نیسان کیت با پلتفرم نسل اول کیکس ویژه بازار آمریکای لاتین معرفی شد

.
پنجشنبه - ۱۳ آذر ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۱ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
نیسان کیت

شاسی‌بلند جدید نیسان با نام کیت در حالی معرفی شده است که اساس طراحی و ساخت آن بر پایه نسل اول نیسان کیکس قرار دارد که حدود یک دهه از عرضه آن می‌گذرد. نیسان این خودرو را به عنوان یک SUV کوچک و اقتصادی ویژه بازار آمریکای لاتین بازطراحی کرده است. با وجود آنکه ابعاد و ساختار فنی خودرو تفاوتی با کیکس نسل اول ندارد، زبان طراحی جدید، ظاهر به‌روزتر و مدرن‌تری برای آن ایجاد کرده است.

نسل نخست نیسان کیکس در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و در سال ۲۰۲۱ یک فیس‌لیفت دریافت کرد. با ورود نسل دوم در سال ۲۰۲۴، نیسان همچنان نسل قبلی را در برخی بازارها، از جمله آمریکا، با نام Kicks Play به فروش رساند. اکنون در بازارهای آمریکای لاتین این خودرو با نام جدید کیت عرضه می‌شود و نقش گزینه پایه و اقتصادی نیسان را بر عهده دارد. این مدل دقیقا همان ابعاد کیکس نسل یک را حفظ کرده که شامل طول ۴.۳۰ متر، عرض ۱.۷۶ متر و فاصله محوری ۲.۶۲ متر است. با این حال، عناصر طراحی مانند چراغ‌های جلوی LED مجزا با شکلی تیز، ورودی هوای بزرگ‌تر در سپر جلو و چراغ‌های عقب باریک‌تر باعث شده‌اند تا چهره خودرو جذاب‌تر و امروزی‌تر به نظر برسد.

نیسان هنوز جزئیات مربوط به کابین را منتشر نکرده، اما اعلام کرده است که کیت از سطح مناسبی از تجهیزات رفاهی، فضای داخلی جادار و صندوق بار ۴۳۲ لیتری برخوردار خواهد بود. این خودرو همچنان از پلتفرم قدیمی اما اثبات‌شده V استفاده می‌کند؛ پلتفرمی که از سال ۲۰۱۰ زیرساخت بسیاری از محصولات نیسان بوده و به دلیل دوام، قابل‌اعتماد بودن و هزینه نگهداری پایین شناخته می‌شود. اطلاعات فنی کامل هنوز منتشر نشده است، اما گزارش‌های محلی نشان می‌دهد که احتمالاً همان موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی همراه با گیربکس CVT برای این مدل انتخاب شده است؛ ترکیبی ساده و اقتصادی که بر کارایی و هزینه‌های پایین تمرکز دارد.

کیت ابتدا در پایان ماه جاری در برزیل عرضه خواهد شد و سپس وارد بیش از ۲۰ بازار دیگر در آمریکای لاتین می‌شود. این خودرو در رقابتی گسترده قرار خواهد گرفت و باید با خودروهایی مانند فولکس‌واگن ترا، فیات پالس، رنو کاردیان، هیوندای کرتا و شورولت ترکر رقابت کند. تولید کیت در مجتمع صنعتی نیسان در رزنچی آغاز شده است؛ مرکزی که در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده و اخیراً با سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارد رئالی معادل ۵۲۵ میلیون دلار به‌روزرسانی و مدرن‌سازی شده است. این کارخانه اکنون یکی از ارکان اصلی استراتژی تولید نیسان در منطقه آمریکای جنوبی محسوب می‌شود.

نیسان اعلام کرده است که پروژه کیت بر پایه تجربه جهانی نیسان در ساخت خودروهای SUV شکل گرفته و هدف آن پاسخ دادن به نیازهای مشتریان آمریکای لاتین است. او همچنین تاکید کرده که این مدل ویژگی‌هایی مانند استحکام، قابلیت تعمیر بالا و کیفیت ساخت اثبات‌شده را از پلتفرم قدیمی اما موفق نیسان به ارث برده و قرار است گزینه‌ای قابل اعتماد و مقرون‌به‌صرفه برای خریداران این منطقه باشد.

دیدگاه شما؟