بی‌وای‌دی K-Car در نمایشگاه تحرک ژاپن رونمایی می‌شود

.
سه شنبه - ۶ آبان ۱۴۰۴ - ۵:۰۰ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
BYD K-Car

خودروی برقی جدید شرکت چینی BYD با نام «K-Car» پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه تحرک ژاپن ۲۰۲۵، که قرار است در تاریخ ۳۰ اکتبر برگزار شود، بدون پوشش استتاری در خیابان‌های ژاپن مشاهده شده است. این مدل تازه، به‌عنوان محصول پایه و اقتصادی BYD در گروه خودروهای تمام‌برقی طراحی شده و قرار است با […]

خودروی برقی جدید شرکت چینی BYD با نام «K-Car» پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه تحرک ژاپن ۲۰۲۵، که قرار است در تاریخ ۳۰ اکتبر برگزار شود، بدون پوشش استتاری در خیابان‌های ژاپن مشاهده شده است. این مدل تازه، به‌عنوان محصول پایه و اقتصادی BYD در گروه خودروهای تمام‌برقی طراحی شده و قرار است با قیمت رقابتی ۱۳ هزار و ۸۵ دلار آمریکا، به بازار عرضه شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده، K-Car نخستین‌بار در ماه مه ۲۰۲۵ شناسایی شد. این خودرو برای تناسب کامل با شرایط جاده‌های ژاپن و براساس استانداردهای خاص خودروهای موسوم به «کی کار» توسعه یافته است. این گروه از خودروها در ژاپن جایگاه ویژه‌ای دارند و مشمول قوانین خاصی می‌شوند که ابعاد و مشخصات فنی آن‌ها را محدود می‌کند. بر همین اساس، طول این خودروها نباید از ۳.۴ متر، عرضشان از ۱.۴۸ متر و ارتفاع آن‌ها از ۲ متر تجاوز کند و حجم موتورشان باید کمتر از ۶۷۰ سی‌سی باشد. در سال ۲۰۲۴، خودروهای این کلاس نزدیک به ۳۸ درصد از بازار خودروی ژاپن را در اختیار داشته‌اند و BYD اکنون با معرفی K-Car وارد رقابت مستقیم با سازندگان مطرح فعال در این بخش شده است.

BYD K-Car

نسخه‌ی بدون استتار K-Car در جریان آماده‌سازی برای حضور در نمایشگاه تحرک ۲۰۲۵، در جاده‌های ژاپن رویت شده است. تصویری منتشرشده از نمای جانبی این خودرو، نخستین نمای واضح و رسمی آن محسوب می‌شود. در این تصویر، بدنه سفید خودرو با ستون‌های مشکی‌رنگ دیده می‌شود که جلوه‌ای از سقف معلق را القا می‌کند. طراحی ظاهری خودرو شامل رینگ‌های آلومینیومی خاکستری چندپره، آینه‌های جانبی مشکی، چراغ‌های عقب دودی، چراغ‌های جلوی منحنی و درهای کشویی عقب است. دستگیره‌های سنتی، سقف تخت و فاصله محوری بلند در کنار پیش‌آمدگی‌های کوتاه جلو و عقب، نشان از تمرکز BYD بر بهینه‌سازی حداکثری فضای داخلی دارد.

هرچند هنوز تصویری از نمای جلو یا عقب خودرو منتشر نشده است، اما داده‌های قبلی نشان می‌دهد K-Car دارای دو در کشویی در بخش عقب، پنجره‌ای بزرگ در قسمت پشت با برف‌پاک‌کن و دریچه‌های هوای کوچک در جلو است. فضای داخلی آن نیز با فرمان سه‌شاخه و نمایشگر لمسی شناور طراحی شده است تا حسی ساده، مدرن و مینیمال را به سرنشین منتقل کند.

BYD K-Car

این خودرو به سامانه‌ی تمام‌برقی مجهز است و انرژی خود را از باتری نوع LFP با ظرفیت ۲۰ کیلووات‌ساعت تأمین می‌کند. پیمایش حرکتی آن بر اساس چرخه‌ی استاندارد WLTC حدود ۱۸۰ کیلومتر اعلام شده است. BYD تاکنون جزئیاتی درباره نوع موتور الکتریکی مورد استفاده در این مدل منتشر نکرده است.

با درنظرگرفتن قیمت رقابتی، طراحی مطابق با قوانین محلی و ابعاد بهینه برای فضای شهری، K-Car می‌تواند جایگاهی مهم در کلاس خودروهای کوچک برقی ژاپن به دست آورد. این محصول نه‌تنها راه ورود جدی‌تر BYD به بازار ژاپن را هموار می‌کند، بلکه می‌تواند به نمادی از تلاش این شرکت برای گسترش حضور جهانی‌اش در بخش خودروهای اقتصادی و پایدار تبدیل شود.

BYD

دیدگاه شما؟