یک عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران، ساخت داخل خودروی پارسنوآ بهعنوان نسخهای بومی و بهروزشده از تندر ۹۰ را گامی مهم در مسیر خودکفایی صنعت خودرو و شکست تحریمها دانست. به گزارش ایسنا به نقل از تسنیم، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: محصولات شرکت رنو همواره از باکیفیتترین خودروهای مونتاژ […]
یک عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران، ساخت داخل خودروی پارسنوآ بهعنوان نسخهای بومی و بهروزشده از تندر ۹۰ را گامی مهم در مسیر خودکفایی صنعت خودرو و شکست تحریمها دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از تسنیم، امیرحسن کاکایی اظهار کرد: محصولات شرکت رنو همواره از باکیفیتترین خودروهای مونتاژ داخل کشور بودهاند و طراحی و ساخت خودرویی مشابه با همان استانداردها توسط پارسخودرو، نشان از استفاده کامل از ظرفیتهای داخلی دارد.
وی با اشاره به داخلیسازی ۸۰ درصدی پارسنوآ افزود: در زمان حضور رنو در ایران، تنها ۵۰ درصد از قطعات تندر۹۰ داخلیسازی شده بود، اما پس از خروج فرانسویها در دور دوم تحریمها، فرآیند توسعه متوقف شد. با این حال، پارسخودرو توانست با تکیه بر توان مهندسان داخلی، قوای محرکه پارسنوآ را بومیسازی کرده و از موتور ME16 استفاده کند؛ موتوری قدرتمند و امتحانپسداده که در شبکه خدمات پس از فروش نیز کارنامه موفقی دارد.
به گفته این کارشناس صنعت خودرو، دستیابی به داخلیسازی ۸۰ درصدی در پارسنوآ یک موفقیت بزرگ برای خودروسازان ایرانی بهشمار میآید و میتواند مسیر استقلال در تولید خودروهای اقتصادی و باکیفیت را هموار کند.
کاکایی تصریح کرد: پارسنوآ از نظر طراحی، بهرهوری، کیفیت و قیمتگذاری، یکی از سرآمدترین محصولات ساخت داخل است و با رعایت استانداردهای ۸۵گانه، میتواند الگوی تولید خودروهای اقتصادی جدید در کشور باشد.
وی همچنین تأکید کرد که افزایش سطح داخلیسازی پارسنوآ به رشد و توسعه زنجیره تأمین قطعات داخلی نیز منجر شده و ظرفیت تولید و بهرهوری این بخش را به شکل چشمگیری ارتقا داده است.
این استاد دانشگاه در پایان گفت: استقبال گسترده از طرح پیشفروش پارسنوآ نشاندهنده اعتماد مردم به محصولات داخلی است. اگر توان خرید متقاضیان بیشتر بود، قطعاً تعداد ثبتنامکنندگان از ۳۰۰ هزار نفر نیز فراتر میرفت.
دیدگاه شما؟