در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن ۲۰۲۵، شرکت تویوتا با معرفی مجموعهای گسترده از مدلهای مفهومی و خودروهای جدید، مرکز توجه بازدیدکنندگان بود. در میان این محصولات، نسخه مفهومی تازهای از کرولا بیش از هر مدل دیگری نگاهها را به خود جذب کرد؛ خودرویی که آغازگر مرحلهای نو برای یکی از قدیمیترین و پرفروشترین محصولات تاریخ تویوتا […]
در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن ۲۰۲۵، شرکت تویوتا با معرفی مجموعهای گسترده از مدلهای مفهومی و خودروهای جدید، مرکز توجه بازدیدکنندگان بود. در میان این محصولات، نسخه مفهومی تازهای از کرولا بیش از هر مدل دیگری نگاهها را به خود جذب کرد؛ خودرویی که آغازگر مرحلهای نو برای یکی از قدیمیترین و پرفروشترین محصولات تاریخ تویوتا محسوب میشود. این کانسپت، پیشنمایشی از نسل بعدی کرولا با طراحی کاملاً مدرن و گزینههای گوناگون در سامانههای محرکه است.
این خودرو در چارچوب کمپین جهانی جدید تویوتا با عنوان «To You, Toyota» معرفی شد و طراحی آن در مرکز طراحی اروپایی شرکت در فرانسه انجام گرفته است. چهره خودرو هیچ شباهتی به نسل فعلی کرولا ندارد و جهتگیری تازهای در زبان طراحی آن دیده میشود که نشاندهنده دگرگونی کامل در فلسفه طراحی برند است. بدنه با خطوط تیز و تناسبات آیندهنگرانهای طراحی شده که بیش از پیش به خودروهای برقی شباهت دارد؛ رویکردی مشابه آنچه تویوتا در نسل جدید پریوس نیز ارائه کرد.
در بخش جلو، طرح مفهومی کرولا با بهرهگیری از نسخهای بازطراحیشده از زبان طراحی موسوم به «سر چکشی» متمایز شده است. چراغهای جلو از نوع LED تمامعرض هستند و الگوهای نوری افقی و عمودی را ترکیب میکنند. جلوپنجره سنتی از ساختار خودرو حذف و بهجای آن، ورودی هوای باریکی در قسمت پایین سپر تعبیه شده است.
در نمای جانبی، تویوتا کرولا بهصورت سدان چهاردر با خطوطی روان و هماهنگ طراحی شده است. در قسمت گلگیر جلو، دریچه شارژ دیده میشود و در پایین آینههای جانبی یک المان عمودی جدید جای گرفته است. خط شیشهها با شیبی ملایم به سمت عقب کشیده شده و پنلهای جانبی حالتی پویا و سیال ایجاد میکنند. دستگیرههای در برخلاف روند رایج خودروهای جدید، همچنان از نوع سنتی انتخاب شدهاند.
نمای عقب ظاهری ساده دارد. اسپویلیری یکتکه از امتداد سقف بیرون آمده و چراغهای باریک عقب با طرح پیکسلی در سراسر عرض خودرو امتداد یافتهاند. نوشته برجسته «Corolla» در مرکز درِ صندوق دیده میشود و سپر عقب با طراحی حجمی و جایگاه پلاک در مرکز، جلوهای خاص به پشت خودرو داده است.
فضای داخلی نیز بازطراحی کاملی را تجربه کرده و در راستای رویکرد آیندهنگرانه بدنه شکل گرفته است. داشبورد با فرم مینیمال طراحی شده و دو نمایشگر مجزا شامل صفحهنمایش دیجیتال برای راننده و نمایشگر اختصاصی برای سرنشین جلو دارد. کنسولی شناور در میانه کابین قرار گرفته که اهرم تعویض دنده آن از ساختار کلی بدنه الهام گرفته است. صندلیها فرم ارگونومیک و مدرن دارند و نورپردازی محیطی، فضایی پیشرفته و آرامشبخش ایجاد میکند. کنترلهای مربوط به سیستم چندرسانهای و تهویه نیز بر روی فرمان و دو سوی نمایشگر مرکزی نصب شدهاند.
تویوتا هنوز اطلاعات فنی مربوط به پیشرانهها را اعلام نکرده، اما تأیید کرده است که نسل آینده کرولا نیز مانند گذشته از راهبرد چندگانه شرکت در زمینه قوای محرکه پیروی خواهد کرد. این راهبرد شامل تولید نسخههای تمامبرقی و هیبریدی است تا نیازها و شرایط گوناگون بازارهای جهانی را پوشش دهد. تویوتا همچنین یادآور شده که فارغ از نوع سیستم محرکه، طراحی و فضای داخلی خودرو بدون تغییر قابلتوجه حفظ خواهد شد.
با وجود شباهت قابلتوجه این کانسپت به نسخه تولیدی، شرکت هنوز زمان دقیق رونمایی از نسل جدید کرولا را اعلام نکرده است. با توجه به اینکه نسل فعلی این خودرو از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور دارد و در سال ۲۰۲۲ مورد بازنگری ظاهری قرار گرفت، پیشبینی میشود عرضه نسل تازه کرولا در سال ۲۰۲۶ آغاز شود.












دیدگاه شما؟