مدیر عامل شرکت بهمن دیزل:

نگاه سهام داران شرکت بهمن دیزل توسعه‌ای با ایجاد زیر ساختارهای موثر است

.
پنجشنبه - ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
شرکت بهمن دیزل

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل تاکیدکرد: خودروهای تجاری باری و مسافری از جمله مهمترین بخش زیر ساخت‌های توسعه‌ای ناوگان حمل و نقل هستند و حمایت از آنها یکی از مهمترین مولفه‌ها در پیشرفت اقتصاد کشور محسوب می‌شود. حسین خضری مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از مهمترین عوامل در بحث […]

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل تاکیدکرد: خودروهای تجاری باری و مسافری از جمله مهمترین بخش زیر ساخت‌های توسعه‌ای ناوگان حمل و نقل هستند و حمایت از آنها یکی از مهمترین مولفه‌ها در پیشرفت اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

حسین خضری مدیرعامل شرکت بهمن دیزل با اشاره به اینکه حمل و نقل یکی از مهمترین عوامل در بحث توسعه اقتصاد کشور محسوب می‌شود، درباره تولیدات این شرکت گفت:

در شرکت بهمن دیزل انواع مختلفی از خودروها تولید می‌شود خودورها در 3 بخش شامل کامیون‌‌های سبک زیر 8.5 تن و کامیون‌های متوسط ( 6.5 و8.5 تن) و کامیون‌های سنگین بیش از 19 تن طبقه بندی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کامیون‌هایی در میانگین 12 و 19 تن و کامیون کشنده‌ای که اصطلاحا 44 تن هستند برای حمل و نقل بین شهری تولید می‌شود و به عنوان یک از شرکت‌های اصلی در حوزه‌ خودروهای تجاری سهم قابل توجهی در این زمینه داریم به نحوی که ما در کامیون ها بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

خصری با اشاره به تولید کامیون‌های کشنده در شرکت بهمن دیزل، اظهار داشت:

در مجموع جز دو نفر شرکت اصلی کشور در حوزه خودروهای تجاری هستیم و گروه خودروسازی بهمن دیزل توانسته نگاه به داخل را به صورت قدرتمندانه ای پیگیری کند.

مدیرعامل شرکت بهمن دیزل همچنین ضمن تشریح برنامه‌های این شرکت در بخش توسعه فن آوری، گفت:

با وجود اینکه در حوزه‌ی خودروهای تجاری نیازها و تقاضای کشور بالا است اما بر اساس آمارهای سازمان راهداری ناوگان حمل و نقل کشور ناوگان بسیارفرسوده‌ای است تا آنجا که در ناوگان حمل بار کشور بیش از یکصدهزار دستگاه خودروی تجاری فرسوده موجود است.

وی افزود:

عمده این خودروها تکنولوژی و فناوری‌های قدیمی دارند که مشکلات متعدد و هزینه‌های زیادی را از نظر زیست محیطی و ایمنی ایجاد می‌کنند و بهره‌وری کشور را در حوزه حمل و نقل کاهش می‌دهند.

خضری یادآور شد:

چنین شرایطی نه تنها در تحویل به موقع بار ایجاد اختلال می‌کند، بلکه موجب آسیب‌ به زیر ساخت های جاده ای کشور نیز می‌شود.

مدیرعامل بهمن دیزل خواستار نوسازی هرچه سریعتر ناوگان حمل و نقل کشور و اضافه کرد:

با توجه به اعمال استانداردهای جدید 85 گانه موضوع فناوری در خودروهای تجاری حل شده است. در حال حاضر کل محصولات بهمن دیزل با استاندارد یورو5 که از استانداردهای به روز تولید می‌شود و امکان دریافت استاندارد یورو 6 نیز فراهم است.

وی کیفیت گازوئیل و سوخت داخلی در اتخاذ استانداردهای یور6 موثر دانست و گفت:

به خاطر محدودیتی که در خصوص تامین گازوییل با کیفیت با آن روبرو هستیم ناچاریم تا از فناوری کمی قدیمی‌تر استفاده کنیم.

مدیرعامل بهمن دیزل اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را یکی از مهمترین از دلایل حرکت کند صنعت کشور به سمت فناوری های جدید دانست و اظهار داشت:

در این شرایط دسترسی به تکنولوژی و حتی کالای عادی به سختی صورت می‌گیرد و مجبوریم بر اساس کالاها و بازارهایی که خرید از آنها برای ما مقدور است عمل کنیم .

وی بازار چین را یکی از بازارهای تامین کالای خودرو سازان کشور معرفی کرد و گفت:

باید این واقعیت را بپذیریم که رشد صنعت خودروسازی کشور چین هم ظرف 10 سال گذشته روی داده و در این کشور هم حداقل 96 تا 98درصد حمل و نقل با خودروهای چینی انجام می‌شود.

این به آن معناست که اقتصاد دوم جهان نیز کار حمل و نقل و یکی از بخش‌های مهم زیر اقتصاد خود را با خودروهای چینی انجام می‌دهد. خضری با اشاره به استانداردها و الزاماتی موجود در بخش خودروهای صادراتی کشور ، خاطر نشان کرد:

خودروهای داخلی تولید ایران سطح کیفی بالاتری نسبت به خودروهای چینی دارند و با اعمال استانداردهای جدید، تامین‌کننده‌های ایرانی از جمله بهمن دیزل پیشرفت بسیار خوبی در توسعه کیفیت محصولات خود دارند به گونه‌ای که ما در این شرکت محصولاتی را عرضه می کنیم که فناوری آنها به فن آوری ‌های روز بسیار نزدیک است.

مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه با انتقاد از تناقضات موجود در سیاست گذاری و قانونگذاری‌های صنعت خودرو کشور، گفت:

ظرفیت تولید کشور بیش از صد هزار دستگاه در سال است و ما در تولید مشکلی نداریم. نگاهی به تولیدات سال گذشته نشان می‌دهد که تنها حدود سی و پنج هزار دستگاه تولید شده است و این به آن معناست که 65 هزار دستگاه ظرفیت خالی داریم اما در زمینه تامین ارز مشکل داریم و ارز لازم به تولید کننده اختصاص داده نمی‌شود .

وی با طرح این سوال که چرا ارز واردات کامیون‌ها و خودروهای دست دوم به بخش تولید اختصاص داده نمی شود، اظهار داشت :

این یک سیاست متناقض است . زمانی دولت و حاکمیت به جهت تنظیم بازار بحث واردات را مطرح می کنند باید این سوال طرح شود که آیا برای تنظیم بازار و افزایش تیراژ از ظرفیت داخلی به شکل کاملی استفاده شده است.

دیدگاه شما؟