عموما بازسازی خودروهای دهه 70 بسیار جذاب هستند اما اگر یکی از این خودروها را دوباره طراحی کنند و به خیابان بازگردانند اوضاع کاملا فرق خواهد کرد. حالا تصور کنید این موضوع در خصوص خودرویی باشد که در زمان خود یک اسطوره به حساب میآمده و از درهای گالوینگ استفاده میکرده است. مرسدس به تازگی […]
عموما بازسازی خودروهای دهه 70 بسیار جذاب هستند اما اگر یکی از این خودروها را دوباره طراحی کنند و به خیابان بازگردانند اوضاع کاملا فرق خواهد کرد. حالا تصور کنید این موضوع در خصوص خودرویی باشد که در زمان خود یک اسطوره به حساب میآمده و از درهای گالوینگ استفاده میکرده است.
مرسدس به تازگی کانسپت Vision One-Eleven را که نسخهای باز طراحی شده از C111 به حساب میآید را معرفی کرده تا نشان دهد پروژهای خاص در سر دارد. C111 یک پروژه تحقیقاتی بود که اولین نمونه آن سال 1969 با پیشرانه وانکل تکمیل شد. مرسد جمعا 16 دستگاه از این خودرو برای مصارف تحقیقاتی تولید کرد که هرکدام ویژگی خاصی داشتند. درهای گالوینگ، پیشرانه دیزل، پیشرانه توربو، سیستم تعلیق مولتی لینک عقب، کابین با پوشش چرم و تهویه مطبوع مواردی هستند که بر روی C111 پیاده و تکمیل شدند.
Vision One-Eleven در مرکز طراحی بینالمللی این شرکت در کارلزباد کالیفرنیا طراحی شده و کاملا از نمونه اصلی پیروی میکند. طرح آیرودینامیک کلی بدنه، ورودی هوا بیضی جلو به همراه چراغهای دایرهای، خروجی هوا تیره رنگ کاپوت، درهای گالوینگ، چراغهای گرد عقب که در اینجا به صورت پیکسلی هستند و دریچههای هوا دو گوشه از دیگر مواردی هستند که مستقیا از نمونه اولیه پیاده سازی شدهاند. بر خلاف استایل بدنه C111 ارجینال، این نمونه مانند خودروهای الکتریکی سری EQ مرسدس طراحی شده و استایلی کمانی دارد. این خودرو نسبت به نسخه اصلی 2 اینچ بلندتر شده و از یک دفیوزر مرکزی بزرگ بهره میبرد.
برخلاف دیگر خودروهای الکتریکی که از موتورهای radial استفاده میکنند این نمونه از موتورهای Axial ساخت YASA استفاده میکند که همین موضوع باعث شده تا ارتفاع خودرو کاهش محسوسی داشته باشد. این موتورهای 66 درصد تراکم بیشتری دارد که باعث میشود انعطاف پذیری بیشتری حاصل شود. قوس گلگیرهای نشان میدهد این موتورها نزدیک به چرخها قرار دارد و احتمالا بر روی هر چرخ یک موتور نصب شده تا 1300 اسببخار قدرت تولید کند. وضعیت قرار گیری موتورها باعث میشود تا فضای بیشتری وجود داشته باشد. صندلیها به لطف کاهش ارتفاع خودرو مانند خودروهای F1، پاها را بالاتر از سطح بدن قرار میدهند. این کابین از واقعیت افزوده پشتیبانی میکند و دارای دکمه و سیستم ناوبری مجازی است.
مرسدس قطعا این خودرو را تولید نخواهد کرد اما نکتهای که وجود دارد تست موتورهای الکتریکی Axial است که به احتمال زیاد پس از موفقیت در تستها بر روی نسخههای AMG و برقی استفاده شود.
دیدگاه شما؟