پس از کش و قوسهای فراوان، و با همکاری اسلام پناه رییس سازمان استاندارد بالاخره دو محصول کیا یعنی پگاس و سراتو از بین 6 محصول انتخاب شده برای بازار ایران مجوز استاندارد دریافت کردند. زمستان سال گذشته بود که کوشا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیا در ایران، […]
پس از کش و قوسهای فراوان، و با همکاری اسلام پناه رییس سازمان استاندارد بالاخره دو محصول کیا یعنی پگاس و سراتو از بین 6 محصول انتخاب شده برای بازار ایران مجوز استاندارد دریافت کردند. زمستان سال گذشته بود که کوشا خودرو به عنوان نماینده فروش و خدمات پس از فروش خودروهای کیا در ایران، نمونههای پگاس، سراتو، سونت، سلتوس، سیید و اسپورتیج را برای عرضه به شوروم خود اضافه کرد.
این شرکت تعدادی از این نمونهها را به ایران آورد اما تغییر سیاستها و مشکلات قانونی مانند مجوز استاندارد، مانع از ترخیص آنها شده بود. حالا با دریافت مجوز دو مدل از این برند باید منتظر بمانیم تا دیگر محصولات این شرکت نیز مجوز دریافت کنند تا پس از چند سال وقفه، خودروهای روز کیا به خیابانهای کشور بازگردد.
کیا پگاس
پگاس سدان ساب کامپکت شهری کیا محسوب میشود که از سال 2017 بر روی خط تولید قرار دارد. این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 1.4 لیتر MPI بهره میبرد که 94 اسببخار قدرت و 135 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود.
کیا سراتو
کیا سراتو سدان کامپکت این شرکت به حساب میآید که سابقه خوبی در بازار ایران دارد. این مدل از سال 2003 با نامهای فورته و K3 تولید میشود. کوشا خودرو برای بازار ایران آخرین نسل سراتو با کد BD را در نظر گرفته که سال 2018 معرفی و سال 2021 فیس لیفت شد. سراتو قبل فیس لیفت از طیف گسترده پیشرانه 1.4 تا 2 لیتر بهره میبرد که 113 تا 201 اسببخار قدرت و 144 تا 265 نیوتنمتر گشتاور دارند. نمونه بعد از فیس لیفت تنها دو گزینه 1.6 لیتر تنفس طبیعی و توربو دارد که نمونه اول 121 اسببخار قدرت و 154 نیوتنمتر گشتاور و گزینه دوم 201 اسببخار قدرت و 265 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. انتقال قدرت در نمونه اول توسط گیربکس IVT (نمونهای از CVT) و در نمونه دوم توسط گیربکس 7 سرعته دوکلاچه انجام میشود.
عالی و جامع و کامل
اما هر چی نگاه میکنم سراتو نسل قدیمی خیلی تو دل برو تر بودش