کراس‌اوور برقی ایکس پنگ G6 توسط شیران ولت وارد ایران شد

.
دوشنبه - ۱۲ آبان ۱۴۰۴ - ۷:۵۸ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
Xpeng G6

شرکت شیران ولت، به‌عنوان بازوی رسمی واردات گروه شیران موتور اقدام به واردات خودروهای تولیدی شرکت چینی ایکس پنگ کرده است. این شرکت موفق شده نخستین نمونه‌های کراس‌اوور تمام‌برقی «ایکس پنگ G6» را وارد کشور نماید. معرفی ایکس پنگ G6 ایکس پنگ G6، محصول شرکت نوپای چینی Xpeng Motors است که در سال ۲۰۱۴ توسط […]

شرکت شیران ولت، به‌عنوان بازوی رسمی واردات گروه شیران موتور اقدام به واردات خودروهای تولیدی شرکت چینی ایکس پنگ کرده است. این شرکت موفق شده نخستین نمونه‌های کراس‌اوور تمام‌برقی «ایکس پنگ G6» را وارد کشور نماید.

معرفی ایکس پنگ G6

ایکس پنگ G6، محصول شرکت نوپای چینی Xpeng Motors است که در سال ۲۰۱۴ توسط «هی شیائوپِنگ»، از بنیان‌گذاران اپلیکیشن UC Browser، تأسیس شد. این برند در مدت زمانی کوتاه توانسته جایگاه خود را در میان رقبا تثبیت کرده و به‌عنوان یکی از رقبای اصلی تسلا در بازار چین شناخته شود. تمرکز اصلی ایکس پنگ بر هوش مصنوعی، رانندگی خودکار و طراحی مدرن خودروهای الکتریکی است و از پشتیبانی مالی شرکت‌های بزرگی همچون علی‌بابا و فاکس‌کان برخوردار است. کراس‌اوور برقی G6 نخستین‌بار در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. این خودرو که بر پایۀ پلتفرم اختصاصی SEPA 2.0  توسعه یافته، با هدف ارائه ترکیبی از طراحی زیبا، عملکرد بالا، فناوری‌های نوین و قیمت رقابتی طراحی شده تا بتواند با محصولاتی چون BYD Song Plus و Tesla Model Y رقابت کند.

مشخصات ظاهری ایکس پنگ G6

از نظر طراحی، G6 بدنه‌ای ترکیبی از فولاد و آلومینیوم دارد و ابعاد آن شامل طول ۴۷۵۸ میلی‌متر، عرض ۱۹۲۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۶۵۰ میلی‌متر و فاصله محورهای ۲۸۹۰ میلی‌متر است که به فضای کابین وسیع و پایداری مطلوب منجر می‌شود. وزن خالص خودرو حدود ۲۰۳۰ کیلوگرم اعلام شده است. فرم بدنه با خطوط روان و ظاهر آینده‌نگرانه طراحی شده و در بخش جلو، نوار باریک چراغ LED پیوسته، چهره‌ای مدرن و فناورانه به خودرو داده است. چراغ‌های اصلی در دو سوی سپر و درون طرحی جداگانه جاگذاری شده تا نمایی علمی‌تخیلی ایجاد کند.

بدنه فست‌بک G6 با سقفی یک‌دست و شیب‌دار که در انتها به اسپویلری ظریف منتهی می‌شود، افزون بر افزایش جذابیت ظاهری، ضریب درگ را به حدود ۰٫۲۶ Cd کاهش داده است. رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی، دستگیره‌های مخفی درِها و خطوط جانبی پیوسته، بر پویایی ظاهری خودرو افزوده‌اند. در عقب نیز چراغ‌های LED سرتاسری، نشان XPENG در مرکز، و سپری اسپرت، جلوه‌ای مدرن و هماهنگ به خودرو بخشیده است.

در فضای داخلی، سبک مینیمالیستی و فناوری پیشرفته با یکدیگر تلفیق شده‌اند. کابین با متریال باکیفیت، نورپردازی هماهنگ و طراحی ساده، حس لوکس‌گرایی مدرن را القا می‌کند. داشبورد تقریباً بدون کلیدهای فیزیکی طراحی شده و بیشتر عملکردها از طریق نمایشگرهای دیجیتال کنترل می‌شود. یک صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی مرکزی با سیستم‌عامل اختصاصی Xmart OS ۴.۰ و قابلیت دریافت به‌روزرسانی‌های OTA، مرکز کنترل اصلی خودرو به شمار می‌رود. در پشت فرمان نیز نمایشگر دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی اطلاعات ضروری همچون سرعت، مسیر‌یابی و وضعیت رانندگی خودکار را نمایش می‌دهد.

صندلی‌ها از چرم مصنوعی نرم با فوم حافظه‌دار ساخته شده‌اند و دارای تنظیمات برقی، گرم‌کن و تهویه هستند. طراحی تخت باتری در کف خودرو موجب ایجاد سطحی صاف در کف کابین و راحتی بیشتر سرنشینان شده است. ظرفیت صندوق عقب برابر با ۵۷۱ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به بیش از ۱۴۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. سقف شیشه‌ای پانورامیک ضد UV نیز روشنایی و حس باز بودن فضا را دوچندان می‌کند.

مشخصات فنی ایکس پنگ G6 وارداتی شیران ولت

ایکس پنگ G6 از یک موتور برقی سنکرون مغناطیس دائم در محور عقب بهره می‌برد که توان ۲۱۸ کیلووات (۲۹۶ اسب‌بخار) و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۶٫۴ ثانیه ثبت کرده و حداکثر سرعت آن ۲۰۲ کیلومتر بر ساعت است. باتری لیتیوم‌ـ آهن ـ فسفات (LFP) ساخت شرکت CALB با ظرفیت ۶۸٫۵  کیلووات‌ساعت، پیمایش ۶۲۵ کیلومتر بر اساس استاندارد  CLTC را ممکن می‌سازد. سیستم شارژ سریع  DC با توان ۳۸۲ کیلووات قادر است باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۱۲ دقیقه شارژ کند. سیستم تعلیق جلو از نوع جناغی دوبل مستقل و در عقب از نوع پنج‌اتصالی است و ترمزهای دیسکی خنک‌شونده همراه با ترمز پارک برقی و اتوهولد بر روی هر چهار چرخ نصب شده‌اند.

از نظر ایمنی، سازه بدنه متشکل از فولاد فوق‌مقاوم و آلومینیوم بوده و ۷۰ درصد شاسی از فولاد با استحکام بالا ساخته شده است. طراحی ساختار پک باتری به‌گونه‌ای انجام شده که در برخوردها از آسیب به سلول‌ها جلوگیری شود. G6 به مجموعه‌ای کامل از تجهیزات ایمنی و کمکی همچون شش کیسه هوا (جلو، جانبی و پرده‌ای)، سامانه‌های ABS، EBD، ESP، TCS، کمک حرکت در سربالایی  (HAC/HDC) و پایش فشار و دمای تایر (TPMS) مجهز است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی ایکس پنگ G6

فناوری‌های کمکی شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، حفظ مسیر در بین خطوط (LCC)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، هشدار برخورد جلو و عقب (FCW/RCW)، هشدار تغییر مسیر (LDW)، پارک خودکار (APA) و پارک از راه دور (RPA) نیز بخشی از سامانه هوشمند این خودرو به‌شمار می‌روند. سیستم رانندگی خودران XNGP با استفاده از چیپ قدرتمند  NVIDIA Orin (با توان ۵۰۸ TOPS)، دوازده دوربین، رادار و دید ۳۶۰ درجه، ایمنی و دقت رانندگی را به‌طور چشمگیری افزایش داده است. سنسورهای پارک، دوربین دید زیر خودرو، آینه‌های جانبی برقی تاشو با گرم‌کن، هشدار نقطه کور (BSD)، و چراغ‌های تمام LED جلو و عقب با نوار پیوسته Star River نیز مجموعه ایمنی و دید خودرو را تکمیل می‌کنند.

در بخش رفاهی، کابین G6 مجموعه‌ای گسترده از امکانات لوکس و مدرن را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. صندلی راننده با تنظیم برقی ۱۲ حالته و پشتی گودی ۴ حالته، صندلی شاگرد با تنظیم ۱۰ حالته، و هر دو مجهز به گرم‌کن، تهویه و ماساژ هشت‌نقطه‌ای هستند. صندلی‌های عقب نیز از گرم‌کن و تنظیم زاویه پشتی برخوردارند. سقف کابین با پوشش  Microfiber  لوکس و پنل پانورامیک ضد UV طراحی شده است. آینه وسط دیجیتال ۹ اینچی، تهویه مطبوع دو‌کاناله مستقل با فیلتر PM ۲.۵، دو شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی، درگاه‌های  USB  و  Type‑C، و دو سوکت ۱۲ ولت از دیگر تجهیزات رفاهی آن هستند. نمایشگر مرکزی ۱۵٫۶ اینچی UHD و پشت‌آمپر دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی با چیپ‌ست Qualcomm SA8295P، فضای کاربری مدرن و روانی را ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار اختصاصی  XOS Tianji  به همراه دستیار صوتی آفلاین چندزبانه  «Xiao P» با قابلیت تشخیص چهره، تعامل کاربر با خودرو را ساده کرده است. سیستم صوتی حرفه‌ای  Dynaudio  دارای ۱۸ بلندگو، پشتیبانی از  Carlink  و  Huawei HiCar، به‌روزرسانی نرم‌افزاری  OTA  و قابلیت تأمین برق  ۶ کیلوواتی (V2L) برای وسایل برقی، این خودرو را به یکی از پیشرفته‌ترین کراس‌اوورهای برقی وارداتی در کشور تبدیل کرده است.

دیدگاه شما؟