مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره جزئیات مدیریت محدوده طرح جدید ترافیک پایتخت گفت: طول و مدت سفر ملاک عمل محاسبه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است. طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی […]
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران درباره جزئیات مدیریت محدوده طرح جدید ترافیک پایتخت گفت:
طول و مدت سفر ملاک عمل محاسبه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک جدید است.
طرح جدید بدین صورت است که میزان عوارض خودروها بر اساس طول و مدت سفر، سطح شلوغی معابر و سطح آلودگی هوا و نوع معاینه فنی و آلایندگی خودرو مشخص میشود، یعنی خودروها هر چقدر مدت و پیمایش بیشتری در محدوده طرح ترافیک داشته باشند، باید عوارض بیشتری پرداخت کنند و دقت داشته باشید
که برخی خودروها در محدوده ترافیک فقط یک سفر دارند و رانندگان خودروی خود را پارک میکنند و ترددی ندارند و این نوع خودرو نباید به اندازه خودرویی که به صورت مدام در محدوده ترافیک تردد میکند، عوارض پرداخت کند.
در روش جدید با توجه به اینکه ابزارهای جدیدی در اختیار داریم، میتوانیم این مسئله که خودرو از چه مسیری استفاده میکند را به فرد ارائه کنیم و پیشرفته ترین تئوری است که در دنیا برای کنترل محدوده ترافیکی مورد استفاده قرار میگیرد.
مجتبی شفیعی افزود:
طرح ترافیک فعلی نسبت به طرح ترافیک قدیمی یک گام به جلو رفته بگونهای که از حالت صفر و یک به شرایطی تغییر کرده که بر اساس آن شهروندان برای تردد باید وجهی پرداخت کرده و مبلغ پرداختی نیز به پارامترهایی همچون زمان اوج و غیر اوج ترافیک و معاینه فنی خودروها وابسته است.
وی با بیان اینکه در طرح جدید که ایده آن در شورای پایتخت به تصویب رسید، ما را به سمت عادلانه و منطقی کردن طرح ترافیک سوق میدهد، اظهار کرد: البته هنوز این طرح اجرایی نشده؛ بلکه کلیات این طرح در شورا تصویب شد تا با یاری خداوند در نیمه دوم سال اقدامات اجرایی آن مهیا شود و برای سال آینده مبنای عمل قرار گیرد.
دیدگاه شما؟