نیسان تکتون با الهام از طراحی پاترول در هند تولید می‌شود

.
شنبه - ۱۹ مهر ۱۴۰۴ - ۵:۵۳ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
تکتون

شرکت نیسان با رونمایی از کراس‌اوور جدیدی به نام «تکتون»، درصدد است جایگاهی تازه در بازار شاسی‌بلندهای کامپکت به‌دست آورد. این خودرو که پایه فنی و ساختاری خود را از نسل جدید داچیا داستر می‌گیرد، نخستین بار در مارس ۲۰۲۴ معرفی شد و قرار است از سال ۲۰۲۶ ابتدا روانه بازار هند شود و سپس به برخی بازارهای جهانی راه پیدا کند.

شرکت نیسان با رونمایی از کراس‌اوور جدیدی به نام «تکتون»، درصدد است جایگاهی تازه در بازار شاسی‌بلندهای کامپکت به‌دست آورد. این خودرو که پایه فنی و ساختاری خود را از نسل جدید داچیا داستر می‌گیرد، نخستین بار در مارس ۲۰۲۴ معرفی شد و قرار است از سال ۲۰۲۶ ابتدا روانه بازار هند شود و سپس به برخی بازارهای جهانی راه پیدا کند. واژه «تکتون» از زبان یونانی برگرفته شده و به معنای «سازنده» است. طراحی ظاهری این مدل، الهام‌گرفته از شاسی‌بلند بزرگ‌تر نیسان پاترول است که در بازار آمریکای شمالی با نام آرمادا عرضه می‌شود و ترکیبی از فرم‌های زاویه‌دار، خطوط برجسته و تغییرات ظریف نسبت به داستر را به نمایش می‌گذارد تا هویتی مجزا ایجاد کند.

در بخش جلو، چراغ‌های LED با طرح C شکل، جلوپنجره کرومی و کاپوت زاویه‌دار با درج نام Tekton، بیش از همه جلب‌نظر می‌کنند. سپر جلو با طراحی مقاوم و تزئینات شبه‌آلومینیومی نیز جلوه‌ای متمایز ایجاد کرده است؛ المان‌هایی که در نمای عقب نیز با چراغ‌های LED برگرفته از طرح پاترول و لوگوی مرکزی نیسان تکرار شده‌اند. پروفیل جانبی و فرم کلی شیشه‌ها همچنان به داستر شباهت دارد، اما دریچه‌های تازه و رینگ‌های آلیاژی جدید، چهره‌ای متفاوت در نگاه جانبی ارائه می‌کنند. اگرچه ابعاد دقیق اعلام نشده است، پیش‌بینی می‌شود طول بدنه به اندازه‌ای نزدیک به ۴۳۴۳ میلی‌متر، مشابه داستر، باشد.

تکتون

از فضای داخلی تنها یک تصویر رسمی منتشر شده که ترکیب رنگ بدنه را با تزئینات مشکی براق و جزئیات فلزی نشان می‌دهد. جزئيات کامل صفحه‌نمایش دیجیتال کابین هنوز در دسترس نیست، اما نیسان وعده داده که تکتون از فناوری‌های نوین و محیط داخلی با کیفیت بالا بهره‌مند خواهد شد تا استانداردهای تازه‌ای را در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت تعریف کند.

پلتفرم به‌کاررفته در این مدل CMF-B است؛ ساختاری که پیش‌تر مبنای تولید بسیاری از محصولات داچیا، رنو، میتسوبیشی و شماری از مدل‌های نیسان در اروپا بوده است. اگرچه مشخصات فنی رسماً منتشر نشده، انتظار می‌رود نسخه‌های اولیه به پیشرانه‌های توربوشارژ یک لیتری و ۱.۳ لیتری مشابه نسل جدید داستر مجهز شوند.

تولید انبوه این خودرو در کارخانه مشترک نیسان و رنو در هند برنامه‌ریزی شده و فروش آن از سال ۲۰۲۶ در این کشور آغاز خواهد شد. صادرات به بازارهای جهانی منتخب نیز بخشی از استراتژی شرکت است و جزئیات دقیق نسخه‌ها و مشخصات پیش از آغاز عرضه منتشر خواهد شد. تکتون در بدو ورود، با رقبای قدرتمندی چون رنو داستر، هیوندای کِرتا، کیا سلتوس، سوزوکی گرند ویتارا، تویوتا اربن‌کروزر هایرایدر، هوندا الویت، اشکودا کوشاک و فولکس‌واگن تایگون روبه‌رو خواهد شد.

تکتون

تکتون

 

 

 

 

دیدگاه شما؟