شورولت تولید نسل جدید بولت را از اوایل سال آینده آغاز می‌کند

.
دوشنبه - ۲۱ مهر ۱۴۰۴ - ۷:۰۵ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
بولت

جنرال موتورز با معرفی شورولت بولت ۲۰۲۷ تلاش کرده حضور خود را در بخش خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه حفظ کند. این محصول جدید که به‌صورت محدود و بدون تبلیغات گسترده رونمایی شده، با قیمت ۲۹هزار و ۹۹۰ دلار وارد بازار می‌شود. هرچند تغییرات آن نسبت به نسل قبلی گسترده نیست، اما مجموعه‌ای از بهبودهای قابل‌توجه در زمینه شارژ، باتری و تجهیزات داخلی را به همراه دارد. 

جنرال موتورز با معرفی شورولت بولت ۲۰۲۷ تلاش کرده حضور خود را در بخش خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه حفظ کند. این محصول جدید که به‌صورت محدود و بدون تبلیغات گسترده رونمایی شده، با قیمت ۲۹هزار و ۹۹۰ دلار وارد بازار می‌شود. هرچند تغییرات آن نسبت به نسل قبلی گسترده نیست، اما مجموعه‌ای از بهبودهای قابل‌توجه در زمینه شارژ، باتری و تجهیزات داخلی را به همراه دارد.

در مقایسه با مدل ۲۰۲۳ که دو سال پیش تولید آن متوقف شد، بولت جدید افزایش قیمت اندکی دارد، اما همچنان به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی برقی آمریکایی شناخته می‌شود. با این حال، قیمت آن همچنان چند هزار دلار بالاتر از نیسان لیف مدل ۲۰۲۶ است که بهار آینده با بهای پایه ۲۵هزار و ۳۶۰ دلار عرضه خواهد شد.

بولت

جنرال موتورز تأیید کرده است که تولید شورولت بولت ۲۰۲۷ از اوایل سال آینده در کارخانه این شرکت در کانزاس‌سیتی آغاز خواهد شد. طبق تصاویر منتشرشده، این نسخه از بولت به‌صورت استاندارد با درگاه شارژ NACS تجهیز شده که اکنون به استاندارد جدید در صنعت خودروهای برقی تبدیل شده است. این مدل از یک باتری لیتیوم‌-یون فسفات با ظرفیت ۶۵ کیلووات‌ساعت بهره می‌برد که به گفته شرکت سازنده، بُرد حرکتی آن به ۲۵۵ مایل معادل ۴۱۰ کیلومتر می‌رسد. این میزان در مقایسه با برد ۲۴۷ مایلی مدل قبلی اندکی افزایش یافته است.

در زمینه شارژ نیز پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به نسخه پیشین دیده می‌شود. محدودیت شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی مدل گذشته حذف شده و اکنون بولت جدید با توان شارژ تا ۱۵۰ کیلووات قادر است در مدت ۲۶ دقیقه شارژ باتری را از ۱۰ تا ۸۰ درصد افزایش دهد. این تغییر موجب می‌شود سرعت شارژ بولت با شاخصه‌های نیسان لیف جدید برابری کند.

در بخش فنی، موتور جدیدی بر روی خودرو نصب شده که از شورولت Equinox EV برگرفته شده و ۲۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هنوز ارقام دقیق مربوط به شتاب و عملکرد حرکتی خودرو اعلام نشده است، زیرا مشتریان هدف بولت بیشتر خریدارانی هستند که به مصرف پایین انرژی و قیمت مناسب اهمیت می‌دهند تا عملکرد تهاجمی در جاده.

شورولت عرضه بولت ۲۰۲۷ را ابتدا با نسخه ویژه Launch Edition آغاز می‌کند که قیمت آن ۲۹هزار و ۹۹۰ دلار با احتساب هزینه حمل و تحویل است. پس از آن، نسخه ارزان‌تر LT با بهای ۲۸هزار و ۹۹۵ دلار در سال آینده وارد بازار خواهد شد.

از لحاظ ظاهری، تغییرات طراحی بیرونی نسبت به آنچه انتظار می‌رفت محدودتر است. ظاهر کلی خودرو به‌نوعی شبیه نسخه فیس‌لیفت‌شده مدل قبلی است و اصلی‌ترین تغییرات شامل چراغ‌های جلو و عقب جدید، درِ صندوق بازطراحی‌شده و سپر متفاوت در عقب خودرو می‌شود. فضای داخلی نیز تغییر بنیادینی نداشته اما نسل جدید بولت از صفحه‌نمایش دیجیتال بزرگ‌تر پشت فرمان بهره می‌برد و دکمه‌های تعویض دنده از روی کنسول میانی حذف شده‌اند. در عوض، شورولت از دسته‌دنده الکترونیکی روی ستون فرمان استفاده کرده است.

بولت

بهبود دیگری که مورد توجه قرار گرفته، بازگشت کنترل‌های فیزیکی برای تنظیم دما و سرعت فن سیستم تهویه مطبوع است تا راننده بدون نیاز به تعامل با صفحه‌نمایش لمسی، کنترل مستقیم و ساده‌ای بر سیستم تهویه داشته باشد. علاوه بر این، دو محفظه ذخیره‌سازی جدید در قسمت جلوی داشبورد و در برابر سرنشین جلو تعبیه شده است که باعث افزایش کارایی و فضای کابین می‌شود.

مجموع این تغییرات نشان می‌دهد که شورولت بولت ۲۰۲۷ بر پایه حفظ دسترسی به یک خودروی برقی اقتصادی و کارآمد طراحی شده و در حالی به بازار بازمی‌گردد که حذف حمایت‌های مالیاتی فدرال می‌تواند عرصه را بر خودروهای برقی کم‌هزینه تنگ‌تر کند. جنرال موتورز با این مدل تلاش می‌کند حضور خود را در بخش خودروهای برقی ارزان‌قیمت تثبیت کرده و در برابر رقیبانی مانند نیسان لیف، همچنان جایگاه خود را حفظ کند.

 

دیدگاه شما؟