پورشه 911 توربو S مدل 2026 با فناوری هیبریدی معرفی شد

.
پنجشنبه - ۲۰ شهریور ۱۴۰۴ - ۱:۳۹ ب٫ظ
تحریریه اتومدیا
پورشه

پورشه در جریان نمایشگاه خودروی مونیخ از 911 توربو S مدل 2026 رونمایی کرده است که برای نخستین بار از فناوری هیبریدی بهره می‌برد. این فناوری پیش‌تر در مدل 911 کاررا GTS معرفی شده بود تا توان بیشتری را بدون آلایندگی فراهم کند و اکنون در توربو S، جهشی محسوس در کارایی رقم زده است.

پورشه در جریان نمایشگاه خودروی مونیخ از 911 توربو S مدل 2026 رونمایی کرده است که برای نخستین بار از فناوری هیبریدی بهره می‌برد. این فناوری پیش‌تر در مدل 911 کاررا GTS معرفی شده بود تا توان بیشتری را بدون آلایندگی فراهم کند و اکنون در توربو S، جهشی محسوس در کارایی رقم زده است. قدرت این خودرو به 701 اسب‌بخار رسیده و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن 2.4 ثانیه اعلام شده است. این مدل توانسته در پیست نوربرگرینگ زمان 14 ثانیه سریع‌تر از نسل قبلی ثبت کند.

مدل جدید با کد 992.2 به سامانه T-Hybrid مجهز است که شامل یک باتری لیتیوم-یون 400 ولتی با ظرفیت 1.9 کیلووات‌ساعت در بخش جلو، جایگزین باتری 12 ولتی معمول، و یک موتور برقی بین پیشرانه و گیربکس هشت‌سرعته دوکلاچه می‌شود. برخلاف کاررا GTS که از یک توربوشارژر برقی استفاده می‌کند، توربو S دو توربوشارژر برقی دارد که به کمک موتورهای نصب‌شده روی محور مشترک توربین و کمپرسور به‌سرعت به دور آماده‌کار می‌رسند و نیازی به ویست‌گیت ندارند. این موتورها انرژی مازاد توربو را بازیابی و به باتری یا موتور محرک منتقل می‌کنند. در این نسخه، اندازه چرخ‌های توربین و کمپرسور اندکی کوچک‌تر از کاررا GTS است.

پورشه

توان تولیدی سامانه بین دور موتور 6750 تا 7000 ثابت و برابر 701 اسب‌بخار است و گشتاور 799 نیوتن‌متر در بازه 2300 تا 6000 دور بر دقیقه ارائه می‌شود. این میزان 61 اسب‌بخار بیشتر از نسل پیشین است و توربو S را به قدرتمندترین نسخه خیابانی 911 تبدیل می‌کند که حتی از GT2 RS قدیمی با قدرت 691 اسب‌بخار نیز فراتر می‌رود. این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک استاندارد، تازه‌ترین نسل کنترل پویای شاسی با میله‌های ضدغلتش فعال با ولتاژ 400 ولت، ترمزهای کربن-سرامیک با دیسک‌های جلو 16.5 اینچی و عقب 16.1 اینچی، لنت‌های جدید و اگزوز اسپرت تیتانیومی مجهز است.

پورشه

عرض لاستیک‌های عقب برای مدیریت بهتر توان و وزن اضافه افزایش یافته، اما تایرهای جلو بدون تغییر باقی مانده‌اند. گلگیرهای پهن‌تر مطابق سنت مدل‌های توربو و سیستم‌های آیرودینامیکی فعال شامل جلوپنجره‌های متحرک، دیفیوزر جلو، اسپلیتر و باله متحرک عقب موجب کاهش 10 درصدی ضریب درگ در حالت بهینه می‌شوند.

در طراحی، رنگ تازه توربونایت با ترکیب قهوه‌ای و خاکستری ویژه مدل‌های توربو، رینگ‌های قفل‌دار طراحی نو و امکان سفارش بازوهای برف‌پاک‌کن فیبرکربنی شاخص هستند. وزن کوپه جدید 1736 کیلوگرم است که 82 کیلوگرم بیشتر از نسل قبل بوده و پورشه این افزایش را برای یک مدل هیبرید قابل قبول می‌داند. این خودرو زمان 7.03.92 را در نوربرگرینگ ثبت کرده است. قیمت پایه کوپه 272650 دلار و کابریو 286650 دلار تعیین شده که بیش از 30 هزار دلار افزایش یافته است. پورشه هشدار داده است تعرفه‌ها می‌توانند این ارقام را بیشتر کنند، همان‌طور که در سال‌های اخیر به دلیل عدم تولید محصولات این برند در آمریکا، فشار تعرفه‌ها روند رشد قیمت‌ها را تشدید کرده است.

دیدگاه شما؟