عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت: شاهد روند كاهش قيمت لاستيك هستیم و قیمتها بهشدت به نرخ مصوب نزدیک شده است. رضا عباسآبادی دانشور با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت: روند كاهش قيمت […]
عضو اتحادیه لاستیک و روغن تهران با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت: شاهد روند كاهش قيمت لاستيك هستیم و قیمتها بهشدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.
رضا عباسآبادی دانشور با اشاره به اینکه کارخانهها تولید خود را بر تایرهای پرمصرف معطوف کردهاند، گفت:
روند كاهش قيمت لاستيك پیشِرو خواهد بود و کارخانهها اهتمام خود را بر سایزهای مورد تقاضای مردم خاصه خودروهایی با رینگ13 معطوف کردهاند.
وی افزود:
در این صورت قطعاً التهاب بازار کاهش مییابد و لاستیک مورد نیاز مردم توسط اعضای صنف لاستیک با قیمت مصوب توزیع میشود و به دست مصرفکننده نهایی میرسد و همین باعث شده است که شاهد روند کاهشی قیمتها باشیم و در بازه لاستیکهای رینگ قیمتها بهشدت به نرخ مصوب نزدیک شده است.
عباسآبادی دانشور ادامه داد:
قیمتها برای رینگ 14 نیز به همین شکل است و تقریباً بازار مصرفکننده به بازار نرخ مصوب نزدیک شده است و فقط رینگ 13 مانده که کارخانهها تولیدات خود را برای این رینگ نیز افزایش دادهاند و عرضه بیشتر جوابگوی تقاضای مردم هست و جای نگرانی وجود ندارد چون لاستیک بهوفور وجود دارد و به قیمت مصوب بسیار نزدیک خواهد شد.
نائبرئیس اول اتحادیه لاستیک و روغن تهران درباره ثبتنام توسط تولیدکنندهها و ارائه لاستیک با نرخ مصوب به مردم گفت:
کسانی که در سایتها ثبتنام کردند به یک روش توزیع ورود یافتند که به مسیر توزیع صحیح تایر کمک کرد و روش دیگر سنتی و بهینه است که مردم تایر خود را در واحدهای صنفی تحویل میگیرند و راستیآزمایی نیز صورت میگیرد.
ازاینرو مسیر دیگر که کسی تایر خود را تحویل میگرفت و شاید در واحد صنفی دیگر نیز تحویل بگیرد و بازارچههای موازی ایجاد شود، از بین رفته است و مردم در سایتهای دیوار و شیپور تایر را با قیمتهای دیگر به فروش میرساندند و قیمتها مورد کنترل نبود.
وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفتوگو با بیان این که محل تعویض و خدمات لاستیک پنچرگیریهاست، گفت: واحدهایی نیز هستند که جواز کامل پنچرگیری و لاستیکفروشی را دارند و حتی ممکن است تعویض روغنی نیز داشته باشند.
عباسآبادی دانشور خاطرنشان کرد:
در زمان حاضر با پرمصرفی تایر روبهرو هستیم و فروش نیز فصلی است خاصه در تابستان و شب عید که مسافرتها فزونی میگیرد و در فصل کشاورزی نیز لاستیکهای خاص کشاورزی پرمصرف خواهد شد و اتحادیه همواره ناظر و حامی اعضا بوده است و شرایط اقتصادی و بازار گاهی این مسائل را در تلاطم میاندازد.
وی راه درمان را نیز تولید سایزهای پرمصرف خواند و تصریح کرد:
اگر این رویه ادامه یابد کارخانهها تولیدات خود را بهموقع به دست نمایندهها خواهند رساند و اعضای ما نیز با قیمت مصوب لاستیک را توزیع میکنند
دیدگاه شما؟