آئودیConecpt C در نمایشگاه خودروی مونیخ معرفی شد

.
چهارشنبه - ۱۲ شهریور ۱۴۰۴ - ۷:۰۸ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
آئودی

آئودی در آستانه نخستین نمایش عمومی در نمایشگاه خودروی مونیخ از Concept C رونمایی کرد. این رودستر با طراحی خیره‌کننده علاوه بر نمایش رویکرد تازه آئودی در زبان طراحی محصولات خود، پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی آینده نیز به شمار می‌رود که به احتمال زیاد بر پایه نسل بازطراحی‌شده پورشه 718 باکستر و کیمن توسعه پیدا خواهد کرد. 

آئودی در آستانه نخستین نمایش عمومی در نمایشگاه خودروی مونیخ از Concept C رونمایی کرد. این رودستر با طراحی خیره‌کننده علاوه بر نمایش رویکرد تازه آئودی در زبان طراحی محصولات خود، پیش‌نمایشی از یک مدل تولیدی آینده نیز به شمار می‌رود که به احتمال زیاد بر پایه نسل بازطراحی‌شده پورشه 718 باکستر و کیمن توسعه پیدا خواهد کرد.

ظاهر این کانسپت جسورانه و در عین حال ساده‌گرایانه است و الهام‌گرفته از خودروی مسابقه‌ای افسانه‌ای Auto Union Type C به شمار می‌رود. در بخش جلو، آئودی زبان طراحی تازه‌ای را معرفی کرده که با ایجاد تغییر بنیادی در چهره خودرو همراه شده است. جلوپنجره این مدل شکلی مستطیلی و عمودی دارد که کاملا با طراحی‌های گذشته این برند متفاوت است. در دو طرف جلوپنجره عناصر زاویه‌دار برای هدایت جریان هوا به کانال‌های عمودی قرار گرفته‌اند. چراغ‌های باریک چهار بخشی نیز در همین محدوده نصب شده‌اند و آئودی اعلام کرده این فرم چراغ‌ از این پس امضای بصری محصولاتش خواهد بود.

در نمای جانبی، شیشه جلوی خوابیده و بدنه‌ای روان و آیرودینامیک دیده می‌شود که سطوح کشیده و خطوط تیز را با شانه‌ای برجسته که از ابتدا تا انتهای خودرو امتداد دارد ترکیب کرده است. چرخ‌های آیرودینامیک و رکاب‌های اسپرت به جذابیت ظاهر افزوده‌اند اما نقطه تمایز اصلی این خودرو سقف سخت جمع‌شونده آن است. این نخستین بار است که آئودی از چنین سقفی در یک رودستر استفاده می‌کند و به این ترتیب، لذت رانندگی یک خودروی روباز را با امنیت و استحکام یک کوپه ترکیب کرده است.

آئودی

سقف این خودرو از دو بخش تشکیل شده که با باز شدن دریچه عقب فضای ذخیره‌سازی آن نمایان می‌شود. سپس بخش‌های سقف به سمت عقب حرکت کرده و در نهایت دریچه بسته می‌شود. این روند شباهت زیادی به مکانیزم باز و بسته شدن پورشه 911 تارگا دارد که با توجه به اشتراکات طراحی دو برند، دور از انتظار نیست.

نمای عقب خودرو ساده اما مدرن است و یک دیفیوزر پهن به همراه چراغ‌های چهار بخشی با طراحی خاص در آن دیده می‌شود. در این بخش به جای شیشه عقب از یک دوربین استفاده شده است.

فضای داخلی خودرو ادامه‌دهنده رویکرد مینیمال نمای بیرونی است. طراحی داخلی با کمترین عناصر بصری و هدف کاهش حواس‌پرتی شکل گرفته است. راننده پشت یک فرمان بازطراحی شده می‌نشیند و مقابل خود یک نمایشگر دیجیتال تمام‌عیار دارد. سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 10.4 اینچی طوری طراحی شده که در مواقع عدم نیاز به صورت مخفی درون داشبورد جمع می‌شود که بخشی از فلسفه موسوم به فناوری خجالتی آئودی است. کنترل‌های دیجیتال سیستم تهویه، جزئیات آلومینیومی آندایز شده و نورپردازی غیرمستقیم محیطی نیز بخشی از طراحی داخل کابین هستند. در این پروژه استفاده از چرم کنار گذاشته شده و به جای آن روکش‌های پارچه‌ای زیبا به کار رفته است.

آئودی

اگرچه Concept C فعلا در مرحله مفهومی قرار دارد، اما آئودی رسما اعلام کرده این خودرو یک پیش‌نمایش واقعی از یک محصول تولید انبوه است که در کارخانه Böllinger Höfe ساخته خواهد شد و انتظار می‌رود در سال 2027 به بازار بیاید. طراحی این کانسپت، چه در بخش بدنه و چه در فضای داخلی، بر دیگر محصولات آئودی نیز تاثیر خواهد گذاشت. این تغییرات به تدریج در مدل‌های آینده اعمال خواهد شد. علاوه بر این، آئودی قصد دارد سال آینده یک خودروی برقی اقتصادی را در کارخانه اینگولشتات معرفی کند و در سال 2026 نیز مدل‌های پرفرمنس جدید شامل احتمالاً S6 و RS6 Avant را روانه بازار کند.

دیدگاه شما؟