رقیب جدید تویوتا هایلوکس و فورد رنجر

نسل جدید پیکاپ نیسان ناوارا با همکاری میتسوبیشی معرفی شد

.
پنجشنبه - ۲۹ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۶ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
نسل جدید پیکاپ نیسان ناوارا

نیسان نسل جدید پیکاپ ناوارا را معرفی کرده و با تکیه بر همکاری نزدیک با میتسوبیشی قصد دارد در برابر رقبای سرسختی چون تویوتا هایلوکس و فورد رنجر، جایگاه خود را در بازار پیکاپ‌های میان‌رده تقویت کند. این مدل جدید بر پایه پلتفرم میتسوبیشی تریتون ساخته شده است، اما طراحی بیرونی کاملاً متفاوت و سیستم تعلیق اختصاصی دارد که برای استفاده در شرایط محلی تنظیم و اصلاح شده است.

نیسان ناوارا ۲۰۲۶ که در استرالیا رونمایی شده، ظاهری جدی‌تر و مدرن‌تر از نسل قبلی دارد. در بخش جلو، طراحی کاملاً بازنگری شده و جلوپنجره مربعی آن میان چراغ‌های LED الهام‌گرفته از نیسان پاترول قرار گرفته است. سپر جلو نیز با الهام از حفاظ‌های فلزی آفرود، ظاهری مستحکم و خشن دارد. طراحی پروفیل جانبی تا حدی برگرفته از تریتون است، اما چراغ‌های عقب با گرافیک LED مخصوص نیسان، هویت مستقل خودرو را حفظ می‌کنند.

در مراسم رونمایی، نیسان چند نسخه از ناوارا را نمایش داد؛ از جمله تیپ میانی ST-X و تیپ پرچمدار Pro-4X. تیپ Pro-4X با تزئینات قرمز، گل‌گیرهای برجسته، رینگ‌های تیره و میله اسپرت عقب، چهره‌ای جسورانه و اسپرت‌تر به خود گرفته است. نیسان همچنین مجموعه کاملی از تجهیزات و لوازم جانبی شامل گارد فولادی جلو، سقف بار، لوله اسنورکل و پوشش بار عقب ارائه می‌دهد تا مالکان بتوانند ناوارا را بر اساس نیاز خود شخصی‌سازی کنند.

در جریان معرفی، نسخه مفهومی «ناوارا Warrior» نیز، توجه زیادی را جلب کرد. این خودرو به‌عنوان نسخه ویژه آفرود در صدر خانواده ناوارا قرار خواهد داشت. نمونه مفهومی آن از سپر مخصوص آفرود با چراغ‌های LED داخلی، محافظ زیر بدنه، رینگ‌های ۱۷ اینچی، تایرهای آفرود ۳۲.۲ اینچی و سیستم تعلیق اصلاح‌شده برخوردار بود که ارتفاع خودرو را حدود ۱۴ میلی‌متر افزایش می‌دهد.

درون کابین، طراحی به‌روز و قابل‌توجهی دیده می‌شود. اگرچه ساختار کلی از تریتون گرفته شده، اما تریم‌ها و جزئیات داخلی کاملاً با برند نیسان تطبیق داده شده‌اند تا حس تمایز ایجاد کنند. نمایشگر ۹ اینچی جدید برای سیستم سرگرمی و اطلاعات راننده در مرکز داشبورد قرار دارد و فناوری‌های کمکی راننده نیز ارتقا یافته‌اند. فضای پا برای سرنشینان عقب بزرگ‌تر شده و در نسخه Pro-4X، کابین با روکش چرمی و دوخت قرمز مجهز شده تا حال‌و‌هوای لوکس‌تری پیدا کند.

از نظر فنی، ناوارا جدید بر شاسی نردبانی تریتون بنا شده و برای نخستین بار از فرمان برقی بهره می‌برد که آن را در سطح رقبای روز قرار می‌دهد. سیستم تعلیق نیز با همکاری Premcar در استرالیا بازطراحی شده تا در مسیرهای سخت و آفرود عملکرد بهتری داشته باشد. نیروی محرکه از موتور دیزل 2.4 لیتری با دو توربوشارژ تأمین می‌شود که توان تولید ۲۰۱ اسب‌بخار و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این موتور نسبت به نسل قبلی قدرت و کارایی بیشتری دارد و میانگین مصرف سوخت آن حدود ۷.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است.

تیپ پایه ناوارا مجهز به سیستم چهارچرخ محرک Easy 4WD است که عملکرد خودکار و قفل دیفرانسیل عقب الکترونیکی دارد. در تیپ‌های ST-X و Pro-4X این سیستم به نوع پیشرفته‌تر Super 4WD ارتقا می‌یابد که دیفرانسیل مرکزی قفل‌شونده و حالت‌های متنوع رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

ناوارای جدید توان یدک‌کشی ۳۵۰۰ کیلوگرم و ظرفیت حمل بار بین ۹۵۰ تا ۱۰۴۷ کیلوگرم دارد که آن را در محدوده استاندارد پیکاپ‌های میان‌رده قرار می‌دهد. نیسان برنامه دارد فروش ناوارا 2026 را از ابتدای سال جدید در استرالیا و نیوزیلند آغاز کند و جزئیات قیمت را در زمان نزدیک‌تری به عرضه منتشر کند. در بازار، این خودرو با نسخه‌های تازه تویوتا هایلوکس و فورد رنجر رقابت خواهد کرد؛ دو پیکاپی که همچنان به‌عنوان پرفروش‌ترین پیکاپ‌ها در استرالیا شناخته می‌شوند.

 

دیدگاه شما؟