دستاوردهای سایپا در حوزه خدمات پس از فروش به رشد تولید داخلی کمک می کند .عزت الله اكبری تالار پشتی، رییس كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت رونق تولید داخلی در بهبود چرخه صنعت قطعهسازی كشور، گفت: در سالهای اخیر مجلس شورای اسلامی توجه ویژهای به حمایت از تولید […]
دستاوردهای سایپا در حوزه خدمات پس از فروش به رشد تولید داخلی کمک می کند .عزت الله اكبری تالار پشتی، رییس كمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت رونق تولید داخلی در بهبود چرخه صنعت قطعهسازی كشور، گفت:
در سالهای اخیر مجلس شورای اسلامی توجه ویژهای به حمایت از تولید داخلی و تسهیل قوانین مرتبط با این موضوع داشته كه امیدواریم با همكاری و رایزنی با شبكه نظام بانكی كشور در جهت تزریق نقدینگی و ارائه تسهیلات لازم به خودروسازان جهت تقویت تكنولوژی و تجهیزات زنجیره تامین به منظور تولید قطعات با تكنولوژی بالا، نتیجه آن را به زودی در رونق اقتصادی كشور شاهد باشیم.
او با اشاره به رویكرد گروه خودروسازی سایپا به داخلیسازی محصولات، گفت:
این اقدام سایپا در خور قدردانی است كه امیدواریم در فرآیند داخلیسازی، افزایش كیفیت تولیدات و استفاده از دانش روز صنعت خودروسازی هم مورد توجه قرار گیرد.
این نماینده مجلس با اشاره به گردش مالی بالای صنعت قطعهسازی، افزود:
متاسفانه عدهای سودجو به خاطر منفعت طلبی خود، قطعات تقلبی و بی كیفیت تولید میكنند كه باید با آنها به صورت جدی برخورد كرد كه در این میان، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حكومتی اقدامات مثبتی انجام دادهاند.
علاوه بر این، اقدامات مثبت سایپایدك در امر مبارزه با تولید و توزیع قطعات تقلبی و فرهنگسازی استفاده از قطعه اصلی و راهاندازی سامانه تشخیص اصالت قطعه، باید مورد توجه قرار گیرد.
رییس كمیسیون صنایع مجلس گفت:
وضعیت خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی در بازار نسبت به گذشته بهبود یافته است و امیداریم با تولید کیفی و کمی که خودروسازان در دستور کار خود دارند، شاهد ارائه خدمات با كیفیت بیشتر به مشتریان باشیم. در واقع دستاوردهای سایپا در حوزه خدمات پس از فروش به رشد تولید داخلی کمک می کند.
در ادامه این نشست، مسوولان دبیران انجمن قطعه سازی ایران در سخنانی با اشاره به موانع دست و پاگیر دریافت تسهیلات بانكی، خواستار سهولت در تامین مواد اولیه صنعت قطعه سازی شدند.
مسوولان انجمن قطعه سازی ایران در سخنان خود، دشواری تامین سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه پتروشیمی و فولادی را موجب خارج شدن قیمت قطعات یدكی از حالت رقابتی برشمردند و خواستار همراهی نمایندگان مجلس برای حل چالشهای موجود در این زمینه شدند.
در ادامه این نشست، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در سخنانی با بیان اینكه كیفیت خدمات پس از فروش مهمترین اصل و رسالت سایپا به شمار میرود و در این راستا باید شبكه نمایندگیهایمان را تقویت كنیم، به روند توسعه محصولات سایپا در سال جاری اشاره كرد و گفت:
در راستای دستورات رییس جمهور و پیرو سیاستهای دولت، امسال و در سال آینده 3 محصول جدید آریا، شاهین اتوماتیک و چانگان به سبد محصولات سایپا اضافه خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا همچنین با انتقاد از سیاست قیمت گذاری دستوری خودرو، این فرآیند را موجب زیان انباشته خودروسازان در سالهای گذشته دانست و یادآور شد: با اصلاح روش قیمتگذاری و با توجه به استراتژیهای تعریف شده، امكان كاهش زیان انباشته عملیاتی خودروسازان وجود دارد.
او همچنین به برنامههای در نظر گرفته شده برای افزایش كیفیت خدمات پس از فروش سایپا اشاره كرد و گفت: خدمات پس از فروش با كیفیت و مناسب، یك مزیت رقابتی برای گروه خودروسازی سایپا به شمار میرود و خوشبختانه سایپایدك توانسته است با برنامهریزیهای مستمر و منسجم، این خواسته را محقق كند.
تیموری افزود:
بهرهوری در فرآیند تولید، به كاهش زیان عملیاتی منجر میشود كه با كاهش هزینههای سربار و مدیریت صحیح زنجیره تامین و شركتهای اقماری، این كاهش زیان عملیاتی شده است.
مجتبی معظمی مدیرعامل سایپایدك نیز در سخنانی گفت:
یكی از موارد مهم در تامین قطعات یدكی، ضرورت برخورداری از كیفیت مناسب و بالا است كه به همین منظور، قطعات یدكی قبل از ورود به چرخه تامین و توزیع در شبكه نمایندگیها، باید از استانداردهای فنی لازم گروه سایپا برخوردار باشند.
او با اشاره به دستاوردهای سایپایدك در سالهای اخیر از جمله كسب رتبه یك در ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای پارس خودرو و دریافت گواهینامه دانش بنیان نوآور، افزود: تمام این زحمات مرهون تلاشهای شبكه خدمات پس از فروش و حمایتهای مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا است.
معظمی افزود:
نهادینه شدن دانش سازمانی و بهرهگیری از دانش روز در شبكه خدمات پس از فروش و دریافت گواهینامه دانش بنیان نوآور به عنوان اولین شركت خدمات پس از فروش خودرو، بیانگر عزم این سازمان در افزایش كیفیت خدمات و قطعات و رشد رضایتمندی مشتریان است.
مدیرعامل سایپایدك، كاهش میزان شكایات از خدمات پس از فروش و كاهش زمان توقف خودرو در شبكه نمایندگیها را نتیجه افزایش كیفیت خدمات و تامین به موقع قطعات یدكی دانست و ابراز امیدواری كرد با حمایتهای مدیریت ارشد گروه سایپا، این روند رو به رشد ادامه یابد.
مدیرعامل سایپایدك ادامه داد:
پذیرش خودروهای تحت پوشش گارانتی در شبكه خدمات پس از فروش سایپا در 5 ماه نخست امسال، نسبت به متوسط میزان پذیرش در مدت مشابه در سالهای 1397 تا 1402، با وجود افزایش تعداد خودروهای تحت پوشش گارانتی، به میزان 35 درصد كاهش داشته است كه این واقعیت، بیانگر افزایش كیفیت خودروهای تولیدی است.
او گفت:
خودروهای وارانتی در سال 1402 نسبت به سال گذشته 24 درصد رشد داشته است. همچنین فروش قطعات یدكی در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته با رشد 114 درصدی مواجه شده است.
معظمی افزود:
در خصوص مبارزه با تولید و توزیع قطعات تقلبی هم برای جلوگیری از فروش قطعات تقلبی در بازار، گشتهای بازرسی استانی را فعال کردیم. این موضوع به طور جدی دنبال میشود و امیدواریم با کمک و یاری شبکه نمایندگیها بتوانیم آن را مدیریت کنیم.
دیدگاه شما؟