قدرتمندتر و مجهزتر از قبل

تیگو7 پرومکس: تصاویر، مشخصات فنی و ویدئو بررسی کامل – اتومدیا

.
چهارشنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱ ب٫ظ
اشکان آثار
تیگو7 پرومکس

تیگو 7 یکی از موفق‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار بود که توانست فروش خوبی را تجربه کند. پس از موفقیت این کراس‌اوور در بازار، مدیران خودرو نسل بعدی تیگو 7 را با پسوند پرو به بازار معرفی و عرضه کرد تا این روند ادامه دار باشد.   مدیران خودرو پس از نزدیک به دوسال حالا ورژنی […]

تیگو 7 یکی از موفق‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار بود که توانست فروش خوبی را تجربه کند. پس از موفقیت این کراس‌اوور در بازار، مدیران خودرو نسل بعدی تیگو 7 را با پسوند پرو به بازار معرفی و عرضه کرد تا این روند ادامه دار باشد.

 

مدیران خودرو پس از نزدیک به دوسال حالا ورژنی قدرتمندتر و مجهز‌تر از این کراس‌اوور محبوب را با پیشوند پرومکس آماده کرده که پیش از ورود به بازار توسط اتومدیا در پیست آزادی تست شد.

تیگو7 پرومکس

طراحی خارجی تیگو7 پرومکس

طراحی این خودرو به صورت کلی هیچ تفاوتی با نسخه پرو ندارد و تنها برخی جزئیات هستند که باعث می‌شود این نمونه از نسخه پرو متمایز شود. تیگو7 پرومکس در نمای رو به رو نسبت به تیگو7 پرو، تزئین کروم زیر جلوپنجره، دیلایت و مه شکن و سنسور جلو را اضافه‌تر دارد. تنها تغییر در نمای جانبی وجود یک خروجی هوا فیک در نمای جانبی است. اگر نمای عقب نسخه پرو را مشاهده کنید، چراغ‌ به صورت سه تکه بر روی در صندوق نصب شده که در مرکز آن لوگو فونیکس وجود دارد و سر اگزوزهای آن نیز فیک هستند اما در نسخه پرومکس چراغ‌ یک تکه شده و دیگر خبری از لوگو فونیکس نیست و به جای آن از تایپوگرافی استفاده کرده‌اند. سر اگزوزها در این نسخه واقعی هستند و اسپویلر یکپارچه سقفی نیز یک لیپ مشکی رنگ دریافت کرده که آن را اسپرت‌تر جلوه می‌دهد.

تیگو7 پرومکس

طراحی کابین

بر خلاف طراحی خارجی، کابین تغییرات بیشتری داشته و نسبت به قبل به روز‌تر و مجهز‌تر شده است. با ورود به این قسمت اولین نکته‌ای که به چشم میخورد، نمایشگر دوگانه 24.6 اینچ است که در یک قاب قرار گرفته‌اند. فرم کلی داشبورد شبیه به تیگو 8 پرو شده اما مواردی مانند پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع که از روی آریزو 5 برداشته شده شبیه به یک عقبگرد می‌ماند و از جذابیت کابین کم کرده است. از دیگر تغییرات کابین می‌توان به کلید‌های اضافه شده بر روی کنسول میانی، سیستم صوتی سونی و نشانگر DOW بر روی درهای عقب اشاره کرد.

تیگو7 پرومکس

قوای فنی تیگو7 پرومکس

مهمترین تغییر تیگو7 پرومکس زیر کاپوت اتفاق افتاده جایی که پیشرانه 1.5 لیتر توربو که 157 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد جای خود را به پیشرانه 1.6 لیتر توربو داده که 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه پیش از این بر روی تیگو 8 پرو، فونیکس FX و اخیرا بر روی آریزو 6GT دیده شده بود. انتقال قدرت در تیگو7 پرو توسط گیربکس CVT انجام می‌شد اما در نسخه پرومکس این وظیفه بر عهده گیربکس 7 سرعته دوکلاچه گذاشته شده است.

تیگو7 پرومکس

امکانات ایمنی و رفاهی

تیگو7 پرومکس در این زمینه نیز پیشرفت قابل توجهی داشته که آن را کامل‌تر از قبل می‌کند. از امکانات این خودرو می‌توان به سنسور پارک جلو و عقب، 6 کیسه هوا، دوربین 360 درجه، دوربین عقب، ABS,EBD,ESP,TCS,EBA,HHC,HDC، کروز کنترل تطبیقی، اتولایت، سنسور باران، اندروید اتو و اپل کارپلی، 3 پورت USB، صندلی‌های برقی با گرمکن و سردکن، نورپردازی کابین، استارت استاپ، روشن شدن خودرو با ریموت، سیستم ADAS (ACC,ICA,TJA,LDW,LKA,LCA,FCW,RCW,RCTA,AEB,BSD,DOW) و سانروف پانوراما اشاره کرد.

تیگو7 پرومکس

تست و بررسی

با توجه به اینکه این خودرو تنها 17 کیلوگرم نسبت به تیگو 7پرو سنگین‌تر شده اما توزیع وزن نامناسب باعث شده تا این خودرو در سرعت‌های بسیار بالا در پیچ‌ها، تا حدودی کم فرمانی داشته باشد و انتهای آن سُر بخورد که باید توجه کنید هیچ زمانی افراد عادی در مسیرهای عادی به این درجه نخواهند رسید. اما قدرت و کشش خودرو با توجه به پیشرانه قدرتمند بسیار عالی شده و از پس هر چالشی بر خواهد آمد.

تست شتاب این خودرو در روز تست زیر 10 ثانیه بود که برای این کراس‌اوور عدد کاملا قابل قبولی است.

ترمز‌های تیگو7 پرومکس یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود که حس اطمینان بسیار خوبی به راننده و سرنشینان می‌دهد.

دیدگاه شما؟