لوسید با رونمایی از کانسپت گرویتی X در رویداد خودرویی پبل بیچ، بار دیگر نگاهها را به سوی خود جلب کرد. ساخت یک خودروی توانمند برای مسیرهای ناهموار کار دشواری است، اما تبدیل یک SUV لوکس برقی که از نظر شخصیت و فرم بدنه حتی رگههایی از مینیون را در خود دارد به مدلی آماده برای ماجراجوییهای خارج از جاده، چالشی از جنسی دیگر است.
لوسید با رونمایی از کانسپت گرویتی X در رویداد خودرویی پبل بیچ، بار دیگر نگاهها را به سوی خود جلب کرد. ساخت یک خودروی توانمند برای مسیرهای ناهموار کار دشواری است، اما تبدیل یک SUV لوکس برقی که از نظر شخصیت و فرم بدنه حتی رگههایی از مینیون را در خود دارد به مدلی آماده برای ماجراجوییهای خارج از جاده، چالشی از جنسی دیگر است. لوسید با گرویتی X نشان داده که این چالش را پذیرفته و ماحصل آن، خودرویی است که یا واقعاً برای عبور از سنگلاخ و خاک آماده شده، یا دستکم ظاهر و حس چنین آمادگیای را به خوبی القا میکند.
بزرگترین تغییرات در نگاه نخست از سقف آغاز میشود؛ جایی که یک باکس حمل بار بر روی ریلهای عرضی نصب شده و چراغهای LED کمکی نیز بر لبه آن جای گرفتهاند. سیستم تعلیق خودرو ارتقا یافته تا فاصله کف خودرو از زمین بیشتر شود و چرخهای ۲۱ و ۲۲ اینچی با لاستیکهای عاجدار مخصوص آفرود، چهرهای جدیتر و جسورتر به آن دادهاند. در طراحی بدنه هم قطعات جدیدی اضافه شده است؛ سپر جلو اکنون با یک اسکید پلیت بزرگ محافظت میشود و قلابهای بکسل به صورت یکپارچه روی آن تعبیه شدهاند. اطراف گلگیرها و امتداد رکابها تا سپر عقب با روکشهای پلاستیکی محافظ پوشانده شده تا در مسیرهای پرچالش آسیب کمتری متوجه بدنه شود.
لوسید رنگ مات آبی متمایل به بنفش را با سقف مشکی و جزئیات فلزی ترکیب کرده تا تضادی چشمنواز به وجود بیاید. پکیج ظاهری «Stealth» با قطعات تریم تیره، شخصیت جدیتری به خودرو داده است. روی کاپوت طرحی از نقشه توپوگرافی مناطق مشهور Big Sur و Death Valley خودنمایی میکند و مختصات جغرافیایی محل برگزاری رویداد پبل بیچ نیز روی رکاب و پنلهای جانبی نقش بسته است.
کابین، همچنان لوکس و آرامشبخش باقی مانده، اما برای استفادههای خشنتری آماده شده است. کفپوشهای مقاوم جایگزین نمونههای معمولی شده و صندلیهای چرمی ممتاز با دوختها و تزیینات نارنجیرنگ، حس بصری خاصی ایجاد کردهاند. فرمان با جیر میکروفیبر پوشیده شده و چوب گردوی طبیعی در داشبورد و کنسول میانی، حسی اصیل و خوشساخت را منتقل میکند.
در بخش فنی، همه چیز همانند نسخه «گرن توریینگ» است: دو موتور الکتریکی با مجموع توان ۸۲۸ اسببخار و باتری ۱۲۳ کیلوواتساعتی که بنا بر برآورد EPA، بردی خیرهکننده تا ۷۲۴ کیلومتر با یک بار شارژ ارائه میدهد. شتاب صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت تنها ۳.۴ ثانیه است. البته طبیعی است که افزایش ارتفاع تعلیق و لاستیکهای زمخت آفرودی، اندکی از کارایی آیرودینامیکی و مصرف انرژی قربانی شود، اما هنوز تأثیر دقیق این تغییرات اعلام نشده است.
گرویتی X فعلاً در قالب یک کانسپت در پبل بیچ ظاهر شده و هنوز خبری از خط تولید انبوه نیست، اما با توجه به شباهت فنیاش به مدل اصلی، بعید نیست این نسخه بهزودی راه خود را به بازار پیدا کند.
دیدگاه شما؟