. موتور الکتریکی نیز 221 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که متاسفانه چری عدد ترکیبی را اعلام نکرده است. این میزان نیرو و گشتاور پیشرانه بنزینی توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود و گیربکس 3DHT نیز وظیفه انتقال قدرت موتور الکتریکی را بر عهده دارد. چری می‌گوید مصرف سوخت این خودرو در هر 100 کیلومتر 5.2 لیتر است که با این اوصاف بُرد مسافت ترکیبی این خودرو بیش از 1400 کیلومتر خواهد بود.

این خودرو سه ماهه چهارم سال 2024 همراه با نسخه بنزینی به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما؟