دبیر انجمن خودروسازان می‌گوید:

در آذرماه سال ۱۴۰۰ سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر وقت صمت، با پیگیری‌ زیاد ۱۸درصد قیمت کارخانه‌ای خودرو را افزایش داد، اما این موضوع با واکنش برخی، از جمله نمایندگان مجلس، همراه بود، تا حدی که وی را تهدید به استیضاح کردند.

بعد از این موضوع ستاد تنظیم بازار (که در آن بازه زمانی متولی تعیین قیمت خودرو بود) ۱۸ ماه هیچ افزایشی در قیمت نداد.

نعمت‌بخش معتقد است این فریز قیمتی برای آرام نگه داشتن جو جامعه بوده است و می‌گوید در این مدت که قیمت خودرو کاملا ثابت بوده، بهای مواد اولیه به طور متوسط ۹۵درصد افزایش داشته و تعبیری که برای نتیجه این اقدامات به کار می‌برد «به خاک سیاه نشستن» صنعت خودرو است.

نعمت‌بخش تاکید می‌کند در چنین شرایط سختی بود که خودروسازان به حضور شورای رقابت رضایت دادند و این شورا را نسبت به شرایطی که حاکم بود ترجیح دادند؛ اما خودروسازان به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستند.

وی ادامه می‌دهد که برای توسعه صنعت و کیفیت نیز همین قیمت‌گذاری پاشنه‌آشیل صنعت خودرو شده است.

وی در پایان بار دیگر تاکید می‌کند که خودروسازان به طور کلی با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستند.

دنیای اقتصاد