لادا یکی از خودروسازان روسی فعال زیر چتر AvtoVAZ بوده که چند سالی سابقه همکاری با رنو و داچیا را نیز در کارنامه دارد. به تازگی خبر از ورود این برند جان سخت و محبوب روسیه ای به ایران شنیده شده بود و حال نیکا موتور نماینده رسمی لادا در ایران طی نمایشگاه اوراسیا از […]
لادا یکی از خودروسازان روسی فعال زیر چتر AvtoVAZ بوده که چند سالی سابقه همکاری با رنو و داچیا را نیز در کارنامه دارد. به تازگی خبر از ورود این برند جان سخت و محبوب روسیه ای به ایران شنیده شده بود و حال نیکا موتور نماینده رسمی لادا در ایران طی نمایشگاه اوراسیا از چهار محصول وارداتی لادا شامل لادا گرانتا، لادا وستا اسپرت سدان، لادا وستا SW کراس و لادا نیوا تراول رونمایی کرده است.
شرکت نیکا موتور نماینده رسمی لادا روسیه در ایران در نمایشگاه اوراسیا از چهار محصول وارداتی لادا شامل سدان گرانتا، وستا اسپرت سدان، وستا SW کراس و نیوا تراول پرده برداری کرد. این شرکت به زودی قصد عرضه این چهار خودرو به بازار ایران را داشته و اگر استقبال از محصولات لادا در ایران زیاد باشد، امکان مونتاژ آنها در آینده نزدیک هم وجود دارد.
رونمایی از لادا گرانتا سدان اقتصادی روسی محصول وارداتی نیکا موتور
لادا گرانتا یک سدان اقتصادی و جمع و جور بوده که با همکاری مشترک با شرکت رنو توسعه یافته است. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4268، 1700 و 1500 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2476 میلی متر است. لادا گرانتا با دو موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 8 و 16 سوپاپ عرضه شده که شرکت نیکا موتور قصد عرضه این خودرو را در نسخه 16 سوپاپ دارد. لادا گرانتا با گیربکس 5 سرعته دستی به بازار ایران عرضه خواهد شد. در آینده احتمال عرضه نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک چهار سرعته این خودرو هم وجود دارد.
لادا گرانتا در نسخه 1.6 لیتری 16 سوپاپ قادر به تولید 106 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور بوده و صرفا در نسخه جلومحرک عرضه می شود. البته نسخه رونمایی شده به موتور 1.6 لیتری هشت سوپاپ با 89 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور و گیربکس 5 دنده دستی مجهز بود. این خودرو قرار است در فولترین نسخه به ایران عرضه شود که دارای امکاناتی مانند کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، مه شکن های جلو، سیستم ترمز ضد قفل و کمکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، قفل مرکزی با ریموت کنترل، آینه های برقی جانبی با گرمکن، شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه نیمه اتوماتیک، کلیدهای کنترلی روی فرمان، کروز کنترل و رینگ آلیاژی 15 اینچی است.
لادا وستا اسپرت ؛ سدان پرفروش روسی محصول وارداتی نیکا موتور
لادا وستا سدانی ساب کامپکت در سبد محصولات این خودروساز روسیه ای بوده که از سال 2015 تا به امروز در حال تولید است. این خودرو از همان ابتدای عرضه به یکی از پرفروشترین خودروهای بازار روسیه تبدیل شد و در سال 2018 نیز پرفروشترین خودرو در بازار روسیه شد. لادا وستا روی پلتفرم B/C این برند روسیه ای توسعه یافته و رنو در مراحل طراحی آن نقش ویژه ای داشته است.
لادا وستا سدانی در سگمنت B بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب معادل 4410، 1764 و 1497 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2635 میلی متر است. این خودرو قرار است با موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی 145 اسب بخاری و با گیربکس اتوماتیک CVT به ایران عرضه شود. اما نسخه رونمایی شده ضمن بهره گیری از این موتور 1.87 لیتری، به گیربکس 5 دنده دستی مجهز شده بود. این خودرو را باید یکی از جذابترین محصولات لادا دانست که قرار است توسط نیکا موتور وارد شود.
از جمله امکانات لادا وستا اسپرت می توان به نمایشگر لمسی 7 اینچی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی شروع حرکت در سربالایی، ریموت استارت، فرمان برقی، رینگ آلیاژی 17 اینچی، استارت دکمه ای و … اشاره کرد.
رونمایی از لادا وستا SW کراس توسط نیکا موتور
لادا وستا SW کراس نسخه استیشن لیفت شده لادا وستا بوده که توسط نیکا موتور نماینده انحصاری لادا روسیه در ایران در نمایشگاه اوراسیا رونمایی شد. این خودرو نخستین محصولی بوده که قرار است نیکا موتور از برند لادا به ایران عرضه کند. نسخه رونمایی شده از یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر بهره می برد که قادر به تولید 106 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور بود. این نسخه به گیربکس 5 دنده دستی مجهز بود. اما ظاهرا نیکا موتور قصد دارد این خودرو را با پیشرانه قدرتمندتر 145 اسب بخاری با حجم 1.8 لیتر و با گیربکس اتوماتیک CVT به بازار عرضه کند.
این دقیقا همان مشخصاتی است که در نسخه وستا اسپرت هم شاهد بودیم. از نظر طراحی داخلی، وستا SW کراس دقیقا مشابه با نسخه سدان بوده و تنها تریم کابین و قطعات تزیینی آن متفاوت است. این خودرو نیز همانند نسخه سدان فروش بسیار خوبی را در بازار روسیه داشته است.
از جمله امکانات لادا وستا SW کراس وارداتی نیکا موتور می توان به به نمایشگر لمسی 7 اینچی مالتی مدیا، نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، کلیدهای کنترلی روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، چهار کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کمکی شروع حرکت در سربالایی، ریموت استارت، فرمان برقی، رینگ آلیاژی 17 اینچی، استارت دکمه ای و … اشاره کرد.
رونمایی از لادا نیوا تراول شاسی بلند آفرودی وارداتی نیکا موتور
سیلندر با توان 80 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی بهره می برد. نیروی تولیدی موتور به صورت دائمی به هر چهار چرخ منتقل شده و برای آن حالت چهار چرخ سنگین و همچنین قفل مرکزی دیفرانسیل نیز تعبیه شده است. همین موضوع قابلیت های خوب بیراهه نوردی این خودرو را تضمین می کند.
ظاهرا نیکا موتور قصد عرضه لادا نیوا تراول را با موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر 145 اسب بخاری و با گیربکس 5 دنده دستی دارد که در این صورت عملکرد به مراتب بهتری را در آنرود و آفرود برای آن متصور هستیم. خودروی رونمایی شده در اقتصادی ترین حالت ممکن بود و این موضوع از مواد اولیه به کار رفته در ساخت رودری ها و داشبورد آن و همچنین سبک بسیار قدیمی طراحی کابین آن کاملا مشهود بود. این خودرو با وجود اینکه طولی کمی بیشتر از 4 متر دارد، اما فضای مناسبی را برای سرنشینان در ردیف اول و دوم داشته و فضای بار مناسب 320 تا 650 لیتری را هم ارائه می دهد. البته نسخه رونمایی شده فاقد امکاناتی مانند شیشه بالابر برقی عقب بود، ولی نسخه ای که قرار است عرضه شود دارای امکاناتی همچون دو کیسه ایمنی هوا، مه شکن های جلو، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کمکی شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر مالتی مدیا، گرمکن صندلی های جلو و … است.
لادا نیوا تراول دومین محصول وارداتی این برند روسیه ای بوده که نیکا موتور قصد عرضه آن را دارد. یقینا سطح تجهیزات نسخه نهایی از مدل رونمایی شده بالاتر خواهد بود و در صورت تعیین قیمت منطقی و منصفانه این خودرو به سادگی می تواند جای اسیووی های قدیمی آفرودی مانند نیسان رونیز، پاترول و … را در بازار ایران پر کند.
دیدگاه شما؟