یونیماگ همواره بهعنوان یکی از برترین خودروهای دنیا در زمینه عبور از مسیرهای آفرودی و ناهموار شناخته میشود. دلیل این موفقیت را میتوان به وجود اکسلهای منحصر به فرد، ابعاد جمع و جور، و فاصله زیاد از سطح زمین نسبت داد؛ اما همین ارتفاع قابل توجه، همیشه هم مزیت محسوب نمیشود و گاه حتی چالشآفرین است. این موضوع باعث شد که بخش خودروهای ویژه مرسدس بنز، نسخهای جدید با ارتفاع کمتر را روانه بازار کند که U 219 Low نام دارد.
یونیماگ همواره بهعنوان یکی از برترین خودروهای دنیا در زمینه عبور از مسیرهای آفرودی و ناهموار شناخته میشود. دلیل این موفقیت را میتوان به وجود اکسلهای منحصر به فرد، ابعاد جمع و جور، و فاصله زیاد از سطح زمین نسبت داد؛ اما همین ارتفاع قابل توجه، همیشه هم مزیت محسوب نمیشود و گاه حتی چالشآفرین است. این موضوع باعث شد که بخش خودروهای ویژه مرسدس بنز، نسخهای جدید با ارتفاع کمتر را روانه بازار کند که U 219 Low نام دارد.
هدف اصلی از طراحی یونیماگ U 219 Low، ایجاد کاربری مناسبتر برای محیطهایی همچون کارگاههای ساختمانی و حوزههای خدمات شهری بوده است. با پایینتر آمدن ارتفاع خودرو، عملیات بارگیری و تخلیه بسیار سادهتر شده و کارگرانی که هر روز باید به مصالح سنگینی چون شن و ماسه دسترسی سریع داشته باشند، بدون زحمت میتوانند از بستر بارگیری استفاده کنند و در زمان و انرژی صرفهجویی کنند.
این خودرو بر مبنای پایینترین تیپ یونیماگ توسعه یافته و فاصله محوری آن به ۲۸۰۰ میلیمتر میرسد. برای کاهش ارتفاع چندین تغییر اساسی صورت گرفته است؛ چنانکه شاسی خودرو نسبت به حالت عادی ۴۰ میلیمتر پایینتر آمده، اما تغییر اصلی را باید در سکوی بارگیری عقب دید، که این قسمت حالا ۲۰۰ میلیمتر پایینتر نصب شده و به شاسی خودرو نزدیک است. نتیجه این تغییرات عددی جالب ایجاد کرده است؛ ارتفاع سطح بارگیری اکنون به کمتر از ۱/۲ متر رسیده، که برای خودرویی مانند یونیماگ کاملاً کمسابقه محسوب میشود. مدل معمولی U 219 ارتفاعی معادل ۳۳۹ میلیمتر از سطح زمین دارد، اما در نسخه جدید این مقدار به ۲۹۹ میلیمتر کاهش یافته است و با این وجود، برای تسهیل بیشتر دسترسی، نردبان جمعشوندهای هم روی در عقب نصب شده است.
سکوی بارگیری عقب این خودرو توسط شرکت Eggers Fahrzeugbau ساخته شده و به سیستم سهطرفه تخلیه مجهز است. ابعاد بستر بار (طول ۲/۲۲ متر و عرض ۲/۱ متر) به همراه امکان تنظیم دیوارههای جانبی و جلو، خودرو را کاملاً منعطف و سازگار با نیازهای مختلف میکند. نکته حائز اهمیت آن است که علیرغم تغییرات عمده در ارتفاع، توانایی حمل بار این یونیماگ همچون مدل استاندارد حفظ شده و ظرفیت وزنی آن به ۱۰ تن میرسد. تایرها نیز با توجه به نیاز محیطی در دو سایز ۲۹۵/۶۰ R22.5 یا ۲۷۵/۷۰ R22.5 موجود است که یکی برای استفاده جادهای و دیگری برای مسیرهای آفرودی طراحی شدهاند. وضعیت اکسلها و سیستم تعلیق نیز بدون تغییر باقی مانده است و همه چیز همان استحکام و قابلیت مدل اصلی را دارد.
یونیماگ U 219 Low از یک موتور دیزل چهارسیلندر با حجم ۵/۱ لیتر بهره میبرد که ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که این موتور نیرو را به چهار منتقل میکند تا خودرو در هرگونه شرایط کاری قدرت و کشش کافی را در اختیار داشته باشد. در فضای کابین نیز امکانات مدرنی همچون سیستم کنترلی Uni-Touch تعبیه شده که از یک نمایشگر لمسی و قابلیت بهرهگیری از جویاستیک چندکاره پشتیبانی میکند. یونیماگهای نسل حاضر که از سال ۲۰۱۳ معرفی شدهاند، با طراحی جدید کابین و پیشرانههای ارتقا یافته، گستره متنوعی از امکانات و پیکربندیهای مختلف را برای پاسخ به نیازهای اقشار مختلف فراهم آوردهاند و نسخه جدید با ارتفاع کمتر نیز این رویه را ادامه میدهد.
دیدگاه شما؟