لاماری نئو توسط آرین پارس موتور رونمایی شد

.
پنجشنبه - ۱ آبان ۱۴۰۴ - ۵:۴۶ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا

شرکت آرین پارس موتور شب گذشته از تازه‌ترین محصول برند لاماری با نام نئو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی‌شده از کایی X3 پرو است و بر پایه همان پلتفرم ام‌وی‌ام X55 از محصولات مدیران خودرو توسعه یافته، اما اکنون با تغییراتی در طراحی ظاهری و سطح امکانات، تحت برند لاماری به بازار […]

شرکت آرین پارس موتور شب گذشته از تازه‌ترین محصول برند لاماری با نام نئو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی‌شده از کایی X3 پرو است و بر پایه همان پلتفرم ام‌وی‌ام X55 از محصولات مدیران خودرو توسعه یافته، اما اکنون با تغییراتی در طراحی ظاهری و سطح امکانات، تحت برند لاماری به بازار داخلی عرضه می‌شود.

هم‌زمان با آغاز فعالیت خط تولید جدید آرین پارس موتور، لاماری نئو به عنوان کوچک‌ترین عضو خانواده لاماری به بازار معرفی شد تا نقش مهمی در گسترش سبد محصولات این برند ایفا کند. مونتاژ داخلی این خودرو علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید، بهبود فرآیند تأمین قطعات و افزایش دقت کنترل کیفی را نیز به همراه داشته و با سیاست اصلی برند لاماری مبنی بر تولید خودروهای مدرن با قیمت رقابتی همسو است.

لاماری نئو در رده کراس‌اورهای ساب‌کامپکت شهری قرار دارد و رقبایی همچون کی‌ام‌سی X5 و ام‌وی‌ام X5 را در برابر خود می‌بیند. نسخه اصلی آن در سال ۲۰۱۹ توسط شرکت کایی معرفی و از سال ۲۰۲۰ وارد بازار چین شد؛ اما نمونه تولید داخل، فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ این خودرو است که با اصلاحات ظاهری و فنی عرضه می‌شود.

در بخش طراحی، لاماری نئو چهره‌ای ساده‌تر اما هماهنگ‌تر دارد. بخش جلو خودرو با چراغ‌های کشیده‌تر و حذف مه‌شکن‌های جانبی سپر، ظاهری یکپارچه‌تر و مدرن‌تر یافته است. کاهش استفاده از تزئینات پلاستیکی تیره، نمای بیرونی را شیک‌تر کرده و طراحی عقب نیز با چراغ‌های یکپارچه، حس پویایی بیشتری القا می‌کند.

در طراحی جانبی، فرم کلی بدنه مشابه ام‌وی‌ام X55 است اما با اضافه شدن رینگ‌های جدید ۱۷ اینچی آلومینیومی و جزئیات بازطراحی‌شده، شخصیت ویژه‌ای یافته است.

بدنه لاماری نئو ۴۴۰۰ میلی‌متر طول، ۱۸۳۱ میلی‌متر عرض و ۱۶۵۳ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری ۲۶۳۲ میلی‌متری آن فضای قابل قبولی برای سرنشینان و کاربردهای شهری ایجاد کرده است. این ابعاد، نئو را در مرز میان کراس‌اورهای کوچک و متوسط قرار می‌دهد و تعادلی میان چابکی، راحتی و فضای مناسب کابین فراهم می‌سازد.

در بخش فنی، پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر این خودرو، ۱۵۶ اسب‌بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور در بازه ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. انتقال نیرو از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. سیستم تعلیق جلوی آن مک‌فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم (نیمه‌مستقل) است. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو ۵، وزن ۱۳۷۸ کیلوگرم، ظرفیت باک ۵۱ لیتر و مصرف ترکیبی ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عرضه می‌شود. حجم صندوق بار آن ۳۶۰ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۱۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. همچنین فرمان برقی دوحالته (EPS) و تایرهای اندازه ۲۱۵/۴۰R17 برای آن در نظر گرفته شده است.

در زمینه ایمنی، لاماری نئو به چهار کیسه هوا (راننده، سرنشین و جانبی) و سیستم‌های ABS، EBD، EBA، ESP، TCS و کنترل حرکت در سربالایی HAC مجهز است. ترمز پارک برقی (EPB) به همراه عملکرد Auto Hold، نمایشگر فشار باد تایرها (TPMS) و هشداردهنده سرعت، ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهند. وجود اتصال صندلی کودک ISOFIX، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سنسور عقب و دوربین ۳۶۰ درجه نیز مجموعه ایمنی خودرو را کامل کرده است. همچنین کروز کنترل از امکانات استاندارد آن به شمار می‌رود.

در فضای داخلی، کابین نئو به شکل مدرنی طراحی شده است. نمایشگر مرکزی لمسی ۱۰.۲۵ اینچی و کلاستر دیجیتال TFT هفت اینچی در کنار پشتیبانی بی‌سیم از Apple CarPlay و Android Auto تجربه کاربری به‌روزی ارائه می‌دهد. سیستم صوتی با شش بلندگو، دو درگاه USB در جلو، یک درگاه USB در عقب و خروجی ۱۲ ولت تکمیل‌کننده امکانات مولتی‌مدیای این خودرو است.

صندلی راننده با تنظیم برقی شش‌جهته و صندلی سرنشین جلو با تنظیم دستی چهارحالته عرضه می‌شود. سقف پانورامیک Sky Light، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب از جمله امکانات رفاهی مهم آن به شمار می‌روند.

لاماری نئو همچنین به آینه‌های جانبی برقی با تاشو خودکار، چراغ‌های LED مجهز به سیستم Auto Light و چراغ روز، چراغ مه‌شکن عقب و قابلیت روشنایی تا زمان رسیدن راننده به منزل مجهز است. باز شدن صندوق عقب با ریموت، بالابرهای شیشه‌ با عملکرد یک‌لمسی و سیستم ضدمانع نیز برای افزایش راحتی سرنشینان در نظر گرفته شده است.

دیدگاه شما؟