شرکت خودروسازی امجی (MG) از دومین فیسلیفت شاسیبلند هکتور ویژه بازار هند رونمایی کرده است. این بهروزرسانی که برای مدل سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده، بیش از آنکه شامل تغییرات بنیادین باشد، مجموعهای از اصلاحات محدود اما هدفمند را در بر میگیرد تا این خودرو همچنان از نظر طراحی ظاهری و سطح فناوری، هماهنگ با انتظارات روز بازار باقی بماند. این تغییرات بهطور همزمان نسخه استاندارد هکتور و مدل سهردیفه هکتور پلاس را شامل میشود.
امجی هکتور نخستین بار در سال ۲۰۱۹ وارد بازار هند شد. این خودرو بر پایه پلتفرم بائوجون 530 توسعه یافته و از نظر فنی با برخی محصولات بینالمللی این خانواده، از جمله شورولت کپتیوا و وولینگ آلماز، اشتراکات قابل توجهی دارد. امجی از آغاز عرضه، هکتور را با تمرکز بر نیازها و سلیقه خریداران هندی طراحی و روانه بازار کرد. این شاسیبلند در سال ۲۰۲۲ یک فیسلیفت مهم را تجربه کرد که از شاخصترین تغییرات آن میتوان به جلوپنجره بزرگتر و نمایشگر عمودی ۱۴ اینچی سیستم اطلاعاتسرگرمی اشاره کرد.
در فیسلیفت جدید، امجی تصمیم گرفته هویت ظاهری آشنا و شناختهشده هکتور را حفظ کند. مهمترین تغییر در نمای جلو دیده میشود. جلوپنجره جدید در کنار سپر جلویی با اصلاحات جزئی و نمای عقب که اندکی حالت اسپرتتری به خود گرفته، کلیت ظاهر خودرو را مدرنتر نشان میدهد. با وجود این، عناصر اصلی طراحی بدون تغییر باقی ماندهاند؛ از جمله چراغهای LED دوتکه در جلو و نوار نور LED یکپارچه در بخش عقب که بهعنوان امضای بصری هکتور شناخته میشوند.
در بخش بیرونی همچنین رینگهای آلیاژی جدید ۱۸ اینچی به مجموعه تغییرات افزوده شده است. علاوه بر این، امجی دو رنگ تازه شامل آبی و سفید را به سبد رنگهای قابل سفارش اضافه کرده تا دامنه انتخاب مشتریان گستردهتر شود.
فضای داخلی کابین از نظر طراحی کلی تفاوت محسوسی با نسخه پیشین ندارد و همان نمایشگر بزرگ ۱۴ اینچی در مرکز داشبورد دیده میشود، اما این نمایشگر اکنون به قابلیت جدیدی با عنوان «I‑Swipe» مجهز شده است. این فناوری امکان کنترل بخشهایی مانند سیستم تهویه مطبوع، پخش موسیقی و تنظیم میزان صدا را از طریق حرکات دست روی سطح نمایشگر فراهم میکند. راننده میتواند با استفاده از حرکات دو یا سه انگشت این فرامین را اجرا کند؛ موضوعی که امجی آن را راهکاری برای کاهش حواسپرتی ناشی از استفاده از دکمههای فیزیکی معرفی میکند، هرچند میزان کارآمدی آن در عمل به تجربه کاربر در هنگام رانندگی وابسته است.
از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، هکتور همچنان در سطح مطلوبی قرار دارد. بسته به تیپ انتخابی، تجهیزاتی نظیر کلاستر دیجیتال ۷ اینچی، صندلیهای مجهز به سیستم تهویه، نورپردازی داخلی قابل تنظیم، دوربین دید ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، درِ صندوق عقب برقی و مجموعه سامانههای کمکراننده پیشرفته سطح ۲ در اختیار خریداران قرار میگیرد. نسخه دودرِیفه هکتور با تریم داخلی Ice Grey عرضه میشود، در حالی که مدل سهردیفه هکتور پلاس از تم داخلی جدیدی با نام Urban Tan بهره میبرد.
در بخش قوای محرکه تغییری ایجاد نشده است. امجی هکتور همچنان به موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که توان تولید ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ششسرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک CVT به محور جلو منتقل میشود. علاوه بر این، امجی اعلام کرده است که در ماههای آینده یک پیشرانه توربودیزل ۲ لیتری ساخت گروه استلانتیس نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد که ۱۶۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
نسخه بهروزشده امجی هکتور هماکنون در بازار هند قابل سفارش است. قیمت پایه این خودرو از ۱۱.۹۹ لاک روپیه برای تیپ Hector Style با گیربکس دستی آغاز میشود که معادل تقریبی ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار آمریکا است. در بالاترین سطح، قیمت نسخه Hector Plus Savvy Pro مجهز به گیربکس CVT به ۱۹.۴۹ لاک روپیه میرسد که حدود ۲۱ هزار و ۴۰۰ دلار آمریکا برآورد میشود.










دیدگاه شما؟