سال 2011 نیسان به فکر تولید یک نمونه شاسی بلند بر اساس نیسان D23 Navara افتاد تا آن را جایگزین پالادین یا همان رونیز در بازار رو به رُشد چین کند. توسعه این محصول بین سال 2014 تا 2015 متوقف شد زیرا طرحهای اولیه محصول جدید را هم سگمنت ایکستریل میکرد که در آن سالها […]
سال 2011 نیسان به فکر تولید یک نمونه شاسی بلند بر اساس نیسان D23 Navara افتاد تا آن را جایگزین پالادین یا همان رونیز در بازار رو به رُشد چین کند. توسعه این محصول بین سال 2014 تا 2015 متوقف شد زیرا طرحهای اولیه محصول جدید را هم سگمنت ایکستریل میکرد که در آن سالها فروش و محبوبیت بسیار بالایی داشت و همین موضوع برای مدیران ارشد نیسان غیر قابل قبول بود.
ترا قرار بود سال 2016 عرضه شود اما در سال 2015 رقبای این شاسی بلند یعنی تویوتا، میتسوبیشی و فورد مدلهای جدید فورچونر، پاجرو اسپرت و اورست خود را معرفی کردند و نیسان برای اینکه بتواند مدلی در خور توجه و رقابت تولید کند آن را به تعویق انداخت و در نهایت سال 2018 اولین نمونه از ترا در نمایشگاه چین معرفی شد. از نظر سگمنت، این خودرو مابین ایکستریل و آرمادا قرار گرفت و عملا جایگزینی برای پلادین در چین بود.
مسئولیت تولید ترا بر عهده نیسان ژنگژو قرار دارد. سال 2022 نیسان ژنگژو تصمیم گرفت تا همزمان با معرفی ریچ 7 یا همان پالازو، شاسی بلند خود را نیز با همان فیس معرفی کند.
مانیان خودرو نیسان ترا را با امکاناتی مانند دوربین 360 درجه، نمایشگر زاویه 540 درجه، سیستمهای کمک راننده ADAS سطح 2، نمایشگر 7 اینچ پشت فرمان، نمایشگر 12 اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی، سیستم ناوبری، صندلی برقی 8 جهته راننده، چراغهای جلو LED، اتولایت، آینه جانبی با گرمکن و هشدا دهنده نقطه کور و آینه الکتروکرومیک به بازار عرضه خواهد کرد.
نیسان ترا از پیشرانه 2 لیتر توربو تزریق مستقیم 4K31 میتسوبیشی بهره میبرد که 228 اسببخار قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته ZF در حالت استاندارد به چرخهای عقب منتقل میشود.
دیدگاه شما؟