ابر خودرو وایکینگ‌ها

معرفی زِنوُ آئورورا

.
چهارشنبه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ ب٫ظ
اشکان آثار
زِنوُ آئورورا

زِنوُ آئورورا جدیدترین مدل برند دانمارکی است که در دو نوع گرند تور و Agile که نسخه پیست محور به حساب می‌آید عرضه خواهد شد. زِنوُ تولید هر مدل را به 50 دستگاه محدود کرده که تولید آن از 2026 آغاز می‌شود. مشخصات فنی: هر دو نمونه از پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتر با چهار […]

زِنوُ آئورورا جدیدترین مدل برند دانمارکی است که در دو نوع گرند تور و Agile که نسخه پیست محور به حساب می‌آید عرضه خواهد شد. زِنوُ تولید هر مدل را به 50 دستگاه محدود کرده که تولید آن از 2026 آغاز می‌شود.

زِنوُ آئورورا

مشخصات فنی:

هر دو نمونه از پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتر با چهار توربو استفاده می‌کنند که ساخت Mahle Powertrain است. این پیشرانه درونسوز به تنهایی 1250 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند اما در نسخه Agile این پیشرانه با یک موتور الکتریکی ترکیب می‌شود تا 1450 اسب‌بخار قدرت و 1400 نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل کند. با توجه به این اعداد، نسخه پیست محور آئورورا تنها در مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت و طی مدت زمان 4.6 ثانیه به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

زِنوُ آئورورا

نسخه گرندتور با همان پیشرانه درونسوز میزبان دو موتور الکتریکی است که مجموعا 1850 اسب‌بخار قدرت و 1700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب اولیه این نمونه 2.3 ثانیه و بیشینه سرعت آن 450 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. خریداران نمونه Agile می‌توانند موتور الکتریکی اضافه را به عنوان گزینه سفارشی بر روی خودرو خود داشته باشند.

زِنوُ آئورورا

انتقال قدرت در زِنوُ آئورورا توسط گیربکس 7 سرعته منتقل می‌شود که برای درگیر شدن دنده عقب از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند. گیربکس Agile و گرندتور مپ متفاوت از یکدیگر دارند. متاسفانه جزئیات پک باتری اعلام نشده است. وزن نسخه پیست محور تنها 1300 کیلوگرم است و با طراحی منحصر به فرد آیرودینامیک می‌تواند در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، نیرو رو به پایین 880 کیلوگرم ایجاد می‌کند. نسخه گرندتور به واسطه دو موتور الکتریکی 1450 کیلوگرم وزن دارد.

زِنوُ آئورورا

از نظر طراحی کلی هر دو نسخه شبیه به یکدیگر هستند اما نسخه پیست محور از قطعات آیرودینامیک بیشتری مانند راکر‌های جلو و بال عقب بزرگ استفاده می‌کند.

کریستین برنت طراح ارشد Zenvo در خصوص طراحی این خودرو گفت: شاسی و اجزا آئورورا مانند آثار هنری می‌ماند و ما نمی‌خواستیم آن را تحت طراحی یکپارچه پنهان کنیم. بسیاری از قطعات مانند سیستم تعلیق بدون پوشش و در معرض دید قرار دارد. عکس‌های کابین زِنوُ آئورورا منتشر نشده و باید تا زمان عرضه و یا تکمیل این بخش منتظر ماند. قیمت هر دستگاه از این خودروها 2.8 میلیون دلار اعلام شده است.

 

دیدگاه شما؟