میتسوبیشی اکلیپس کراس برقی با پلتفرم رنو سینیک تولید می‌شود

.
شنبه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۴ - ۲:۴۱ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
میتسوبیشی

میتسوبیشی اعلام کرده است نسل جدید اکلیپس کراس روانه بازار می‌شود، اما این بار این خودرو با ظاهری متفاوت و هویتی تازه معرفی شده است. نام اکلیپس کراس اکنون بر روی یک شاسی‌بلند تمام‌برقی قرار گرفته که به طور اختصاصی برای بازار اروپا توسعه یافته و نقطه عطفی در راهبرد این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود.

میتسوبیشی اعلام کرده است نسل جدید اکلیپس کراس روانه بازار می‌شود، اما این بار این خودرو با ظاهری متفاوت و هویتی تازه معرفی شده است. نام اکلیپس کراس اکنون بر روی یک شاسی‌بلند تمام‌برقی قرار گرفته که به طور اختصاصی برای بازار اروپا توسعه یافته و نقطه عطفی در راهبرد این خودروساز ژاپنی محسوب می‌شود. این محصول اساساً یک خودروی برقی ساخت فرانسه است که از نظر طراحی مهندسی و تولید با رنو سینیک E-Tech اشتراک دارد.

میتسوبیشی

در این نسل، طراحی کوپه‌مانند نسخه بنزینی جای خود را به فرم کلاسیک شاسی‌بلند داده است. برای ایجاد هویت بصری ویژه برند میتسوبیشی، بیشترین تمرکز طراحان بر بخش جلو و عقب خودرو بوده است. در قسمت جلو، چراغ‌های LED دوبخشی شاخص این برند و جلوپنجره بسته که یادآور مدل بزرگ‌تر اوتلندر است، جلوه‌ای متمایز و چشمگیر پدید آورده است. در نمای جانبی نیز جزئیات کرومی همراه با رینگ‌های 19 یا 20 اینچی جلب توجه می‌کند. قسمت عقب با چراغ‌های LED بازطراحی‌شده و قطعات تزئینی مشکی، از نسخه فرانسوی متمایز شده است.

میتسوبیشی

پایه فنی این خودرو پلتفرم CMF-EV است که به طور اختصاصی برای مدل‌های برقی طراحی شده است. نسخه اولیه اکلیپس کراس EV با یک موتور الکتریکی محرک محور جلو و توان 215 اسب‌بخار معادل 160 کیلووات به بازار می‌آید. این موتور به بسته باتری 87 کیلووات‌ساعتی متصل است و بنا به برآورد میتسوبیشی، امکان پیمایش حدود 600 کیلومتر را فراهم می‌کند. سامانه باتری از سیستم مدیریت حرارتی خنک‌شونده با آب بهره می‌برد و با شارژر سریع DC تا توان حداکثر 150 کیلووات سازگار است. برنامه‌ریزی شده است که در سال 2026 نسخه ارزان‌تر با موتور 168 اسب‌بخار و باتری 60 کیلووات‌ساعتی عرضه شود.

بدنه این خودرو 4470 میلی‌متر طول دارد که اندکی کوتاه‌تر از نسل قبلی است، اما فاصله محوری آن به 2785 میلی‌متر افزایش یافته و این تغییر معمولاً به معنای فضای بیشتر برای سرنشینان است. فضای بار بین 478 تا 1670 لیتر متغیر خواهد بود و بسته به موقعیت صندلی‌های عقب که قابلیت جابه‌جایی کشویی دارند، قابل تنظیم است.

میتسوبیشی

فضای کابین با رنو سینیک مشترک است. بخش اصلی داشبورد شامل کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر عمودی 12 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی است که بر پایه نرم‌افزار داخلی گوگل کار می‌کند و دسترسی مستقیم به سرویس‌ها و برنامه‌های پرکاربرد را ارائه می‌دهد. برای ایجاد تفاوت، میتسوبیشی تریم‌ها و روکش‌های داخلی اختصاصی ارائه خواهد داد. از امکانات شاخص این خودرو می‌توان به سقف شیشه‌ای الکتروکرومیک با قابلیت تارشدن با لمس یک دکمه، نورپردازی محیطی LED با قابلیت تنظیم و سیستم صوتی هارمن کاردون اشاره کرد.

میتسوبیشی

این شاسی‌بلند بخشی از برنامه تازه میتسوبیشی در اروپا است که در آن برخی مدل‌ها مانند کلت بر پایه کلیو و ASX بر پایه کپچر تولید می‌شوند. اکلیپس کراس EV جدید نیز مانند رنو سینیک در کارخانه دوئه فرانسه ساخته خواهد شد و آغاز تولید آن برای اواخر سال 2025 پیش‌بینی شده است. همچنین میتسوبیشی تأیید کرده است که این خودرو در بازار آمریکای شمالی عرضه نمی‌شود و به جای آن، کراس‌اوور برقی دیگری بر پایه پلتفرم نسل جدید نیسان لیف از تابستان 2026 در ایالات متحده معرفی و تجاری‌سازی خواهد شد.

دیدگاه شما؟