ورود برند لوکس یانگ‌وانگ از سوی BYD به بازار خاورمیانه از اوایل ۲۰۲۶

.
پنجشنبه - ۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۷ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
ورود یانگ‌وانگ به خاورمیانه

شرکت خودروساز چینی BYD، که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای انرژی نو (NEV) در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده است برند خودروهای لوکس خود با نام «یانگ‌وانگ» را در اوایل سال ۲۰۲۶ وارد بازار خاورمیانه خواهد کرد. این خبر را استلا لی، معاون ارشد BYD، در یک نشست خبری در شهر ژنگژو چین اعلام کرده و […]

شرکت خودروساز چینی BYD، که بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای انرژی نو (NEV) در جهان به شمار می‌رود، اعلام کرده است برند خودروهای لوکس خود با نام «یانگ‌وانگ» را در اوایل سال ۲۰۲۶ وارد بازار خاورمیانه خواهد کرد. این خبر را استلا لی، معاون ارشد BYD، در یک نشست خبری در شهر ژنگژو چین اعلام کرده و گفته است پس از خاورمیانه، خودروهای این برند لوکس به اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی نیز عرضه خواهند شد.

یانگ‌وانگ نخستین بار در ژانویه ۲۰۲۳ در چین معرفی شد و به‌عنوان برند لوکس و رده‌بالای BYD فعالیت می‌کند. اولین مدل معرفی‌شده از این برند، شاسی‌بلند آفرودی U8 بود که با برچسب قیمتی یک میلیون و هشتاد و نه هزار یوان (حدود ۱۵۰ هزار دلار) وارد بازار شد. در ادامه، مدل اسپرت U9، سدان U7 و نسخه بزرگ‌تر U8L نیز به خط تولید آن اضافه شدند. بر اساس داده‌های پایگاه China EV DataTracker، این برند از ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۲۵ توانسته است ۲,۳۴۱ دستگاه از خودروهای خود را در بازار داخلی چین عرضه کند، و اکنون در آستانه ورود به بازارهای جهانی قرار دارد.

در میان بازارهای خارجی، امارات متحده عربی نخستین مقصد یانگ‌وانگ خواهد بود. BYD برای ورود به این بازار با شرکت Al-Futtaim Electric Mobility همکاری کرده است. در امارات، شاسی‌بلند لوکس U8 در نسخه‌ای خاص به نام «نسخه عربی» (Arabian Edition) عرضه می‌شود که قیمت آن ۶۵۰ هزار و ۹۰۰ درهم امارات (حدود ۱۷۷ هزار و ۲۳۰ دلار) است. برای مقایسه، قیمت رنج‌روور در همان بازار حدود ۵۱۰ هزار درهم (معادل ۱۳۸ هزار و ۸۷۰ دلار) برآورد شده است، و این موضوع جایگاه لوکس و ممتاز یانگ‌وانگ را در بازار نشان می‌دهد.

استلا لی پیش‌تر اشاره کرده بود که ورود یانگ‌وانگ به بازار بریتانیا برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است، و همچنین BYD در نظر دارد مدل U8 را در آینده‌ای نزدیک به بازار برزیل نیز معرفی کند. این برند جوان قرار است در خارج از چین در بخش فوق‌لوکس صنعت خودرو فعالیت کند و با نام‌های مطرح جهانی همچون بنتلی، رولزرویس، رنج‌روور، ب‌ام‌و، مرسدس‌بنز و فراری رقابت نماید.

یانگ‌وانگ علاوه بر تمرکز بر طراحی، عملکرد و فناوری پیشرفته، در مسیر گسترش جهانی خود بر ایجاد تجربه‌ای خاص از خودروهای لوکس تمام‌برقی و هیبریدی تأکید دارد، که بخشی از راهبرد کلی BYD برای تقویت حضور جهانی خود در بازار خودروهای برقی است. این طرح گسترده، نقطه عطفی مهم برای BYD محسوب می‌شود و می‌تواند مرحله تازه‌ای از رقابت برندهای چینی در بخش لوکس و ممتاز بازار جهانی خودرو را رقم بزند.

BYD

دیدگاه شما؟