اولین امداد خودرو هوشمند ایران

.
یکشنبه - ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۴ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
امداد خودرو هوشمند ایران

یک‌شنبه ۹ مهرماه 1402،‌ شرکت آرین پارس موتور با همکاری شرکت دلفین، از اولین امدادخودرو هوشمند رونمایی کرد. ماشین لاماری امداد که بر پایه‌ی خودرو ایما به‌روزرسانی و تجهیز شده است، حالا به‌کمک شرکت دلفین، با اضافه شدن تجهیزات جانبی، به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است. خودرو لاماری امداد هوشمند، حالا […]

یک‌شنبه ۹ مهرماه 1402،‌ شرکت آرین پارس موتور با همکاری شرکت دلفین، از اولین امدادخودرو هوشمند رونمایی کرد.
ماشین لاماری امداد که بر پایه‌ی خودرو ایما به‌روزرسانی و تجهیز شده است، حالا به‌کمک شرکت دلفین، با اضافه شدن تجهیزات جانبی، به اولین خودرو امدادی هوشمند در ایران تبدیل شده است.

امداد خودرو هوشمند ایران
خودرو لاماری امداد هوشمند، حالا به 2 دوربین داشبورد (دش کم) مجهز است که فعالیت‌های انجام شده در داخل و همچنین خارج از این خودرو را رصد می‌کنند. یک دروبین در سمت چپ داشبورد و روبه‌روی راننده قرار گرفته است تا فعالیت‌ها و اقدامات راننده خودرو امداد را بررسی و کنترل می‌کند و درصورت رخ دادن تخلف ازسوی راننده، اطلاعات را در اختیار شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات امدادی لاماری قرار می‌دهد. دوربین دوم، در کنار آینه‌ی وسط و روبه جاده تعبیه شده است و اتفاقات و سفرهای روزانه‌ی خودرو امداد را ثبت می‌کند. هدف از قرارگیری این دوربین‌ها، در حقیقت ثبت اطلاعات و اتفاقات در مسیر خدمت‌رسانی خودرو امداد لاماری است.

امداد خودرو هوشمند ایران
شایان ذکر است اولین امدادخودرو هوشمند ایران، توسط مجموعه‌ی “همران” و “دلفین”  که در حوزه‌ی هوشمندسازی، ‌مدیریت ناوگان خودرویی و خودروهای متصل فعال هستند، تجهیز شده است. ازجمله مهم‌ترین امکانات این امدادخودرو هوشمند می‌توان به پایش لحظه‌ای وضعیت خودرو ازطریق ارتباط با ECU، بررسی و آنالیز رفتار رانندگان، نظارت لحظه‌ای تصویری بر امدادگر، ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکانی امدادگر، ارائه‌ی گزارشات و سابقه‌ی ماموریت‌ها و برقراری تماس اضطراری با فناوری eCall اشاره کرد.

از نکات جالب این خودرو امداد می‌توان به ارجاع آنلاین ماموریت، پایش لحظه‌ای وضعیت خودرو، بررسی و آنالیز رفتار رانندگان، نظارت تصویری بر امدادگر، ردیابی لحظه‌ای موقعیت مکان امدادگر، بررسی گزارشات و سابقه‌ی ماموریت‌ها و برقراری تماس اضطراری با فناوری ECall اشاره کرد.

قرار است حدود ۳۲ دستگاه از این خودروهای سرویس، بین نمایندگی‌های لاماری در سراسر کشور توزیع شوند؛ به‌طوری‌که هر نمایندگی 1 یا 2 دستگاه خودرو امدادی داشته باشند تا برای ارائه‌ی خدمات به مشتریان استفاده کنند.

دیدگاه شما؟