شرکت استون مارتین از مدل جدید DB12 S بهعنوان نسخهای بهروزشده و قدرتمندتر از سری محبوب DB پرده برداشته است؛ خودرویی که با بهینهسازیهای فنی، اصلاحات شاسی و طراحی اسپرتتر نسبت به مدل استاندارد، در جایگاه پرچمدار جدید خانواده DB قرار گرفته است.
شرکت استون مارتین از مدل جدید DB12 S بهعنوان نسخهای بهروزشده و قدرتمندتر از سری محبوب DB پرده برداشته است؛ خودرویی که با بهینهسازیهای فنی، اصلاحات شاسی و طراحی اسپرتتر نسبت به مدل استاندارد، در جایگاه پرچمدار جدید خانواده DB قرار گرفته است.
در بخش فنی، همان پیشرانهی هشتسیلندر خورجینی چهارلیتری توئینتوربو حضور دارد که اینبار با تنظیمات جدید خود توان تولید ۶۹۰ اسببخار قدرت و ۸۰۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. این میزان، ۲۰ اسببخار بیش از نسخهی معمولی است و به لطف آن، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت اکنون به ۳.۴ ثانیه کاهش یافته است. حداکثر سرعت خودرو همچنان ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده تا DB12 S تعادل میان قدرت و پایداری را حفظ کند.
بهبود عملکرد کلی خودرو حاصل بازطراحی سیستم لانچ کنترل است که فرایند تعویض دندهها را حدود ۵۰ درصد سریعتر از قبل انجام میدهد. به موازات آن، مهندسان استون مارتین با بازنگری در کالیبراسیون دریچهی گاز و ایجاد نقشهای اختصاصی برای نسخهی S، واکنش دقیقتر و ارتباط انسانیتر بین راننده و خودرو را فراهم کردهاند.
شاسی نیز دستخوش تغییرات ساختاری شده است. در محور عقب، میلهی ضدغلتش با سختی بالاتر نصب شده و کمکفنرهای جدید Bilstein DTX با نرمافزار بهروزشده خود، کنترل مؤثرتری بر پیچش و حرکات عرضی بدنه اعمال میکنند. سیستم فرمان و دیفرانسیل عقب الکترونیکی نیز بازطراحی شدهاند تا پاسخدهی خودرو در مانورها طبیعیتر و هماهنگتر باشد.
در نمای ظاهری، اسپلیتر جلوی دولایه، جلوهای عریضتر و نزدیکتر به سطح زمین به خودرو میدهد و همزمان باعث افزایش نیروی رو به پایین میشود. کاپوت جدید با دریچههای تهویهی پوشیدهشده از مشکی براق یا فیبرکربن توییل طراحی شده است. در بخش جانبی، رکابهای مشکی براق و رینگهای ۲۱ اینچی جلب توجه میکنند که در پشت آنها سیستم ترمز کربنسرامیکی قرار دارد. این مجموعه شامل دیسکهای جلویی ۴۱۰ میلیمتری و عقبی ۳۶۰ میلیمتری است و با کاهش ۲۷ کیلوگرم از جرم غیرمعلق نسبت به نمونهی فولادی، عملکرد ترمزگیری و دوام حرارتی بهمراتب بالاتری ارائه میدهد.
در قسمت عقبی خودرو، سپر جدید با طراحی تهاجمیتر و اسپویلر بازطراحیشده دیده میشود که در مرکز خود چهار خروجی اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ را جای داده است. خریداران میتوانند نسخهی تیتانیومی این سیستم را نیز انتخاب کنند که علاوه بر صدای غلیظتر و اسپرتتر، ۱۱.۷ کیلوگرم از وزن کلی خودرو میکاهد.
فضای داخلی DB12 S نیز با ترکیبی از فناوری و لوکسگرایی بازتعریف شده است. کنسول مرکزی اکنون دارای کنترلگر دوار قرمز رنگ آنودایز شده است و صندلیهای اسپرت برقی با ۱۶ جهت تنظیم، روکش آلکانتارا و چرم را در کنار هم ارائه میدهند. تریم کابین با ترکیب مشکی براق و کروم ساتن تیره جلوهای مدرن و فخیم دارد. افزون بر موارد استاندارد، خریداران میتوانند گزینههای سفارشی متعددی همچون صندلیهای فیبرکربن پرفورمنس، فرمان اسپرت آلکانتارا گرمشونده، سیستم صوتی حرفهای Bowers & Wilkins، دربازکن گاراژ و تریم آلومینیومی یا چوبی را سفارش دهند.
استون مارتین DB12 S در دو نسخهی کوپه و کابریو عرضه خواهد شد. فرایند ثبت سفارش برای مشتریان آغاز شده و تحویل نخستین خودروها از ابتدای سال آینده میلادی انجام خواهد گرفت.
دیدگاه شما؟