فیس‌لیفت جدید اوپل آسترا با طراحی مدرن‌ معرفی شد

.
پنجشنبه - ۲۰ آذر ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۶ ق٫ظ
تحریریه اتومدیا
فیس‌لیفت جدید اپل آسترا

اوپل با ارائه فیس‌لیفت جدید آسترا در نسخه‌های هاچ‌بک و اسپورتس تورِر می‌کوشد حضور این مدل را در بازاری که هر روز بیش از گذشته به‌سمت خودروهای شاسی‌بلند متمایل می‌شود، تقویت کند. این به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای برای نسل ششم آسترا انجام شده که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و اولین محصول اوپل به شمار می‌رفت که بر پایه پلتفرم استلانتیس توسعه یافت. اکنون، پس از حدود چهار سال، آسترا با طراحی مدرن‌تر و مجموعه‌ای از امکانات ارتقایافته وارد میدان شده تا رقابت با مدل‌هایی مانند فولکس‌واگن گلف و پژو 308 را با قدرت بیشتری ادامه دهد.

در نمای بیرونی، مهم‌ترین تغییرات در بخش جلوی خودرو مشاهده می‌شود. جلوپنجره «اوپل ویزور» اکنون پهن‌تر است و نوارهای LED تازه‌طراحی‌شده، لوگوی نورانی اوپل بلیتز را در مرکز خود برجسته می‌کنند؛ ترکیبی که بخشی از هویت بصری جدید این برند و تحت عنوان «قطب‌نمای اوپل» معرفی می‌شود. سپر جلو نیز با طراحی جدید و استفاده از قطعات مشکی براق، جلوه‌ای اسپرت‌تر و تهاجمی‌تر پیدا کرده است. هرچند نمای جانبی و عقب دستخوش تغییرات گسترده نشده‌اند، رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی تازه، حس نوسازی را تکمیل می‌کنند. نسخهٔ اسپورتس تورِر نیز همین اصلاحات را دریافت کرده و همچنان رقیبی مستقیم برای استیشن‌هایی همچون پژو 308 SW، تویوتا کرولا تورینگ اسپورت، هیوندای i30 واگن، فولکس‌واگن گلف واریانت، سئات لئون ST و اشکودا اوکتاویا کومبی به شمار می‌رود.

در فضای داخلی، ساختار کلی کابین حفظ شده اما تجهیزات رفاهی و ارگونومیک ارتقاء یافته‌اند. اصلی‌ترین تغییر، ارائه صندلی‌های ارگونومیک «Intelli-Seats» به‌صورت استاندارد در تمامی تیپ‌هاست که پیش‌تر تنها در نسخه‌های سطح‌بالا عرضه می‌شدند. روکش این صندلی‌ها از پارچهٔ بازیافتی ReNewKnit ساخته شده و امکاناتی مانند گرم‌کن چندمرحله‌ای، ماساژ، حافظه و تنظیم الکتروپنوماتیک گودی کمر را در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌دهد. همچون گذشته، دو نمایشگر ۱۰ اینچی نقش اصلی را در داشبورد ایفا می‌کنند، اما اوپل اعلام کرده سیستم اطلاعات‌سرگرمی با بازنگری نرم‌افزاری، اکنون ساده‌تر، روان‌تر و کاربرپسندتر شده است.

اوپل هنوز تمام مشخصات فنی را به‌طور رسمی منتشر نکرده است، با این حال انتظار می‌رود ترکیب پیشرانه‌ها مشابه نسخهٔ جدید پژو 308 باشد. این مجموعه احتمالاً شامل یک موتور دیزل ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۲۹ اسب‌بخار، پیشرانه هیبرید خفیف ۱.۲ لیتری بنزینی با ۱۴۳ اسب‌بخار، سیستم پلاگین‌هیبریدی ۱.۶ لیتری با مجموع قدرت ۱۹۲ اسب‌بخار و نسخهٔ تمام‌برقی با ۱۵۴ اسب‌بخار خواهد بود. مدل برقی اکنون از باتری جدید ۵۸ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که برد رسمی WLTP را ۳۴ کیلومتر افزایش داده و به ۴۵۴ کیلومتر رسانده است. این نسخه همچنین به قابلیت تأمین انرژی تجهیزات بیرونی (V2L) مجهز شده است.

طبق برنامه اعلام‌شده، فیس‌لیفت جدید اوپل آسترا در تاریخ ۹ ژانویه در نمایشگاه خودروی بروکسل معرفی خواهد شد و سپس وارد بازارهای اروپایی می‌شود. جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری و زمان عرضه نیز به‌زودی منتشر خواهد شد. آسترا در بازاری رقابتی حضور دارد که همچنان تحت سلطه مدل‌هایی همچون فولکس‌واگن گلف و پژو 308 است و علاوه بر آن باید با رقبای قدرتمندی مانند تویوتا کرولا و هیوندای i30 نیز مواجه شود، در حالی‌که برخی رقبا مانند فورد فوکوس و رنو مگان طی سال‌های اخیر این سگمنت را ترک کرده‌اند.

دیدگاه شما؟