پیکاپ ایسوزو D‑Max V‑Cross Commercial در بریتانیا رونمایی شد

.
سه شنبه - ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۲:۵۵ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
پیکاپ ایسوزو D‑Max V‑Cross Commercial

شرکت ایسوزو از نسخه‌ای جدید از پیکاپ D‑Max با عنوان V‑Cross Commercial برای بازار بریتانیا رونمایی کرده است که ترکیبی از سبک لوکس برای یک خودروی سواری و ویژگی‌های کاملاً کاربردی یک خودروی تجاری را ارائه می‌دهد.

شرکت ایسوزو از نسخه‌ای جدید از پیکاپ D‑Max با عنوان V‑Cross Commercial برای بازار بریتانیا رونمایی کرده است که ترکیبی از سبک لوکس برای یک خودروی سواری و ویژگی‌های کاملاً کاربردی یک خودروی تجاری را ارائه می‌دهد. این خودرو برای کسانی طراحی شده که به‌طور هم‌زمان در جاده و محیط‌های کاری سخت حضور دارند، از جمله کشاورزان، پیمانکاران و کارگران حوزه ساخت‌وساز، و به خودرویی نیاز دارند که هم دوام و توان بالا داشته باشد و هم در استفاده روزمره راحت و مجهز باشد.

نسخه جدید پیکاپ D-MAX بر پایه تیپ پرچمدار V‑Cross ساخته شده و ظاهر آن عملاً تفاوتی با گونه مسافربری ندارد. چراغ‌های اصلی Bi‑LED، تزئینات بدنه با رنگ طوسی تیره، و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی در طراحی باقی مانده‌اند. با این حال، چند ویژگی مخصوص نسخه تجاری در آن دیده می‌شود؛ از جمله یک پوشش سبک‌وزن برای محفظه بار که از وسایل در برابر باد و باران محافظت می‌کند، محافظ کف صندوق و قلاب یدک‌کش که به صورت استاندارد نصب شده‌اند.

پیکاپ ایسوزو D‑Max V‑Cross Commercial

در بخش کابین، تغییرات معناداری نسبت به مدل معمولی  این پیکاپ انجام گرفته است. با وجود بدنه دوکابین، فضای داخلی فقط برای دو سرنشین جلو تنظیم شده و صندلی‌های عقبی به‌طور کامل حذف شده‌اند تا جای خود را به محفظه‌ای ایمن برای نگهداری ابزار و تجهیزات کاری بدهند. شیشه‌های عقب دودی هستند و روکش‌های محافظ روی صندلی‌ها نصب شده تا فضای داخلی کمتر در معرض فرسودگی قرار گیرد. ایسوزو اعلام کرده که این تغییرات دائمی و غیرقابل بازگشت‌اند تا خودرو از نظر قانونی همواره در رده وسایل نقلیه تجاری ثبت شود.

پیکاپ ایسوزو D‑Max V‑Cross Commercial

امکانات داخلی در سطح بالایی قرار دارد و تفاوت چندانی با نسخه سواری ندارد. صفحه‌نمایش مرکزی ۹ اینچی با عملکرد لمسی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات، صفحه‌نمایش دیجیتال ۷ اینچی برای کلاستر، سیستم صوتی با هشت اسپیکر، صندلی‌های تمام‌چرم با گرم‌کن، تهویه مطبوع دو‌منطقه‌ای، حالت ویژه رانندگی در مسیرهای ناهموار و مجموعه سامانه‌های کمک‌راننده (ADAS) از جمله تجهیزات استاندارد این مدل هستند.

از نظر فنی، ساختار شاسی نردبانی D‑Max بدون تغییر باقی مانده و توانایی‌های باربری و یدک‌کشی آن با مدل‌های دیگر برابر است. ظرفیت بار این خودرو یک تن و توان یدک‌کشی آن سه‌ونیم تن اعلام شده است. نیرو از موتور توربودیزل ۱.۹ لیتری تأمین می‌شود که تنها پیشرانه موجود برای بازار بریتانیا است. این موتور ۱۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و همراه با جعبه‌دنده خودکار و سامانه چهارچرخ محرک عرضه می‌شود که قفل دیفرانسیل عقب نیز دارد. موتور ۳ لیتری قدرتمندتر فعلاً برای این بازار در نظر گرفته نشده است.

قیمت D‑Max V‑Cross Commercial پیش از احتساب مالیات معادل حدود ۵۶ هزار و ۵۰۰ دلار اعلام شده و شرکت ایسوزو برنامه دارد تحویل نخستین سری آن را از ماه نوامبر در بریتانیا و ایرلند شمالی آغاز کند. برای مقایسه، ارزان‌ترین مدل مجموعه D‑Max یعنی نسخه Utility با قیمت ۳۷ هزار و ۳۰۰ دلار و مدل سواری V‑Cross با ۵۱ هزار و ۴۰۰ دلار عرضه می‌شوند.

 

دیدگاه شما؟