ظاهر فراری 250 تستا روسا در نگاه اول ممکن است یک خودروی مسابقهای کلاسیک را تداعی کند، اما آنچه واقعاً با آن روبهرو هستیم، نسخهای بازسازی شده با ابعاد 75 درصدی است که بر اساس خودروی شماره 22 تستا روسا ساخته شده است.
ظاهر فراری 250 تستا روسا در نگاه اول ممکن است یک خودروی مسابقهای کلاسیک را تداعی کند، اما آنچه واقعاً با آن روبهرو هستیم، نسخهای بازسازی شده با ابعاد 75 درصدی است که بر اساس خودروی شماره 22 تستا روسا ساخته شده است. این خودرو در رقابت 24 ساعته لمانز سال 1958 حضور داشت و اکنون با اجرای یک پروژه خاص بار دیگر تجلی یافته است.
مسئولیت ساخت این مدل بر عهده استودیوی هدلی بوده است و تولید آن به سه دستگاه محدود شده است. این پروژه با مجوز رسمی و همکاری مستقیم فراری انجام شده و بر اساس اعلام رسمی، خریداران هیچ گونه نگرانی از بابت مسائل حقوقی یا اخطاریههای احتمالی از سوی مارانلو، مقر اصلی فراری، نخواهند داشت.
نام این خودرو Lucybelle II بوده و بدنه خودرو به طور کامل از ورقهای آلومینیومی دستساز ساخته شده است. طرح رنگ بدنه شامل ترکیبی از سفید و آبی با دایرههای شماره بیست و دو است که دقیقا مشابه نمونه اصلی سال 1958 انتخاب شده است. برای حفظ اصالت این خودرو، تمامی فرآیند طراحی و رنگآمیزی با استفاده از مدلسازی رایانهای CAD و کدهای رنگ اختصاصی فراری انجام شده است. پس از تکمیل رنگآمیزی، تیم سازنده بیش از صد ساعت برای ایجاد جلوه فرسوده و خطوخشهایی که مشابه آثار استفاده در پیست لمانز بر بدنه خودروی اصلی دیده میشد، صرف کرد.
اگرچه ظاهر بیرونی و فضای داخلی این خودرو کوچک شباهت کامل با نمونه اصلی دارد، اما از نظر فنی تفاوتهای اساسی مشاهده میشود. برخلاف موتور 12 سیلندر خورجینی نسخه مسابقه، این خودرو کاملا الکتریکی طراحی شده و با 3 باتری نصبشده در بخش جلو و یک موتور برقی حرکت میکند. چهار حالت رانندگی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که شامل حالت مبتدی با توان یک کیلووات معادل 1.3 اسببخار و حداکثر سرعت 24 کیلومتر بر ساعت، حالت راحتی با توان 4 کیلووات معادل 5.3 اسببخار و سرعت 40 کیلومتر بر ساعت، حالت اسپرت با توان 10 کیلووات معادل 13.4 اسببخار و سرعت 80 کیلومتر بر ساعت و حالت مسابقه با توان 12 کیلووات معادل 16 اسببخار و همان حداکثر سرعت 80 کیلومتر بر ساعت میشود. بنا به اعلام استودیوی هدلی، این خودرو با یک بار شارژ کامل قادر است تا 90 کیلومتر را طی کند.
در کنار سیستم محرکه الکتریکی، این خودرو مجهز به کمکفنرهای بیلشتاین قابل تنظیم، رینگهای سیمی 12 اینچی با تایرهای پیرلی و چراغهای جلو و عقب کاملاً کاربردی است. هرچند این مدل نسخهای کوچکتر و از نسخه اصلی محسوب میشود، اما با توجه به امکانات و کیفیت ساخت آن نمیتوان این خودرو را تنها یک اسباببازی دانست.
دیدگاه شما؟