آغاز تولید در برزیل و ترکیه

رنو بورئال؛ نسخه بازطراحی شده داچیا بیگستر برای بازارهای جهانی

.
دوشنبه - ۲۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱:۰۰ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
رنو

رنو با معرفی مدل کاملاً جدید بورئال، دامنه حضور جهانی خود را بیش از پیش گسترش داده است؛ مدلی که قرار است در بیش از هفتاد کشور خارج از اروپا عرضه شود، هرچند این عرضه گسترده در حالی اتفاق می‌افتد که در واقع اروپایی‌ها چیز خاصی را از دست نمی‌دهند، زیرا بورئال اساساً نسخه‌ای بازطراحی و ارتقاءیافته از داچیا بیگستر محسوب می‌شود.

رنو با معرفی مدل کاملاً جدید بورئال، دامنه حضور جهانی خود را بیش از پیش گسترش داده است؛ مدلی که قرار است در بیش از هفتاد کشور خارج از اروپا عرضه شود، هرچند این عرضه گسترده در حالی اتفاق می‌افتد که در واقع اروپایی‌ها چیز خاصی را از دست نمی‌دهند، زیرا بورئال اساساً نسخه‌ای بازطراحی و ارتقاءیافته از داچیا بیگستر محسوب می‌شود. تفاوت‌های میان این دو خودرو به وضوح قابل مشاهده است؛ نمای جلوی بورئال هویتی منحصر‌به‌فرد با جلوپنجره‌ای با توری هم‌رنگ بدنه پیدا کرده که با عناصر نورپردازی بخش‌بندی‌شده و نشان بزرگ و جدید Nouvel’R مزین شده است. رنو همچنین مجموعه‌ای از ویژگی‌های بصری لوکس را برای این مدل تدارک دیده است؛ صفحه‌های محافظ آلومینیومی، سقف مشکی که تضادی چشم‌نواز با رنگ بدنه ایجاد می‌کند و رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی تنها بخشی از این تفاوت‌ها هستند. این ترکیب با سقف شیشه‌ای پانورامیک، قطعات فلزی تزئینی و پوشش‌های پلاستیکی اطراف بدنه تکمیل شده تا ظاهری مدرن و مقاوم پدید آید.

رنو

رنو

رنو

رنو

رنو در بازطراحی عقب خودرو نیز موفق شده طراحی بیگستر را تا حد زیادی اصلاح و جذابیت آن را افزون کند. همچنین چراغ‌های باریک عقب، سپر با خطوط شکسته و تهاجمی‌تر و درِ صندوق با انحنای زیاد از دیگر تغییرات است که سیمایی دلنشین‌تر به قسمت انتهایی خودرو بخشیده‌اند. بورئال از نظر ابعاد بر طول ۴۵۵۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۷۰۲ میلی‌متر تکیه دارد، همان فاصله محوری بیگستر اما اندکی کوتاه‌تر، به طوری که ۱۴ میلی‌متر از طول کلی آن کاسته شده است. رنو

رنو

در فضای داخلی نیز رنو رنگ‌وبوی ویژه خود را به نمایش گذاشته است. داشبورد بازطراحی‌شده با دریچه‌های هوای جدید، فضایی امروزی رقم زده و در امتداد آن، یک صفحه ابزار دیجیتالی 10 اینچی به همراه سیستم سرگرمی و اطلاعاتی 10 اینچی که به صورت یکپارچه از امکانات گوگل بهره می‌برد، تعبیه شده است. خطوط تزئینی حکاکی‌شده با لیزر و سیستم نورپردازی داخلی با قابلیت انتخاب ۴۸ رنگ مختلف، جذابیتی ویژه به کابین بخشیده‌اند. صندلی‌ها با رنگ‌آمیزی ملایم آبی یا خاکستری سرد و دوخت متضاد، توجه بیشتری به جزئیات را نشان می‌دهند؛ ضمن آنکه فضای بار خودرو در حالت تاشدن صندلی‌های عقب به رقم چشمگیر ۱۷۷۰ لیتر می‌رسد و نیاز هر خانواده‌ای را پاسخگو خواهد بود.

رنو

رنو

رنو

اگرچه رنو هنوز فهرست کاملی از تجهیزات بورئال ارائه نداده است اما امکاناتی مانند صندلی‌های برقی جلویی، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، سیستم تهویه مطبوع دونقطه‌ای، کنسول مرکزی مجهز به یخچال داخلی و سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردن با 10 بلندگو از جمله مواردی است که خریداران را راضی خواهد کرد. در کنار آسایش و رفاه سرنشینان، توجه جدی به ایمنی نیز صورت گرفته است و تا 24 سامانه کمکی راننده برای این مدل در نظر گرفته شده؛ از جمله سیستم رانندگی نیمه‌خودران که با ترکیب کروز کنترل تطبیقی و نگهدارنده خودرو در بین خطوط، شرایط رانندگی آسان‌تر و امن‌تری فراهم می‌آورد. همچنین فناوری‌های دیگری نظیر ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور، هشدار انحراف از مسیر و کمک نگهدارنده خودرو بین خطوط، هشدار خروج ایمن، هشدار ترافیک پشت سر در هنگام دنده عقب، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و سیستم پارک خودکار بدون دخالت دست نیز وجود دارد تا سطح ایمنی و آسودگی راننده و سرنشینان ارتقا یابد.

رنو

رنو بورئال از پیشرانه توربوشارژ ۱.۳ لیتری بهره می‌برد که به جعبه دنده 6 ‌سرعته دوکلاچه متصل است. این موتور در بازار برزیل با سوخت بنزین توان تولید قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار و با سوخت ترکیبی تا ۱۶۱ اسب‌بخار را دارد؛ اما نسخه ویژه بازار ترکیه توانی کمتر معادل ۱۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر ارائه می‌دهد. یکی از نسخه‌های این پیشرانه قادر است خودرو را در مدت ۹.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند. البته، رنو وعده داده که برای بازارهای خارج از آمریکای لاتین ترکیب‌های متنوع‌تری از پیشرانه و گیربکس ارائه خواهد داد تا نیازهای مختلف خریداران برآورده شود.

تولید این کراس‌اوور جدید در دو مرکز اصلی انجام خواهد شد: کارخانه کوریتیبا در برزیل، تأمین نیاز 17 کشور آمریکای لاتین را بر عهده می‌گیرد و مرکز بورسا در ترکیه نیز مسئول تولید مدل‌های مخصوص 54 کشور دیگر از جمله اروپای شرقی، خاورمیانه و کشورهای حوزه مدیترانه خواهد بود. عرضه اولیه این مدل از اواخر امسال در برزیل آغاز می‌شود و سپس در سال ۲۰۲۶ به سایر بازارهای هدف گسترش خواهد یافت.

دیدگاه شما؟