از دفتر کار تا اتاق خواب در یک خودرو

مینی‌ون تویوتا سینتا با کابین ماژولار وارد بازار شد

.
چهارشنبه - ۲۲ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۰ ق٫ظ
تحریریه اتومدیا
سینتا

در سال‌های اخیر، تبدیل خودروهای روزمره به فضاهایی کوچک، راحت و چندمنظوره که بتوان در آن‌ها استراحت و کار کرد یا حتی شب را گذراند، به یکی از سرگرمی‌ها و روندهای محبوب در ژاپن بدل شده است.

از خودروهای کوچک موسوم به «کی‌کار» گرفته تا ون‌های بزرگ، خودروسازان و شرکت‌های تیونینگ و تولیدکنندگان تجهیزات جانبی پیوسته با ارائه امکانات و تغییرات ویژه برای کمپینگ و سفرهای کوتاه، به این علاقه پاسخ می‌دهند. اکنون نوبت به مینی‌ون جمع‌وجور تویوتا سیِنتا رسیده که در نسخه‌ای جدید با همکاری مودلیستا، تغییری هوشمندانه و کارآمد پیدا کرده است.

نسل سوم تویوتا سیِنتا که در سال ۲۰۲۲ به بازار آمد، به عنوان رقیبی جدی برای هوندا فرید طراحی شد. این خودرو بر پایه نسخه کشیده‌شده پلتفرم TNGA-B ساخته شده که با تویوتا یاریس مشترک است. سینتا با طول ۴۲۶۰ میلی‌متر، به دو نوع پیشرانه مجهز می‌شود: یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری یا یک سیستم هیبریدی. هر دو نوع، هم با دیفرانسیل جلو و هم با سیستم چهارچرخ محرک E-Four عرضه می‌شوند.

سینتا

در نسخه جدیدی که «جونو» نام گرفته، تویوتا تمرکز خود را روی بازآفرینی فضای بخش عقب کابین گذاشته است. در این مدل، به جای نصب صندلی‌های ردیف سوم، فضایی کارآمد ایجاد شده که با استفاده از قطعات مبلمان ماژولار قابل جابه‌جایی و ترکیب، می‌تواند متناسب با نیازهای مختلف کاربر تغییر کند. خریداران می‌توانند هر یک از پنج ماژول جداگانه را به‌صورت مستقل تهیه کنند یا یکی از چهار پکیج موضوعی آماده شامل «آرامش» (Chill)، «تازه‌سازی» (Refresh)، «تمرکز» (Focus) و «آسایش» (Comfort) را سفارش دهند. بسته به این انتخاب، سینتا جونو می‌تواند به یک اتاق نشیمن کوچک، محل خواب راحت یا دفتری جمع‌وجور و سیار تبدیل شود.

سینتا

فضای داخلی این مدل با شش چراغ LED سقفی، کف‌پوش‌هایی با نوار مشکی و نشان ویژه «Juno» بر روی درِ صندوق کامل شده و همان‌طور که در نسخه استاندارد دیده می‌شود، روکش صندلی‌ها از پارچه‌ای ضدبو و مقاوم در برابر آب و روغن ساخته شده که در سه رنگ مشکی، فرومژ (کرم روشن) یا خاکی عرضه می‌شود.

قیمت نسخه جونو که بر اساس تیپ Hybrid Z ساخته شده، برای مدل دیفرانسیل جلو ۳,۶۵۴,۲۰۰ ین (۲۴,۸۰۰ دلار) و برای مدل چهارچرخ محرک E-Four برابر با ۳,۸۵۲,۲۰۰ ین (۲۶,۱۰۰ دلار) است؛ به این ترتیب، این نسخه حدود ۵۷۰,۹۰۰ ین (۳,۹۰۰ دلار) بیش از مدل استاندارد هیبرید Z با پیکربندی پنج نفره قیمت دارد.

سینتا

قیمت ماژول‌های قابل سفارش به این صورت است: ماژول پایه ۶۹,۳۰۰ ین (۴۷۰ دلار)، نسخه بزرگ‌تر این ماژول ۷۲,۶۰۰ ین (۴۹۰ دلار)، ماژول کوسن ۲۰,۹۰۰ ین (۱۴۰ دلار)، میز کناری ۳۱,۹۰۰ ین (۲۲۰ دلار)، میز کار ۴۴,۰۰۰ ین (۳۰۰ دلار) و در صورت تمایل، تشک بادی نیز با قیمت ۲۲,۰۰۰ ین (۱۵۰ دلار) عرضه می‌شود. پکیج‌های کامل نیز بسته به امکانات بین ۱۶۵,۰۰۰ ین (۱,۱۰۰ دلار) برای بسته «آرامش» تا ۳۳۰,۰۰۰ ین (۲,۲۰۰ دلار) برای کامل‌ترین بسته «آسایش» قیمت دارند.

سینتا

فرا‌تر از معرفی نسخه جونو، تویوتا برای مدل سال جدید سینتا، تغییرات مهمی در زمینه ایمنی به کار گرفته است. از این پس، تمام تیپ‌ها به ترمز پارک برقی، تهویه مطبوع خودکار، کروز کنترل تطبیقی، سیستم واکنش اضطراری راننده و کمک‌فرمان مجهز هستند. همچنین همه مدل‌ها به جز تیپ پایه X به دوربین ثبت وقایع مجهز می‌شوند. خارج از ویژگی‌های اختصاصی جونو، تغییر ظاهری یا داخلی دیگری در سایر نسخه‌ها صورت نگرفته است. قیمت مدل‌های به‌روزرسانی‌شده سیِنتا در بازار ژاپن بسته به تیپ و نوع سیستم انتقال نیرو، از ۲,۰۷۷,۹۰۰ ین (۱۴,۱۰۰ دلار) تا ۳,۳۲۲,۰۰۰ ین (۲۲,۵۰۰ دلار) متغیر است.

دیدگاه شما؟