بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شرکت خودروسازی ایکس پِنگ در مرحله آمادهسازی نسخهای تازه از شاسیبلند G6 با سامانه افزایش بُرد قرار دارد؛ مدلی که با نام Xpeng G6 EREV شناخته میشود و مشخصات فنی آن بهتازگی اعلام شده است. ایکس پنگ G6 جدید مجهز به باتری ۵۵.۸ […]
بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، شرکت خودروسازی ایکس پِنگ در مرحله آمادهسازی نسخهای تازه از شاسیبلند G6 با سامانه افزایش بُرد قرار دارد؛ مدلی که با نام Xpeng G6 EREV شناخته میشود و مشخصات فنی آن بهتازگی اعلام شده است.
ایکس پنگ G6 جدید مجهز به باتری ۵۵.۸ کیلوواتساعتی بوده و طبق استاندارد WTLC میتواند تا ۳۲۵ کیلومتر را صرفاً با نیروی برق طی کند. افزون بر این، سامانه محرکه آن شامل یک موتور بنزینی توربوشارژ ۱.۵ لیتری با توان ۱۱۰ کیلووات بهعنوان ژنراتور برق است که وظیفه افزایش برد حرکتی را بر عهده دارد. در محور عقب نیز موتور الکتریکی ۲۱۸ کیلوواتی قرار گرفته که نیروی اصلی پیشرانه را تولید میکند و حرکت خودرو را تأمین مینماید.
از نظر ابعاد بدنه، نسخه EREV کاملاً هماندازه با مدل تمامبرقی G6 است: طول ۴۷۷۱ میلیمتر، عرض ۱۹۲۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۶۵۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲۸۹۰ میلیمتر. حداکثر سرعت آن ۲۰۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. طراحی ظاهری مانند نسخه برقی با همان زبان طراحی مینیمال و خطوط روان ادامه یافته؛ جلوپنجره با شیب ملایم، چراغهای جلوی متصل با نوار LED سراسری، دستگیرههای مخفی و سقف فستبک از ویژگیهای شاخص نمای بیرونی به شمار میروند. همچنین خریداران میتوانند بسته به سلیقه، از رینگهای ۱۸ یا ۲۰ اینچی استفاده کنند.
در بخش عقب، نوار پیوسته چراغهای LED و استمرار خط شیبدار سقف حالتی اسپرت و کشیده ایجاد کرده است. این مدل بخشی از راهبرد توسعه خودروهای برقی با بُرد افزایشی شرکت Xpeng در قالب طرح Kunpeng Super Electric System محسوب میشود. اگرچه در اسناد رسمی وزارت صنعت چین میزان برد ترکیبی (برقی و بنزینی) ذکر نشده، گزارشهای پیشین نشان دادهاند که برخی مدلهای مبتنی بر همین پلتفرم توان دستیابی به بردی تا حدود ۱۴۰۰ کیلومتر را دارند.
استفاده از باتری کوچکتر نسبت به نسخه تمامبرقی با هدف کاهش وزن، کاستن هزینهها و آزادسازی فضای داخلی برای سامانه افزایشدهنده بُرد انجام شده است. بر اساس پروندههای وزارت صنعت چین، این خودرو در حال طی مراحل کسب مجوزهای قانونی برای عرضه است. با وجود آنکه تاریخ دقیق معرفی عمومی اعلام نشده، انتظار میرود تا پیش از پایان سال میلادی جاری رونمایی رسمی آن صورت گیرد.
در زمینه قیمت نیز تاکنون جزئیاتی منتشر نشده است، اما نسخه تمامبرقی G6 با قیمت پایه حدود ۲۴٬۸۳۰ دلار آمریکا به فروش میرسد. عملکرد واقعی G6 EREV از نظر مدت زمان شارژ، برد رانندگی روزانه و بهرهوری سامانه افزایشدهنده بُرد هنوز در آزمونهای میدانی سنجیده نشده و نتایج قطعی این ارزیابیها پس از ورود خودرو به بازار مشخص خواهد شد.

دیدگاه شما؟