در طول سالها دیدهایم که بهترین 911 های بازسازی شده متعلق به سینگر هستند. آخرین پروژه این شرکت خودرویی سبک وزن با داینامیک بالاست که ترکیبی از 964 با میراث مسابقهای 934/5 است. تاریخچه 934/5 برای درک بهتر این پروژه بهتر است که کمی به عقب بازگردیم، یعنی سال 1970 که پورشه با مدل 934 […]
در طول سالها دیدهایم که بهترین 911 های بازسازی شده متعلق به سینگر هستند. آخرین پروژه این شرکت خودرویی سبک وزن با داینامیک بالاست که ترکیبی از 964 با میراث مسابقهای 934/5 است.
تاریخچه 934/5
برای درک بهتر این پروژه بهتر است که کمی به عقب بازگردیم، یعنی سال 1970 که پورشه با مدل 934 و 935 توربو جدید مسابقه میداد.سال 1977، پورشه ترکیبی از این دو مدل را با نام 934/5 برای مسابقات IMSA معرفی کرد. این مدل آنقدر محشر و قابل بود که IMSA آن را برای شرکت در این سری ممنوع اعلام کرد. بنابراین پورشه پا به مسابقات SCCA گذاشت و در هر مسابقه برنده و سپس در این سال قهرمان سری SCCA Trans Am شد.
از نظر طراحی این خودرو جذابیت 934/5 ارجینال را تداعی میکند. بدنه فیبرکربن جدید از گلگیرهای پهنتر، خروجیهای هوا بزرگ، NACA ducts، اسپلیتر بزرگ عقب و اسپویلر بزرگ بهره میبرد که سینگر آن را نسخه پیست محور مینامد. این نمونه نارنجی رنگ است که در تصاویر مشاهده میکنید.
مشتریانی که خواهان نسخهای شهریتر هستند باید نمونه طلایی رنگ (Moet Blanc) این خودرو را خریداری کنند. تغییراتی که در این نمونه دیده میشود حذف اسپویلر بزرگ و جایگزینی آن با نمونهای کوچکتر و دم اردکی قابل تنظیم و اسپلیتر کوچکتر است. سینگر برای افرادی که نمیتوانند تصمیم بگیرند نیز یک نسخه ویژه دارد. این شرکت 964 را با هر دو ویژگی ترکیب میکند تا مالک در طول هفته با نسخه دم اردکی رانندگی کند و برای یک آخر هفته جذاب اسپویلر و اسپلیتر نسخه پیست محور را جایگزین آنها کند تا طعم پایداری و چسبندگی را بچشد.
سینگر برای ساخت این نمونه، باید به جزئیات بسیار زیادی دقت میکرد تا آنها را مطابق نسخه 1970 شکل دهد. برخی از این موارد شامل کاپوت کوتاه 930، تغییرات دهه 70 بر روی 964 دهه 90، افزودن قطعات 934/5 بر روی هر دو نمونه با قابلیت تعویض میشود.
هر دو نمونه از پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتر توئین توربو بهره میبرند که سیستم خنک کننده آن از نوع air-to-water است و میتواند 700 اسببخار قدرت تولید کند. این میزان نیرو و قدرت توسط گیربکس 6 سرعته دستی به چرخهای عقب منتقل میشود. سیستم تعلیق ارتقا یافته با دمپرهای سفارشی این میزان قدرت را کنترل میکند تا بهترین پایداری و داینامک در اختیار راننده قرار گیرد. وظیفه توقف این خودرو جذاب بر عهده ترمزهای سرامیکی است که پشت رینگهای تک قفل 19 و 20 اینچ با تایرهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ 2 R نصب شدهاند.
سینگر در ساخت این خودرو به سفارشات مشتریان گوش خواهد داد و آنها را شخصی سازی خواهد کرد.
دیدگاه شما؟