پیکاپ جدید MGU9 برای نخستین بار در بازار استرالیا معرفی شد. اگرچه این خودرو نخستین پیکاپ MG در جهان نیست، اما ورود آن به استرالیا نقطه عطفی برای برند محسوب میشود.
پیکاپ جدید MGU9 برای نخستین بار در بازار استرالیا معرفی شد. اگرچه این خودرو نخستین پیکاپ MG در جهان نیست، اما ورود آن به استرالیا نقطه عطفی برای برند محسوب میشود. پیکاپ MGU9 بر پایه پلتفرم مکسوس ترون 9 طراحی شده است، با این تفاوت که جزئیات جدیدی به آن افزوده شده که هویتی متمایز و منحصر به فرد به خودرو میبخشد.
در زمینه طراحی، MGU9 همچنان خطوط کلی بدنه ترون 9 را حفظ کرده است، اما تغییرات مهمی در ظاهر آن دیده میشود. جلوپنجره خودرو بازطراحی شده و با تزئینات کرومی همراه شده، در مرکز آن نشان برجسته MG نصب شده است. سپر جلو نیز تغییر یافته و به خودرو ظاهری قدرتمند و پرابهت بخشیده است. در بخش عقب، صندوق برقی با پله تاشو داخلی یکی از ویژگیهای شاخص MGU9 است که علاوه بر سهولت دسترسی به فضای بار، میتواند بهعنوان نیمکتی مجهز با جای لیوان برای استراحت کوتاه کنار جاده مورد استفاده قرار گیرد.
سیستم هوشمند MG Smart Hatch، که تنها در نسخه پرچمدار Explore Pro ارائه میشود، قابلیت افزایش فضای بار را فراهم میکند. کابین خودرو نیز طراحی جذابی دارد؛ جلب توجهترین بخش آن اهرم دنده است که از کابین هواپیما الهام گرفته و نشاندهنده طراحی منحصربهفرد MG است. دیگر بخشهای کابین مشابه ترون 9 هستند و شامل کابین دیجیتال با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی میشوند. نسخه Explore Pro امکانات لوکس بیشتری ارائه میدهد، از جمله صندلیهای جلو با گرمکن، تهویه و ماساژور، صندلیهای عقب جانبی با گرمکن، سیستم صوتی JBL با هشت بلندگو، سقف شیشهای پانوراما و پوشش چرمی کابین همراه با سقف داخلی جیر.
اگرچه MGU9 از همان شاسی نردبانی مکسوس ترون 9 بهره میبرد، MG استرالیا تأکید کرده است که خودرو برای شرایط و جادههای محلی طراحی و آزمایش شده است. یکی از نقاط قوت آن، استفاده از سیستم تعلیق عقب مستقل چندبازویی است که جایگزین فنرهای تخت مرسوم شده و راحتی سواری و هندلینگ بهتر را بدون کاهش ظرفیت حمل بار فراهم میکند.
پیشرانه MGU9 یک موتور ۲.۵ لیتری چهارسیلندر توربودیزل ساخت سایک است که توانایی تولید ۲۱۵ اسببخار قدرت و ۵۲۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این موتور با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته ZF و سیستم چهارچرخ متحرک BorgWarner با دنده کمکی همراه شده و امکان سفارش دیفرانسیلهای قفلشونده الکترونیکی برای هر دو محور نیز وجود دارد. ظرفیت یدککشی خودرو ۳۵۰۰ کیلوگرم و بار مفید بین ۷۷۰ تا ۸۷۰ کیلوگرم اعلام شده که آن را در رده پیکاپهای میانسایز رقابتی قرار میدهد.
ابعاد MGU9 شامل طول ۵۵۰۰ میلیمتر، عرض ۲۲۶۵ میلیمتر، ارتفاع ۱۸۷۴ میلیمتر و فاصله محورهای ۳۳۰۰ میلیمتر است. این اندازهها نشان میدهند که خودرو نسبت به فورد رنجر ۱۳۰ میلیمتر طول بیشتری دارد و فاصله بین محورهای آن نیز ۳۰ میلیمتر افزایش یافته است.
انتظار میرود این پیکاپ در آینده در دیگر نقاط جهان نیز عرضه شود. همچنین پلتفرم مکسوس ترون 9 در تولید پیکاپ هیبریدی آینده فولکسواگن آماروک نیز استفاده خواهد شد که برای فروش در بازارهای آمریکای جنوبی خواهد بود.
دیدگاه شما؟