یانگ وانگ U9 ترک ادیشن با 2977 اسب بخار قدرت معرفی شد

.
چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۲:۳۴ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
یانگ‌ وانگ

این ابرخودرو که با نام نسخه ویژه پیست یانگ‌ وانگ U9 شناخته می‌شود، در تصاویر رسمی منتشرشده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین دیده شده و بی‌پروا به سوی رقابت با قدرتمندترین خودروهای برقی اروپا گام برداشته است.

بیست سال پیش، بوگاتی ویرون با ورود خود به دنیای ابرخودروها تحولی شگفت‌ انگیز ایجاد کرد و قواعد این عرصه را به‌کلی تغییر داد. این خودرو با قدرتی چهار رقمی که پیش از آن برای یک خودروی تولید انبوه رویایی و غیرقابل تصور به نظر می‌رسید، توانست نام خود را به‌عنوان نمادی از نهایت قدرت مهندسی و عملکرد فنی ثبت کند. اکنون، پس از گذشت دو دهه، جهان خودرو در میانه رقابتی بی‌سابقه بر سر تولید قوی‌ترین خودروهای الکتریکی قرار دارد. در این میدان، ریماک نورا R با قدرت ۲۱۰۷ اسب‌بخار و لوتوس ایویا با ۱۹۷۲ اسب‌بخار، پیشتازان فعلی محسوب می‌شوند. اما به‌نظر می‌رسد حتی این ارقام سرسام‌آور نیز برای شرکت چینی BYD کافی نیست؛ زیرا این خودروساز بزرگ تصمیم گرفته است هایپرکاری را روانه بازار کند که با قدرت خارق‌العاده ۲۹۷۷ اسب‌بخار، تعریف تازه‌ای از شتاب و سرعت ارائه دهد.

این ابرخودرو که با نام نسخه ویژه پیست یانگ‌ وانگ U9 شناخته می‌شود، در تصاویر رسمی منتشرشده توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین دیده شده و بی‌پروا به سوی رقابت با قدرتمندترین خودروهای برقی اروپا گام برداشته است.

یانگ‌ وانگ

 یانگ وانگ U9 نسخه ترک ادیشن (Track Edition) از چهار موتور الکتریکی بهره می‌گیرد که هر یک توانی برابر با ۷۴۴ اسب‌بخار یا ۵۵۵ کیلووات تولید می‌کند. مجموع این نیرو به عدد حیرت‌آور ۲۹۷۶ اسب‌بخار یا ۲۲۰۰ کیلووات می‌رسد. چنین قدرتی برای یک خودروی تولیدی که بتوان آن را در خیابان‌های معمولی راند، نه‌تنها بی‌سابقه، بلکه شگفت‌انگیز و حتی دیوانه‌کننده است. هنوز مشخص نیست آیا تمام این موتورهای الکتریکی همواره در حداکثر توان خود فعالیت خواهند کرد یا مهندسان BYD برای آسان‌تر شدن کنترل خودرو، محدوده‌ای برای توان خروجی در نظر گرفته‌اند. آنچه مسلم است، این ماشین سه برابر یک بوگاتی ویرون قدرت دارد؛ و این واقعیتی است که حتی در دنیای هایپرکارها نیز به‌ندرت شنیده می‌شود.

از نظر طراحی، U9 ترک ادیشن بیشتر عناصر ظاهری مدل استاندارد را حفظ کرده اما تغییراتی هوشمندانه و هدفمند در آن ایجاد شده است. در بخش جلویی، اسپلیتر جدیدی طراحی شده که با هدایت جریان هوا، نیروی رو به پایین بیشتری بر محور جلو ایجاد می‌کند تا خودرو در سرعت‌های بالا پایداری بی‌نقصی داشته باشد.

یانگ‌ وانگ

سقف یانگ‌ وانگ U9 از فیبرکربن سبک ساخته شده تا هم وزن کاهش یابد و هم مرکز ثقل پایین بیاید، و رینگ‌های ۲۰ اینچی تازه با تایرهایی به عرض ۳۲۵ میلی‌متر در هر دو محور جلو و عقب نصب شده‌اند تا توان مهار این حجم از قدرت و گشتاور را داشته باشند. بخش عقب تقریباً بدون تغییر باقی مانده؛ همان باله عظیم با طراحی «گردن قو» که هم جلوه‌ای مسابقه‌ای به خودرو می‌دهد و هم نقش بسزایی در افزایش پایداری ایفا می‌کند، به همراه دیفیوزر بزرگ که هوا را از زیر خودرو به‌خوبی هدایت می‌کند.

یانگ‌ وانگ

طبق اطلاعات موجود در اسناد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، حداکثر سرعت این ابرخودرو حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. بااین‌حال، این ارقام رسمی احتمالاً محافظه‌کارانه هستند؛ چرا که نسخه استاندارد همین خودرو پیش‌تر توانسته به سرعت خارق‌العاده 391.91 کیلومتر بر ساعت (۲۴۴ مایل بر ساعت) برسد و این در حالی است که تنها ۱۲۸۷ اسب‌بخار قدرت داشته است. با توجه به جهش چشمگیر قدرت در نسخه ویژه پیست، تصور آنچه این ماشین می‌تواند در عمل انجام دهد، چیزی فراتر از هیجان‌انگیز است.

BYD

دیدگاه شما؟