کادیلاک CT6 مدل 2026 با نمایشگر ۳۳ اینچی 9K و امکانات پیشرفته معرفی شد

.
یکشنبه - ۴ آبان ۱۴۰۴ - ۵:۱۴ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
کادیلاک

بیش از پنج سال از توقف عرضه‌ی سدان لوکس کادیلاک CT6 در بازار ایالات متحده می‌گذرد؛ با این حال این مدل در بازار چین همچنان تولید و عرضه می‌شود و در مسیر نوسازی و تحول قرار دارد. در شرایطی که خودروسازان جهان با سرعت به سمت تولید خودروهای تمام‌برقی حرکت می‌کنند، بازار چین هنوز استقبال […]

بیش از پنج سال از توقف عرضه‌ی سدان لوکس کادیلاک CT6 در بازار ایالات متحده می‌گذرد؛ با این حال این مدل در بازار چین همچنان تولید و عرضه می‌شود و در مسیر نوسازی و تحول قرار دارد. در شرایطی که خودروسازان جهان با سرعت به سمت تولید خودروهای تمام‌برقی حرکت می‌کنند، بازار چین هنوز استقبال چشمگیری از سدان‌های بزرگ و لوکس نشان می‌دهد. کادیلاک نیز با شناخت این روند، نسخه‌ی تازه‌ای از CT6 را برای سال ۲۰۲۶ معرفی کرده است؛ مدلی که با تغییرات ظاهری، اصلاحات فنی و فناوری‌های به‌روزشده، بخشی از راهبرد این شرکت برای حفظ جایگاه قدرتمند خود در بازار چین به شمار می‌رود.

نسخه‌ی جدید CT6 از نظر قیمت‌گذاری نیز حائز اهمیت است. کادیلاک با کاهش دوباره‌ی قیمت پایه، قیمت این خودرو را در بازار چین به ۲۸۹ هزار و ۹۰۰ یوان، معادل حدود ۴۰ هزار و ۷۰۰ دلار، رسانده است؛ رقمی به‌مراتب کمتر از قیمت نسخه‌های عرضه‌شده در آمریکا. در مقایسه، مدل ۲۰۲۰ در ایالات متحده با قیمت پایه‌ی ۵۸ هزار و ۹۹۵ دلار برای تیپ «Luxury» روانه‌ی بازار شد، در حالی که تیپ «Premium Luxury» بهایی برابر با ۷۴ هزار و ۴۹۵ دلار داشت و نسخه‌ی پرچم‌دار «Platinum» نیز با بهای ۹۶ هزار و ۴۹۵ دلار عرضه می‌شد. با احتساب تورم امروزی، قیمت این نسخه‌ها بین ۷۵ تا ۱۲۳ هزار دلار محاسبه می‌شود، امری که نشان می‌دهد خریداران چینی اکنون می‌توانند مدلی مشابه را با کمتر از نیمی از آن مبلغ تهیه کنند.

نمای پشت کادیلاک

کادیلاک از سال ۲۰۲۳ تغییرات گسترده‌ای در طراحی ظاهری و فضای داخلی نسخه‌ی چینی CT6 اعمال کرد. در طراحی جدید، ضمن حفظ ساختار کلی، جزئیات تازه‌ای مانند امکان سفارش کابین با تریم چرمی سفید خاص موسوم به Cloud Tranquility White اضافه شده است. این خودرو در سه تیپ اصلی عرضه می‌شود که نسخه‌ی کامل‌تر قیمتی معادل ۴۶ هزار و ۳۰۰ دلار دارد.

کادیلاک CT6 از پیشرانه‌ای چهارسیلندر توربوشارژ ۲ لیتری بهره می‌برد که ۲۳۳ اسب‌بخار قدرت (۱۷۴ کیلووات) و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیرو از طریق گیربکس ۱۰ سرعته‌ی اتوماتیک انجام می‌شود. یکی از بخش‌های مهم ارتقای مدل ۲۰۲۶، نسخه‌ی جدید سیستم تعلیق مغناطیسی Magnetic Ride Control است که بنا بر اعلام شرکت، دقت عملکرد و واکنش آن به شکل محسوسی افزایش یافته و اکنون در تمام تیپ‌ها به صورت استاندارد نصب می‌شود. این فناوری با استفاده از مایع مغناطیسی و میدان‌های الکترومغناطیسی، میزان سختی کمک‌فنرها را در لحظه تنظیم می‌کند تا هم نرمی سواری افزایش یابد و هم پایداری خودرو بهبود پیدا کند. سیستم تعلیق دوجناقی در محور جلو و تعلیق چندپیوندی مستقل آلومینیومی در محور عقب، تجربه‌ی رانندگی دقیق و در عین حال راحت را تضمین می‌کنند.

داخل کابین CT6 نمایانگر تمرکز جدی کادیلاک بر فناوری‌های مدرن و کیفیت بالای مواد است. بخش مرکزی کابین را نمایشگری منحنی ۳۳ اینچی با وضوح چشمگیر 9K تشکیل می‌دهد که جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل چندرسانه‌ای کادیلاک را اجرا کرده و از به‌روزرسانی‌های بی‌سیم (OTA) پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، خودرو به سیستم نیمه‌خودران Super Cruise مجهز است؛ فناوری پیشرفته‌ی جنرال موتورز که با شش دوربین، شش رادار موج میلی‌متری و دوازده حسگر اولتراسونیک، امکان رانندگی خودکار در شرایط مشخص را فراهم می‌کند. البته در این خودرو از حسگر لیدار (LiDAR) استفاده نشده است.

داخل کابین کادیلاک

در بخش امکانات رفاهی، سیستم صوتی حرفه‌ای AKG با ۱۹ بلندگو، ویژگی حذف نویز فعال و بلندگوهای تعبیه‌شده در پشت‌سری صندلی‌ها، تجربه‌ی صوتی سطح بالایی ارائه می‌دهد. همچنین نورپردازی داخلی چندحالته، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و تریم آلومینیومی گسترده در سراسر کابین، محیطی مدرن و لوکس خلق کرده‌اند.

با وجود تمام این مزایا، آمار فروش نشان می‌دهد که CT6 در چین هنوز موفق نشده سهم قابل‌توجهی از بازار به دست آورد. در نیمه‌ی نخست سال جاری تنها ۲۰۹ دستگاه از این مدل فروش رفته است؛ رقمی که حاکی از آن است حتی در بازار بزرگ خودروهای پریمیوم چین، هر محصول شاخصی الزماً تضمین‌کننده‌ی جذب گسترده‌ی مشتریان نیست.

 

دیدگاه شما؟