بی وای دی چین L مدل 2026 با بهره‌وری سوخت بهتر معرفی شد

.
دوشنبه - ۵ آبان ۱۴۰۴ - ۷:۰۳ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
نمای جلو

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی از نسخه ۲۰۲۶ سدان پلاگین‌هیبرید «چین L» رونمایی کرده است که نسخه‌ای به‌روزشده از سدان پلاگین هیبریدی این برند است که با بهبود در بخش‌های فنی، طراحی داخلی و سامانه‌های هوشمند، گام تازه‌ای در رقابت خودروهای میان‌رده برمی‌دارد. در این نسخه جدید، ساختار کنترل‌های کابین بازطراحی شده، سامانه چندرسانه‌ای هوشمندتر شده و […]

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی از نسخه ۲۰۲۶ سدان پلاگین‌هیبرید «چین L» رونمایی کرده است که نسخه‌ای به‌روزشده از سدان پلاگین هیبریدی این برند است که با بهبود در بخش‌های فنی، طراحی داخلی و سامانه‌های هوشمند، گام تازه‌ای در رقابت خودروهای میان‌رده برمی‌دارد. در این نسخه جدید، ساختار کنترل‌های کابین بازطراحی شده، سامانه چندرسانه‌ای هوشمندتر شده و بهره‌وری سوخت نیز افزایش یافته است.

بر پایه اطلاعات رسمی، این خودرو در حالت تمام‌برقی می‌تواند تا ۱۲۸ کیلومتر پیمایش کند و در زمان اتمام شارژ باتری، مصرف سوخت آن بر اساس استاندارد NEDC تنها ۲.۷۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. مجموع برد حرکتی این مدل به ۲۱۴۸ کیلومتر می‌رسد. بی‌وای‌دی چین L مدل ۲۰۲۶ در دو تیپ مختلف عرضه می‌شود و قیمت آن از ۱۳ هزار و ۶۰۰ دلار آغاز و تا ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

طراحی بدنه همچنان از زبان طراحی اختصاصی BYD با عنوان «چهره اژدها» پیروی می‌کند. نمای جلو بازطراحی شده و اکنون شامل جلوپنجره‌ای بزرگ در بخش پایینی سپر و چراغ‌هایی باریک با عناصر نورانی موسوم به «سبیل‌های اژدها» است. خطوط کشیده و زاویه‌دار چراغ‌ها جلوه‌ای پویا، مدرن و متمایز به خودرو بخشیده‌اند.

بیشترین تغییرات در فضای داخلی مشاهده می‌شود؛ جایی که دسته‌دنده سنتی حذف شده و اهرم دنده جدیدی روی ستون فرمان قرار گرفته است تا فضای کابین منظم‌تر و ساده‌تر به نظر برسد. سامانه جدید DiLink ۱۰۰ با عملکرد نرم‌افزاری سریع‌تر و امکانات متنوع‌تر نیز معرفی شده است. این سیستم علاوه بر رابط گرافیکی با تم حیوانات خانگی، قابلیت کارائوکه بدون نیاز به میکروفون را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین امکان انتقال آدرس از تلفن همراه به خودرو با لمس طولانی روی آدرس یا تکان دادن گوشی فراهم شده است تا مسیر به‌صورت خودکار روی نمایشگر مرکزی ظاهر شود. اشتراک‌گذاری سرویس‌های موسیقی بین گوشی و سیستم خودرو نیز از دیگر امکانات جدید این سامانه است که تجربه شنیداری یکپارچه‌ای فراهم می‌کند.

داشبورد

در بخش فنی، ترکیب قوای محرکه نسبت به نسل پیشین تغییر اساسی نداشته اما کارایی آن بهبود یافته است. این خودرو همچنان از یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۷۴ کیلووات و گشتاور ۱۲۶ نیوتن‌متر در کنار موتور برقی با دو گزینه توان ۱۲۰ یا ۱۶۰ کیلووات بهره می‌برد. نسخه جدید در حالت برقی تا ۱۲۸ کیلومتر مسافت طی می‌کند و مصرف سوخت ترکیبی آن ۲.۷۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. بی‌وای‌دی همچنین اعلام کرده مالکان نسخه برد ۸۰ کیلومتری می‌توانند از طریق به‌روزرسانی از راه دور (OTA) مصرف سوخت را به ۲.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش دهند. افزون بر این، سیستم پیشرفته کمک‌راننده Tianshen C در این مدل به‌کار رفته که عملکرد قابل توجهی در حوزه ایمنی و رانندگی نیمه‌خودکار دارد.

موتور

از نظر جایگاه در خانواده محصولات بی‌وای‌دی، چین L بالاتر از چین پلاس قرار می‌گیرد. فاصله محوری بیشتر و فضای داخلی وسیع‌تر این خودرو، آن را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و سفرهای چندنفره تبدیل کرده است. هم‌زمان با عرضه مدل ۲۰۲۶، بی‌وای‌دی سیاست‌های تازه‌ای در زمینه قیمت‌گذاری و فروش نیز معرفی کرده تا موقعیت خود را در بازار سدان‌های سایز متوسط تقویت کند.

در بازار داخلی چین، مهم‌ترین رقیب این مدل، سدان جیلی گلکسی A7 است که در ۸ اوت با قیمت پایه حدود ۱۲ هزار دلار معرفی شد. این رقیب از نظر ابعاد، بُرد حرکتی و قیمت در سطح مشابهی قرار دارد و توانست در نخستین روز عرضه بیش از ۱۰ هزار پیش‌سفارش ثبت کند که نشان‌دهنده استقبال گسترده خریداران از این کلاس خودروهاست.

BYD

دیدگاه شما؟