پورشه ماکان GTS الکتریک ۲۰۲۶ معرفی شد

.
پنجشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۴ - ۴:۰۶ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
پورشه ماکان GTS

شرکت خودروسازی پورشه با وجود تعدیل هدف اولیه خود برای برقی‌سازی ۸۰ درصد از خطوط تولید تا سال ۲۰۳۰، همچنان مسیر توسعه خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال می‌کند. پس از عرضه مدل‌های ۴، ۴S و توربو از ماکان الکتریک، اکنون نسخه ماکان GTS الکتریک مدل ۲۰۲۶ به جمع محصولات برقی پورشه افزوده شده است. […]

شرکت خودروسازی پورشه با وجود تعدیل هدف اولیه خود برای برقی‌سازی ۸۰ درصد از خطوط تولید تا سال ۲۰۳۰، همچنان مسیر توسعه خودروهای الکتریکی را با جدیت دنبال می‌کند.

پس از عرضه مدل‌های ۴، ۴S و توربو از ماکان الکتریک، اکنون نسخه ماکان GTS الکتریک مدل ۲۰۲۶ به جمع محصولات برقی پورشه افزوده شده است. این مدل طبق سنت شناخته‌شده سری GTS بر تجربه رانندگی متمرکز است و با ارائه تعادل میان عملکرد تیزتر، طراحی متمایز و جزئیات ظاهری خاص، جایگاهی پایین‌تر از مدل توربو اما بالاتر از نسخه ۴S دارد.

طراحی بیرونی ماکان GTS از سپر جلویی مدل توربو بهره گرفته و ورودی‌های هوای پایین و جانبی با تزئینات مشکی کامل شده است. چراغ‌های LED ماتریسی با پوشش دودی، رکاب‌های جانبی جدید، دیفیوزر مخصوص پشت خودرو و المان مشکی روی اسپویلر فعال عقب، ظاهر خودرو را جسورانه‌تر ساخته‌اند. رینگ‌های ۲۱ اینچی خاکستری به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود و امکان سفارش رینگ‌های ۲۲ اینچی RS Spyder نیز وجود دارد. انتخاب رنگ بدنه از میان ۱۵ گزینه پایه و سفارشی مقدور است و خریداران از طریق برنامه اختصاصی Porsche Exclusive Manufaktur قادر به سفارش ۶۰ رنگ ویژه دیگر خواهند بود. پکیج «Sport Design Package» نیز از تابستان ۲۰۲۶ برای تمامی مدل‌های ماکان الکتریک قابل سفارش خواهد بود، اما نسخه‌های دیگر فاقد تضاد رنگ مشکی ویژه مدل GTS خواهند بود.

نمای جلو پورشه ماکان GTS

کابین خودرو با ترکیبی از پوشش Race‑Tex و چرم مشکی، فضای لوکس و اسپرتی خلق کرده است. امکان هماهنگ‌سازی رنگ دوخت و تریم داخلی با رنگ بدنه وجود دارد و نشان GTS بر فرمان، صندلی‌های اسپرت تطبیقی ۱۸ حالته و صفحه‌نمایش دیجیتال، هویت ویژه این نسخه از ماکان را برجسته می‌سازد.

کابین پورشه ماکان GTS

 

نسخه GTS همچون سایر مدل‌های ۲۰۲۶ ماکان الکتریک از امکانات به‌روزشده بهره می‌برد؛ از جمله کلید دیجیتال، سامانه پارک خودکار جدید، دستیار صوتی هوش مصنوعی Voice Pilot، گزینه‌های ارتقایافته سرگرمی داخل خودرو و افزایش ظرفیت یدک‌کشی تا ۲۴۹۵ کیلوگرم.

در بخش فنی، ماکان GTS با دو موتور الکتریکی در حالت استاندارد ۵۰۹ اسب بخار (۳۸۰ کیلووات) نیرو تولید می‌کند و در حالت Overboost به خروجی ۵۶۳ اسب بخار (۴۲۰ کیلووات) و گشتاور ۹۵۵ نیوتن‌متر می‌رسد. این ارقام با استفاده از موتور عقب و نسبت انتقال مشابه توربو حاصل شده است. سامانه لانچ کنترل شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۳.۶ ثانیه ثبت می‌کند که تنها نیم ثانیه کندتر از مدل توربو است. حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و پیمودن مسیر یک‌چهارم مایل در ۱۲ ثانیه، عملکردی نزدیک به نسخه توربو را نشان می‌دهد.

در کنار آن، دیفرانسیل لغزش محدود در محور عقب، پکیج اسپرت کرونو و سیستم Porsche Torque Vectoring Plus به‌طور استاندارد وجود دارد. تعلیق بادی اختصاصی GTS با کمک‌فنرها و میله‌های تعادل متفاوت و ارتفاع پایین‌تر بهینه‌سازی شده تا تعادل میان راحتی و چابکی حفظ شود. دو پروفایل صوتی جدید برای حالت‌های Sport و Sport Plus نیز تجربه شنیداری راننده را در رانندگی‌های پرهیجان ارتقا می‌دهد.

باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی این خودرو در زمان اتصال به شارژر سریع، از ۱۰ تا ۸۰ درصد تنها در ۲۱ دقیقه شارژ می‌شود. همچنین سیستم Track Endurance Mode، برگرفته از تایکان، با کنترل دمای باتری در استفاده‌های طولانی‌مدت و سنگین، راندمان و ثبات عملکرد را افزایش می‌دهد.

ثبت سفارش ماکان GTS الکتریک مدل ۲۰۲۶ آغاز شده و نخستین تحویل‌ها برای بهار آینده برنامه‌ریزی شده است. قیمت پایه این خودرو ۱۰۳ هزار دلار است که حدود ۶٬۵۰۰ دلار کمتر از نسخه توربو الکتریک و نزدیک به ۱۰ هزار دلار بیشتر از نسخه بنزینی GTS تعیین شده است.

دیدگاه شما؟